Aantal bezoekers vermelding, hoe?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
natuurfotograaf

Aantal bezoekers vermelding, hoe?

Bericht door natuurfotograaf » ma mei 18 2009 8:54 am

Hoi,

Ik zou graag willen weten wat ik moet instaleren om op mijn website te kunnen zien hoeveel bezoekers er zijn geweest.

Ik hoor het graag.

Met vr gr

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Aantal bezoekers vermelding, hoe?

Bericht door Hans Braakhuis » ma mei 18 2009 9:57 am

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » ma mei 18 2009 10:04 am

Hans Braakhuis schreef:http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bez ... q=bezoeker

Zelf gebruik ik er een van http://www.statcounter.com (gratis)
Dank je wel Hans.

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma mei 18 2009 12:00 pm

Voorheen had ik http://www.motigo.com maar die opent pop-up reclamevenstertjes voor je bezoekers, zeer irritant. Nu heb ik http://www.onestat.com en de code ervan staat op diverse pagina's van mijn site.

Ciska

Bericht door Ciska » ma mei 18 2009 12:22 pm

vraag me alleen af wat er bedoeld wordt met unique visitors...

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma mei 18 2009 1:32 pm

Ciska schreef:vraag me alleen af wat er bedoeld wordt met unique visitors...
Unieke bezoekers.
Een enkele bezoeker bezoekt meerdere pagina's van een website en bekijkt een bepaalde pagina misschien wel meerdere keren waarbij een teller kan oplopen. Er is dus verschil tussen het aantal "hits" en het aantal "unieke" bezoekers.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Ciska

Bericht door Ciska » ma mei 18 2009 1:48 pm

dank je

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » ma mei 18 2009 1:52 pm

natuurfotograaf schreef:Hoi,

Ik zou graag willen weten wat ik moet instaleren om op mijn website te kunnen zien hoeveel bezoekers er zijn geweest.

Ik hoor het graag.

Met vr gr
Als je provider PHP/SQL ondersteund kan je ook met diverse scripts zelf iets maken....
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » ma mei 18 2009 1:59 pm

The-Boss schreef:
natuurfotograaf schreef:Hoi,

Ik hoor het graag.

Met vr gr
Als je provider PHP/SQL ondersteund kan je ook met diverse scripts zelf iets maken....
Ja php word ondersteunt. Maar daar heb ik me niet echt in verdiept hoe ik dat zelf moet maken.

Ik heb nu wel een script gedownload maar ik weet eerlijk gezegd niet waar ik hem precies moet plaatsen in mijn HTML bestand. :(

En nu ik toch aan het vragen ben: met welk programma kan ik logo's maken? gaat dat met dreamweaver?

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mei 18 2009 6:25 pm

The-Boss schreef:Als je provider PHP/SQL ondersteund kan je ook met diverse scripts zelf iets maken....
Lijkt me vrij zinloos. Dat werk hebben vele anderen al voor je gedaan. Gewoon een van die gratis tellers nemen.

Ik zit overigens zelf in de teller business. Ik denk dat Google Analytics het meeste levert tegenwoordig van de gratis tellers. Wellicht een beetje teveel zelfs voor een eenvoudige site...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma mei 18 2009 10:52 pm

Afhankelijk waar de hosting van je website wordt gedaan heb je mogelijk een heel uitgebreide statistische tool op de achtergrond meedraaien die je vanuit de website gebruikersinterface kunt oproepen. Zo geeft mijn tool de gegevens per pagina per dag per week per maand en kan ik zien van welke IP-adressen de bezoeken komen etc. etc.
Idem het dataverkeer m.b.t. voor klanten ingerichte ftp-servers.
Gratis tooltjes doen dat overigens ook al heel ver op de achtergrond.

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » di mei 19 2009 7:49 am

Léon Obers schreef:Afhankelijk waar de hosting van je website wordt gedaan heb je mogelijk een heel uitgebreide statistische tool op de achtergrond meedraaien die je vanuit de website gebruikersinterface kunt oproepen. Zo geeft mijn tool de gegevens per pagina per dag per week per maand en kan ik zien van welke IP-adressen de bezoeken komen etc. etc.
Idem het dataverkeer m.b.t. voor klanten ingerichte ftp-servers.
Gratis tooltjes doen dat overigens ook al heel ver op de achtergrond.
Hoi leon,

dank voor je bericht. Ik zal eens contact opnemen met mijn provider.
het kan inderdaad zijn dat dit al word bijgehouden.

Gr.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di mei 19 2009 9:09 am

Het gaat dan meestal niet om je normale internet account. Daar zijn de bijgeleverde diensten vrij beperkt. Ik gebruik een eigen domein en de hosting heb ik bij een specifiek hostingbedrijfje ondergebracht. Daar kun je de teller zo vinden onder de web-based gebruikersinterface.
Dus zit je teller bij je hostingabonnement moet je te teller zo kunnen terugvinden.

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » di mei 19 2009 9:22 am

Léon Obers schreef:Het gaat dan meestal niet om je normale internet account. Daar zijn de bijgeleverde diensten vrij beperkt. Ik gebruik een eigen domein en de hosting heb ik bij een specifiek hostingbedrijfje ondergebracht. Daar kun je de teller zo vinden onder de web-based gebruikersinterface.
Dus zit je teller bij je hostingabonnement moet je te teller zo kunnen terugvinden.
heb net contact gehad met mijn provider maar die verwijzen me weer naar allerlei gratis tellers enz.

Hmmm even verder zoeken dan maar.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di mei 19 2009 9:52 am

@Natuurfotograaf (en eveneens van toepassing op veel andere forum gebruikers).
Even een off topic tip. Haal zo min mogelijk de tekst aan van voorgaande reacties. Alleen als het relevant is, en hooguit stukken eruit als het anders te onduidelijk zou zijn.
Omdat je direct de volgende reactie geeft op het voorgaande bericht, kun je de aangehaalde tekst van de voorgaande reactie helemaal weg laten. Dit maakt de draad een stuk leesbaarder en vermijdt onnodig lange teksten.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”