sport
Of full contact schaken?chip54 schreef:Welke sport, autoraces of dammen?
Groet, Cees
Effe zonder dollen. De vraag van Cees is inderdaad van wezenlijk belang. Dus als je antwoord geeft, dany10, zet er in wat je wil gaan doen. Dus welke sport, hoever je van de actie af staat en of het binnen of buiten is.
Ook is het wel goed om te weten wat je budget is. Een AF-S 70-200 VR is een topobjectief, maar kost wel momenteel om en nabij de € 2000,=.
Garoeten Irwan
Voor veld rijden kun je eigenlijk alle lenzen wel inzetten. Je kunt bij deze sport vaak nog akelig dichtbij komen..
Kijk daarom wel uit met het gebruik van groothoek objectieven voor je het in de gaten heb sta je zo naar mening van de heren veld rijders te dichtbij.
Ik heb zelfs met een 50mm 1.8 mooie opnames kunnen maken van het veldrijden hier in de buurt.
Maar voor serieus werk moet je toch in het bereik 80-200 zijn.
Luc.
Kijk daarom wel uit met het gebruik van groothoek objectieven voor je het in de gaten heb sta je zo naar mening van de heren veld rijders te dichtbij.

Ik heb zelfs met een 50mm 1.8 mooie opnames kunnen maken van het veldrijden hier in de buurt.
Maar voor serieus werk moet je toch in het bereik 80-200 zijn.
Luc.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Kun je misschien aangeven waar je nu op vastloopt met je huidige spulletjes ?dany10 schreef:sorry het is voor cycle cross ( veldrijden ) het is voor te weten welke richting ik naar roe moet alvast beankt
Bij veldrijden denk ik al snel aan donker, modder, regen en winter. Veel licht-arme omstandigheden in ieder geval. Bovendien heb je afstand en buiten (bos of schaduw)
Kom je met de Tamron 18/200 helemaal niet weg ? Ik zie dat het diafragma bij 200mm op 6.3 ligt wat wel redelijk klein is maar met een beetje hogere ISO moet er toch wel wat van te maken zijn ?
Of is het meer de afstand tot de fietsers ? en ben je op zoek naar een 300 of 400mm lens ? Een goedkope lens is wellicht de 70-300 g versie. Die kun je voor niet al te veel kopen en geeft heel redelijke plaatjes.
Laat nog eens wat weten dan kunnen we je vast wel van goed advies voorzien !

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
bedankt het was op de cross dat ze mij dat vertelde van mijn lens niet de juiste was daarom kwam ik eerst eve langs hier. over de lensgebruik daar ken ik nog niet veel van maar je heb het over iso hoger zetten .kan ik daar ergens iets over vinden hoe ik juist met iso moet werken.
alvast bedankt .
het is om te weten naar welke richting ik moet gaan .
alvast bedankt .
het is om te weten naar welke richting ik moet gaan .
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Als ik jou was zou ik eerst eens naar je eigen plaatjes kijken of je daar ontevreden over bent? Zo nee, dan heb je helemaal geen andere lens nodig! Laat je vooral door niemand zomaar aanpraten dat je verkeerde spulletjes hebt. Zo te zien valt dat reuze mee. Het gaat er juist om hoe je die spulletjes gebruikt, dat is veel leuker dan maar telkens andere spullen aanschaffen.
Dus de vraag is: wat wil je aan je foto's verbeteren?
Groeten,
Marnix
Dus de vraag is: wat wil je aan je foto's verbeteren?
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
ja daar zit wel wat in maar als je er nog niets van kent hè .
soms zijn mij foto's waazin dan te donder
ikdenk ook dat het meest aan mij lig.
het juist zetten daar zal het probleem wel liggen
meetal staat hij op a of s maar dan moet je aan die twee knoppen draaien en ik denk dat daar het schoentje vringt of bij de instelling van iso
bestaand daar geen tabelen van of zo iets van toch al bedankt voor jullie aandacht van mijn probleempje 
meetal staat hij op a of s maar dan moet je aan die twee knoppen draaien en ik denk dat daar het schoentje vringt of bij de instelling van iso

- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Niet lullig bedoeld, maar als je nog zo met je camera aan het ontdekken bent heeft het echt geen enkele zin om een objectief te gaan kopen en daarmee te hopen dat je foto's beter worden. Ga eerst eens een tijdje experimenteren met wat je hebt, lees er op internet of in een boek over. Leer de relatie tussen A (diafragma) en S (sluitertijd) en dan kom je vanzelf al tot betere resultaten zonder honderden euro's aan objectieven uit te geven. Als je zo goed bent dat je tegen de grenzen van je huidige objectieven aan gaat lopen wordt het eens tijd om verder te shoppen, maar dat weet je ook veel gerichter waar je naar op zoek moet gaan.dany10 schreef:ja daar zit wel wat in maar als je er nog niets van kent hè .
meetal staat hij op a of s maar dan moet je aan die twee knoppen draaien en ik denk dat daar het schoentje vringt of bij de instelling van isobestaand daar geen tabelen van of zo iets van toch al bedankt voor jullie aandacht van mijn probleempje
Heel veel fotoplezier (want dat is het belangrijkst)
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.