Hallo allemaal,
Ik ben een paar dagen druk geweest en zie nu pas de leuke reacties. Bedankt allemaal!
@ George:

Heerlijke lens, ik kan niet anders zeggen. Toch ga ik eerst een ander objectief aanschaffen en zal de 17-50 even moeten wachten. Als ik door mijn Aperture blader dan zie ik dat mijn favoriete foto's net iets meer in het telebereik liggen. Ik ben helemaal niet tevreden over de 70-300G (geen scherpte te ontdekken en bijzonder gammel) en ik ga dan ook deze week de Tamron 70-200 2.8 aanschaffen. Daarmee is het krediet bij vrouwlief even opgebruikt en zal de 17-50 dus even op zich laten wachten.
@ Cees: Absoluut!!!
@ Rianne:
1. Het origineel:
2. Wat schuifjes verzet in Aperture (kan uiteraard met iedere RAW bewerker)
3. Photoshop CS4 stappen:
- Afbeelding\Aanpassen\Kanaalmixer... in dit geval standaard preset Groen filter (RGB) gekozen
- Vlekjes en vuiltjes wegpoetsen met klonen en retoucheren
- Stopcontact wegpoetsen
- Mooie vierkante crop maken
- Laag dupliceren
- Onderste laag verscherpen met onscherp masker
- Bovenste laag heftig vervagen met gausiaans vervagen (19 pixels in dit geval)
- Bovenste laag dekking terug brengen naar ongeveer 30 procent (zo krijg je de scherpte te zien, maar licht er een mooie zachte gloed over de foto)
- Eventueel kun je de bovenste laag weggummen met een zachte kwast op de ogen zo krijg je mooie sprekende ogen.
He resultaat:
Hetzelfde muurtje en hetzelfde effect losgelaten op haar oudste broer. Naderhand omgezet in duotoon:
Succes!
Groeten,
Remco
Enne... zo kijkt ze naar me als ik aan het werk ben