Sigma 50-150mm
Sigma 50-150mm
Hallo,
iemand ervaring met deze lens? Ik ben de laatste tijd bezig met het fotograferen van feesten en partijen. Normaal heb ik de 17-70 bij me.
echter wil ik toch iets verder qua mm. maar ook weer niet te zwaar.
Is dit een geschikte lens daarvoor? en schuift deze lens trouwens uit tijdens het zoomen?
ik hoor het graag.
iemand ervaring met deze lens? Ik ben de laatste tijd bezig met het fotograferen van feesten en partijen. Normaal heb ik de 17-70 bij me.
echter wil ik toch iets verder qua mm. maar ook weer niet te zwaar.
Is dit een geschikte lens daarvoor? en schuift deze lens trouwens uit tijdens het zoomen?
ik hoor het graag.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Sigma 50-150mm
Ik heb deze lens aangeschaft om niet telkens de zware Nikon 70-200 mee te moeten nemen
De lens heb ik nog niet al te vaak gebruikt, maar is niet echt zwaar en schuift niet uit. Dat is ook één van de redenen waarom ik deze lens heb aangeschaft.
Wat betreft resultaten van deze lens, kan ik nog niet veel zeggen. Ik ga deze lens iig op niet al te lange termijn eens flink testen tijdens mijn vakantie.

De lens heb ik nog niet al te vaak gebruikt, maar is niet echt zwaar en schuift niet uit. Dat is ook één van de redenen waarom ik deze lens heb aangeschaft.
Wat betreft resultaten van deze lens, kan ik nog niet veel zeggen. Ik ga deze lens iig op niet al te lange termijn eens flink testen tijdens mijn vakantie.
Dank voor je bericht. Ik heb op pbase al hele mooie resultaten gezien met deze lens.marcb_1977 schreef:Ik heb deze lens aangeschaft om niet telkens de zware Nikon 70-200 mee te moeten nemen![]()
Maar denk je dat je die 50mm minder t.o.v de 70-200 niet te kort gaat schieten?
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Ehhh,
Je gaat feesten en partijen fotograferen, het verbaasd me eigenlijk al dat je aan die 70 mm te weinig hebt, bij feesten en partijen denk ik niet snel aan 200 mm eerlijk gezegd. Kun je wellicht aangeven waarom je aan die 70mm te weinig hebt?
Michael
Je gaat feesten en partijen fotograferen, het verbaasd me eigenlijk al dat je aan die 70 mm te weinig hebt, bij feesten en partijen denk ik niet snel aan 200 mm eerlijk gezegd. Kun je wellicht aangeven waarom je aan die 70mm te weinig hebt?
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Hoi michael,noogle schreef:Ehhh,
Michael
Dat kan ik zeker aangeven. Over 2 weken is er bijvoorbeeld de witte dame feesten. Dit is een soort toneelstuk die word opgevoerd bij ons in het dorp in de open lucht.
Op een soort van heuvel speelt het zich af. Je kan er maar beperkt bij in de buurt komen door rondzwaaiende zwaarden enz. Je mag gewoon weg simpel niet dichterbij. En omdat de schemer onderdeel is van het stuk moet de lens ook wat lichtsterker zijn dan bijvoorbeel 5.6.
Dus doordat ik eigenlijk vanaf een afstandje moet fotograferen kom ik net met die 70mm te kort. Voor stands enz. is die perfect vanwege dat je met de neus op die stands staat.
- Bea
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik gebruik hem in het theater en ben er heel tevreden over.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ja, dat kan.natuurfotograaf schreef:Kan trouwens de sigma TC 1.4 op deze lens?
Ik heb de 50-150 nu een half jaar of zo. Ik vind hem geweldig; niet groot of zwaar, een ideaal bereik voor veel werk en lichtsterk. Sinds ik deze heb, mag de Sigma 100-300 f/4 nog maar weinig met me op stap.

Als het bereik niet voldoende is, dan heb ik altijd de 1.4x TC bij de hand. Dat gat prima, al verlies je natuurlijk wel 1 stop.
Voor de prijs die ik ervoor betaald heb (het was een demo-model uit een winkel waar ik een jaar garantie bij kreeg), is hij onverslaanbaar goed.
Hoi patrick,Patrick schreef:Ja, dat kan.natuurfotograaf schreef:Kan trouwens de sigma TC 1.4 op deze lens?
Ik heb de 50-150 nu een half jaar of zo. Ik vind hem geweldig; niet groot of zwaar, een ideaal bereik voor veel werk en lichtsterk. Sinds ik deze heb, mag de Sigma 100-300 f/4 nog maar weinig met me op stap.![]()
Als het bereik niet voldoende is, dan heb ik altijd de 1.4x TC bij de hand. Dat gat prima, al verlies je natuurlijk wel 1 stop.
Voor de prijs die ik ervoor betaald heb (het was een demo-model uit een winkel waar ik een jaar garantie bij kreeg), is hij onverslaanbaar goed.
dank voor je antwoord. Ik zit nog wel wat te twijfelen omdat er word geroepen dat er slechte exemplaren tussen zouden zitten.
Ik heb dat zelf ook meegemaakt met de 100-300 F4. Al moet ik wel bekennen dat ik de lens toch maar weer opnieuw heb aangeschaft maar weliswaar bij een ander filiaal. Dit exemplaar is werkelijk prima in orde. Zoals al gezegd heb ik afgelopen zondag een feest moeten vastleggen en had daarbij ook mijn 100-300 mee maar das toch een gewicht in combi met een manfrotto statief.
Vandaar dat ik op zoek ben naar zoiets als de 50-150mm. Ik ben bang dat ik weer een zoektocht moet gaan houden naar een goed exemplaar.

Heb hem inmiddels besteld bij kameraexpress. Weliswaar een occasion maar in nieuwstaat en met garantie voor een nette prijs.
Als het goed is krijg ik hem morgen. Ik hoop dat ik er geluk mee heb. Ik laat het nog wel weten.
Als het goed is krijg ik hem morgen. Ik hoop dat ik er geluk mee heb. Ik laat het nog wel weten.