Nikon 18-200 VR ervaringen gezocht
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nikon 18-200 VR ervaringen gezocht
Ik weet dat het al vaak besproken is, maar de meningen zijn zo vervelend verdeelt over dit objectief..
Ik gebruik de D60 met de 18-55 VR en wil graag een bereik tot 200mm.
Kom al snel tot de 55-200VR of de 18-200VR.
Even voor diegene die de 18-200mm gebruiken, wat zijn nu in de praktijk echt de nadelen?
Is het zo dat je veel minder kort op de camera scherp kan stellen als met de 18-55 en de 55-200mm?
Is de vervorming nu echt zo duidelijk aanwezig?
Het grote voordeel van het niet hoeven wisselen van glas lijkt me heerlijk.
Gr.
Ik gebruik de D60 met de 18-55 VR en wil graag een bereik tot 200mm.
Kom al snel tot de 55-200VR of de 18-200VR.
Even voor diegene die de 18-200mm gebruiken, wat zijn nu in de praktijk echt de nadelen?
Is het zo dat je veel minder kort op de camera scherp kan stellen als met de 18-55 en de 55-200mm?
Is de vervorming nu echt zo duidelijk aanwezig?
Het grote voordeel van het niet hoeven wisselen van glas lijkt me heerlijk.
Gr.
- Germay
- Forumlid
Re: Nikon 18-200 VR ervaringen gezocht
Ik ben er zéér tevreden mee en hij maakt prima foto's zeker als je voldoende licht heb is het een fijne lens.Je hoeft niet meer te wisselen ook een voordeel.Mocht je weinig licht hebben schroef je heel eenvoudig je iso op.Het feit dat er zo verschillend over wordt gesproken/geschreven is dat er mensen zijn die lichtsterk prefereren ieder zijn mening uiteraard telt ook je budget mee.Mijn mening;zoveel mensen zoveel wensen,maar om te beginnen voor zijn geld is het een heerlijke lens.Later kun je altijd een lichtsterke lens aanschaffen Suc6 met je keuze.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Gert.
eeeuh uitzakken van de lens ?? een hoop 18-200vr objectieven hebben daar last van.pdc_2 schreef:
wat zijn nu in de praktijk echt de nadelen?
zou ik persoonlijk als zeer irritant ervaren.
verder zoals germany al schrijft prima lensje voor het geld met het gemak van niet wisselen
ja vervorming en vignettering zie je maar dat is inherent aan een zoom die van 18 naar 200mm gaat.
Arend....
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Doe even een zoektochtje in dit forum en je komt heel veel ervaringen tegen. Zelf heb ik hem al 2 jaar met heel veel plezier in gebruik op mijn D80. Mijn vader heeft hem met evenveel plezier op zijn D200. Recentelijk stond er nog een scherpte analyse van één van de forumbezoekers, die postief verrast was door de scherpte van de lens. Vaste brandpunten zijn uiteraard veel scherper en beter (en duurder), maar desalniettemin zijn de meeste overwegend positief over deze lens.
En het uitzakken van de lens??? Ik heb het een beetje, maar heb er geen problemen mee. Als je wilt zijn daar ook weer trucjes tegen.
En het uitzakken van de lens??? Ik heb het een beetje, maar heb er geen problemen mee. Als je wilt zijn daar ook weer trucjes tegen.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
- Germay
- Forumlid
Wat een onzin zeg,ik heb nog nooit het uitzakken meegemaakt onzin als je de lens op 18mm hebt kun ik er aan trekken wat ik wil maar hij gaat niet naar beneden.Wel als je op zo'n 20mm kun je hem uittrekken,waarom zou je dat moeten doen,Arend-ho schreef:eeeuh uitzakken van de lens ?? een hoop 18-200vr objectieven hebben daar last van.pdc_2 schreef:
verder zoals germany al schrijft prima lensje voor het geld met het gemak van niet wisselen
ja vervorming en vignettering zie je maar dat is inherent aan een zoom die van 18 naar 200mm gaat.
Arend....

Noot:Zie mij onderschrift in't blauw.
Gert.
Gert.
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
Ik heb dit lensje inmiddels ook al een jaar of drie in gebruik. Heb hem samen met de D70s aangeschaft in 2005. In 2006 is hij verhuist naar de D200 waar hij nog steeds op wordt gebruikt. En dit naar alle tevredenheid. Uitzakken doet hij sporadisch. Wanneer je hem op 18 mm zet zakt hij niet uit.
Prima investering!!!
Prima investering!!!
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ik heb ook de 18-200 VR en bij mij zakt hij wel degelijk uit, ook als ik hem op 18mm heb staan. Heeft hij al vanaf het begin gedaan en heb hem nu twee jaar.
En ik vind het ook knap irritant.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- Germay
- Forumlid
Dan heb ik toch gelijk? wat betreft een ouder exemplaar doet dat waarschijnlijk dan wel idd vervelend.Gelukkig heb ik er geen last van gekocht vorig jaar juli.gongon schreef:Ik heb ook de 18-200 VR en bij mij zakt hij wel degelijk uit, ook als ik hem op 18mm heb staan. Heeft hij al vanaf het begin gedaan en heb hem nu twee jaar.

Gert.
Gert.
Germay schreef:Dan heb ik toch gelijk?gongon schreef:Ik heb ook de 18-200 VR en bij mij zakt hij wel degelijk uit, ook als ik hem op 18mm heb staan. Heeft hij al vanaf het begin gedaan en heb hem nu twee jaar.
Toch niet....ik heb hem ook sinds vorig jaar maar die van mij doet het ook zo nu en dan. Dus echt onzin is het niet.
...totdat ze mij vertelden dat het ook met een nikon...
Ik vind het een heerlijke walk around lens die 18-200. Kwalitatief heel acceptabel.
hier vind je wat foto's http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... +200+knors
dat vanzelf spontaan uitschuiven is trouwens niet fijn en dat heb ik niet van horen zeggen maar uit eigen ervaring. Mijn ervaring is ook bevestigd door de leverancier. Ik weet niet of de nieuwere lenzen daar ook nog last van hebben.
hier vind je wat foto's http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... +200+knors
dat vanzelf spontaan uitschuiven is trouwens niet fijn en dat heb ik niet van horen zeggen maar uit eigen ervaring. Mijn ervaring is ook bevestigd door de leverancier. Ik weet niet of de nieuwere lenzen daar ook nog last van hebben.
Laatst gewijzigd door Knors op ma mei 18 2009 7:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
en voor de rest alles goed met je ??Germay schreef:Wat een onzin zeg,ik heb nog nooit het uitzakken meegemaakt onzin als je de lens op 18mm hebt kun ik er aan trekken wat ik wil maar hij gaat niet naar beneden.Wel als je op zo'n 20mm kun je hem uittrekken,waarom zou je dat moeten doen,Arend-ho schreef:eeeuh uitzakken van de lens ?? een hoop 18-200vr objectieven hebben daar last van.pdc_2 schreef:
Arend....maar uit zich zelf zakt de lens nooit als hij om mijn nek hangt.Dit zijn waarschijnlijk de oudere versies,even een vraag heb je zelf ook een 18-200mm VR?Zeker niet als ik het bovenstaande van je leest(zou ik persoonlijk als zeer irritant ervaren) Het vervormen? Vignettering?Dat hebben sommige andere objectieven ook als je weet hier mee om te gaan is dit geen probleem het is me wel eens opgevallen dat er negatief over het objectief gesproken wordt,terwijl de betreffende persoon dit objectief nog nooit in zijn bezit heeft gehad,laat staan in zijn handen heeft gehad.Trouwens de nickname is Germay,ik heb geen relatie met de BRD.
![]()
Met andere woorden voor mij een fantastische lens.
![]()
bovenstaande is compleet voor je eigen rekening
neem nog een pilletje...die heb je gratis van mij.
Arend...
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
In de laatste versie van Capture NX2 kan je de vervorming automatisch laten neutraliseren.pdc_2 schreef:Is de vervorming nu echt zo duidelijk aanwezig?
Ook hier een redelijk nieuw exemplaar dat uitzakt, maar verder een heerlijk walk around objectief (lensje doet hem toch echt te kort).
Onzin is het voornoemde woord twee keer in een zin gebruiken, ook al vind je dat zelf wel zinnig....Germay schreef:Wat een onzin zeg,ik heb nog nooit het uitzakken meegemaakt onzin als je de lens op 18mm hebt kun ik er aan trekken wat ik wil maar hij gaat niet naar beneden.Wel als je op zo'n 20mm kun je hem uittrekken,waarom zou je dat moeten doen,maar uit zich zelf zakt de lens nooit als hij om mijn nek hangt.Dit zijn waarschijnlijk de oudere versies,even een vraag heb je zelf ook een 18-200mm VR?Zeker niet als ik het bovenstaande van je leest(zou ik persoonlijk als zeer irritant ervaren) Het vervormen? Vignettering?Dat hebben sommige andere objectieven ook als je weet hier mee om te gaan is dit geen probleem het is me wel eens opgevallen dat er negatief over het objectief gesproken wordt,terwijl de betreffende persoon dit objectief nog nooit in zijn bezit heeft gehad,laat staan in zijn handen heeft gehad.Trouwens de nickname is Germay,ik heb geen relatie met de BRD.
![]()
Met andere woorden voor mij een fantastische lens.
![]()
Ja hoor je hebt gelijk, voor de feiten die jij kent........Germay schreef: Dan heb ik toch gelijk? wat betreft een ouder exemplaar doet dat waarschijnlijk dan wel idd vervelend.Gelukkig heb ik er geen last van gekocht vorig jaar juli.![]()
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Ree op ma mei 18 2009 8:28 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
- Bea
- Forumlid
De lens zakt bij mij ook niet uit dus blijkbaar wisselt het. Zou zeggen test uit in de winkel voor je hem aanschaf. Verder vind ik het een fijne lens. Niet wisselen onderweg.
In het theater pak ik een lichtsterkere lens maar voor buiten vind ik hem top.
In het theater pak ik een lichtsterkere lens maar voor buiten vind ik hem top.
-
- Forumlid
Klinkt als een fijn objectief.
Zodra ik een keer in de winkel sta zal ik het uitproberen.
Probeer meteen even hun voorraad uit. Ben benieuwd of het per lens verschilt of hij uitzakt of niet.
Ben eigelijk ook wel benieuwd hoe groot hij staat en voelt op de D60. Hij lijkt best zwaar.
Hoe lang is hij als hij volledig ingeschoven is?
Zodra ik een keer in de winkel sta zal ik het uitproberen.
Probeer meteen even hun voorraad uit. Ben benieuwd of het per lens verschilt of hij uitzakt of niet.
Ben eigelijk ook wel benieuwd hoe groot hij staat en voelt op de D60. Hij lijkt best zwaar.
Hoe lang is hij als hij volledig ingeschoven is?