Sinds een paar weken ben ik in het bezit van de d90 ik ben er erg mee in mijn sas .
Maak voornamelijk portretten en sportfoto`s van de kids.
Ik heb nu een probleem ik kan de foto`s van d d90 niet meer op de pc downloaden.
nikon transfer vind de camera niet en het sd kaartje in de pc gaat ook niet .
Wat kan ik nu nog doen ?
Voorheen starte automatisch corel automatisch op om de foto`s van de camera te halen.
Alle tips zijn welkom .
D90 foto`s downloaden
Re: D90 foto`s downloaden
Als het kaartje het ook niet in de kaartlezer van de PC doet is het misschien corrupt (kapot). Dat kan verklaren dat ook met Transfer niets wordt gevonden. En als je viewNX opstart? Kun je dan ook de camera niet vinden als-ie is aangesloten? En als je het met een ander kaartje probeert? Heb je het kaartje wel eerst geformatteerd in de camera?
Het wordt overigens op prijs gesteld als je, voor je ons je probleem voorlegt, even gebruik maakt van de gelegenheid je voor te stellen als nieuwe forumgebruiker (is een speciaal topic voor).
Het wordt overigens op prijs gesteld als je, voor je ons je probleem voorlegt, even gebruik maakt van de gelegenheid je voor te stellen als nieuwe forumgebruiker (is een speciaal topic voor).
Hallo Joep
Bedankt voor je reactie ik had gezocht naar een voorstel forum maar kon het 123 niet vinden. Ik ga aan de slag met je tips vieuw nx heb ik nog niet op de pc staan.
Ik heb een ander kaartje geprobeerd in de camera en in de pc dat ging wel goed ik ben nu bezig cs4 te instaleren .
ik ga me eerst maar netjes voorstellen !
groetjes ineke
Bedankt voor je reactie ik had gezocht naar een voorstel forum maar kon het 123 niet vinden. Ik ga aan de slag met je tips vieuw nx heb ik nog niet op de pc staan.
Ik heb een ander kaartje geprobeerd in de camera en in de pc dat ging wel goed ik ben nu bezig cs4 te instaleren .
ik ga me eerst maar netjes voorstellen !
groetjes ineke
De samenhang tussen het een en het ander ontgaat mij nu even...Inekevos schreef:Ik heb een ander kaartje geprobeerd in de camera en in de pc dat ging wel goed ik ben nu bezig cs4 te instaleren .
Maar we kunnen dus constateren dat het aan het kaartje ligt. Als er nog foto's opstaan die je wil hebben, dan moet je het corrupte kaartje nog niet formatteren, maar kijken of er nog iets aan te redden valt. Daar zijn tooltjes voor, ook daarover is op dit forum wel het een en ander te vinden. Ik heb even niet paraat hoe ze ook alweer heten. Als er geen belangrijke foto's op het kaartje staan, kan je het in de camera formatteren. Dat zou veel kunnen schelen. Maar dan zou ik wel even proberen of het kaartje wel betrouwbaar is (dus even veel gebruiken voor onbelangrijke dingen).
Je zou het eens kunnen proberen met bijvoorbeeld: Rescue pro van Sandisk.
Dit programma probeert de gegevens retour te halen van eventueel beschadigde kaarten.
Groet:LoKa (Loek)
Dit programma probeert de gegevens retour te halen van eventueel beschadigde kaarten.
Groet:LoKa (Loek)