Nikon SB800 defect? Of niet

Discussies over flitsers
Plaats reactie
Bogget

Nikon SB800 defect? Of niet

Bericht door Bogget » vr mei 08 2009 7:24 am

Goedendag Nikonfans,
Regelmatig laat de flitser mij in de steek... Af en toe flits de SB800 op mijn D2x zwarte foto's. Heb dan wel een flits gezien.
Zie in de linker boven hoek op de flitser '-3 ev' even staan. De Flitser staan opTTL mode.
Het probleem doet zich niet voor als ik mijn oude SB80DX flitser op de body plaats
Wie kan mij helpen

Groet Alex

GdP

Re: Nikon SB800 defect? Of niet

Bericht door GdP » vr mei 08 2009 9:12 am

Je flitser geeft aan dat hij drie stops gaat onderbelichten. Met de +/- op de flitser kan je die instelling verzetten. Kijk de handleiding hier maar op na.
Ook een reset kan erg nuttig zijn.

Bogget

Bericht door Bogget » za mei 09 2009 8:27 am

Bedankt voor de tip!

" Met de +/- op de flitser kan je die instelling verzetten " Daar heb ik ook naargekeken maar deze staat op '0', en als ik dan afklik dan lijkt de flitser een eigen leven gaat lijden en zet de waarde dan op ' -3 '
En dan heb je donkere foto... Soms na een stuk af keer klikken, gaat het spontaan goed.... en dan ook een stuk of 10 foto goed en dan weer een paar niet

Een reset heb ik uitgevoerd, helaas het probleem blijft

De SB80DX flitser heb ik deze problemen niet, dus lijkt me dat de instellingen van de body goed zijn

Volgende week ga ik naar NPS om de sencor te reinigen en dan zal ik gelijk het probleem ook daar voor leggen

Bedankt voor je reactie (s)

Groet Alex

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo mei 10 2009 3:21 pm

In dat geval wordt de flitser niet snel genoeg opgeladen voor de volgende flits.
Dat komt doordat je batterijen aan het eind van hun lading (of zelfs levensduur) zitten of dat je te snel achter elkaar flitst. Dat laatste kan beter gaan wanneer je een vijfde batterij aan de SB-800 hangt.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Bogget

Bericht door Bogget » zo mei 24 2009 12:01 pm

De Sb800 is gerepareerd en had een defecte flitsbuis... Is vervangen en werkt weer naar behoren.

Iedereen bedankt voor zijn reactie

Groet Alex

www.bogget.nl

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”