Ik heb al een hele tijd mijn schermen niet gecalibreerd. Gisteren en vandaag mee bezig geweest en het verschil is aanzienlijk. Wel valt mij op dat ik nu alle schermen behoorlijk 'gelig' vind overkomen. Vond ik andere keren ook en kennelijk gaat een scherm toch weer een eigen leven leiden waarin zonder uitzondering de instellingen naar een 'kouder' (blauwiger) profiel kruipen. Hebben jullie dat ook?
Ik heb Spyder2express gebruikt.
Gelig beeld na monitorcalibratie
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Gelig beeld na monitorcalibratie
Daarom moet je de calibratie regelmatig uitvoeren, het scherm hier heeft de neiging naar rood te gaan (blauw wordt minder na verloop van tijd)
En na de callibratie te hebben uitgevoerd is alles weer zoals het zou moeten horen.
Ook wij gebruiken de spyder2express
Groeten Eelco
En na de callibratie te hebben uitgevoerd is alles weer zoals het zou moeten horen.
Ook wij gebruiken de spyder2express
Groeten Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Dat is het witpunt wat je gekozen hebt. 6500K is daarvoor standaard en dat is vrij geel. Je ogen wennen er vrij snel aan (want die zijn daar goed in). Na een uur of zo, is wit gewoon weer wit.
Is het ook niet zo dat je pas moet gaan calibreren als de monitor minimaal 30 minuten aanstaat?
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Klopt...Weef schreef:Is het ook niet zo dat je pas moet gaan calibreren als de monitor minimaal 30 minuten aanstaat?

http://500px.com/EelcoVandeKamp
Spyderexpress zegt zelfs een uur. Heb ik me ook aan gehouden.
Ik heb nu ook het scherm op mijn werk gecalibreerd (mensen keken me aan of ze water zagen branden), zodat ik overal hetzelfde zie.
Allen bedankt voor de reactie!
Ik heb nu ook het scherm op mijn werk gecalibreerd (mensen keken me aan of ze water zagen branden), zodat ik overal hetzelfde zie.

joepert schreef:Spyderexpress zegt zelfs een uur. Heb ik me ook aan gehouden.
Ik heb nu ook het scherm op mijn werk gecalibreerd (mensen keken me aan of ze water zagen branden), zodat ik overal hetzelfde zie.![]()
Ik weet niet wat voor werk je doet maar binnen het grafische kijken ze alsof ze water zien branden als je niet calibreert.
Binnen het juridische interesseert het niemand een ziermikemix schreef:joepert schreef:Spyderexpress zegt zelfs een uur. Heb ik me ook aan gehouden.
Ik heb nu ook het scherm op mijn werk gecalibreerd (mensen keken me aan of ze water zagen branden), zodat ik overal hetzelfde zie.![]()
Ik weet niet wat voor werk je doet maar binnen het grafische kijken ze alsof ze water zien branden als je niet calibreert.