Dahlia

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Tigger

Dahlia

Bericht door Tigger » zo mei 03 2009 7:06 pm

Vandaag een beetje in de weer geweest met de macrolens en een dahlia, heb deze gekocht omdat ik de kleuren erg mooi vond.

Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie meningen

Groetjes Linda

Tigger

Re: Dahlia

Bericht door Tigger » ma mei 04 2009 9:19 am

Is tie zo slecht??? :roll: :roll:

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma mei 04 2009 9:35 am

Hi Tigger, nee hoor niet slecht mooie kleuren.. Maar de foto is wat saai denk ik.
Spreekt niet aan. De achtergrond is mooi blur maar zou toch wat meer detail willen zien
in een macro.
NAS Buikpijn

GdP

Bericht door GdP » ma mei 04 2009 9:38 am

Ik had hem graag op een ander punt scherp gezien. Het scherpstelpunt ligt nu ergens achterin.
Kleuren zijn goed.

Tigger

Bericht door Tigger » ma mei 04 2009 9:43 am

@ nicole, Bedankt voor de reactie, begrijp wat je bedoelt. Ging mij in dit geval om de scherpte/diepte in de foto. Heb er een heleboel genomen om te oefenen met de diafragma. Daar ga ik namelijk nog wel eens de mist mee in, met de macrolens.

@GdP, Dit heb ik bewust gedaan, zoals ik bij nicolle al zei, ben druk bezig met het diafragmaverhaal doorkrijgen. Heb dus laar maar zeggen langs de bloem heen scherpgesteld.

Groetjes Linda

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma mei 04 2009 9:45 am

Probeer eens meeldraden te fotograferen dan heb je meer detail en kun je meer en beter oefenen
met scherpte en diepte..en detail.

http://images.google.nl/images?client=f ... a=N&tab=wi

groetjes Nicole
NAS Buikpijn

Tigger

Bericht door Tigger » ma mei 04 2009 6:56 pm

Pffff, zoals ze op die foto's staan, mag ik nog wel even flink dooroefenen :shock:
Nou wil het geval dat bij deze bloem het hartje eigenlijk niet zo intressant is, ging mij meer om de kleuren, heb ook nog een paar aklei's staan op het balkon, ga daar maar eens mee aan de slag, die hebben wel stampertjes.

Groetjes Linda

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”