Vraag over Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm
Vraag over Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm
Beste bezitters van de Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm, ik overweeg ook om deze lens aan te schaffen.
Hoewel ik een enkele tamelijk negatieve ervaring over deze lens op internet ben tegengekomen, lees ik verder toch overwegend positieve tot zeer positieve ervaringen hierover. Daarom blijft deze lens voor mij zeer interessant.
Ik heb hier dan ook een vraag over: beschikt deze lens over een macro stand?
Groeten
Phijay
Hoewel ik een enkele tamelijk negatieve ervaring over deze lens op internet ben tegengekomen, lees ik verder toch overwegend positieve tot zeer positieve ervaringen hierover. Daarom blijft deze lens voor mij zeer interessant.
Ik heb hier dan ook een vraag over: beschikt deze lens over een macro stand?
Groeten
Phijay
Of een Micro-Nikkor, of een balg, of tussenringen, of voorzetlenzen, of...Brenzef schreef: Koop een macro lens, dan heb je "echte" macro.
@ phijay,
Waarom een 18-200/(heel donker) als je al een 80-200/2.8 hebt? Als reisobjectief?
Als ik jou was keek ik naar een Micro-Nikkor. Voor het geld van een 18-200 koop je een 105/2.8 VR Micro-Nikkor (slijm, kwijl, jummie, jummie...).
Ik heb deze lens nu ongeveer 5 maanden en moet zeggen, geweldig! Ik heb geen last van vignatering of onscherpte. Waar ik wel last van had is een verkeerde UV filter waar bij het automatisch scherp stellen de lens minder snel was.
Verder moet je rekening houden dat de ingebouwde flitser bij niet of nauwelijks inzoomen een donkere vlek op je foto laat zien daar daar de lens half meegenomen wordt. Een externe fliter is hiervoor de oplossing wat ik toch al wilde.
Verder moet je rekening houden dat de ingebouwde flitser bij niet of nauwelijks inzoomen een donkere vlek op je foto laat zien daar daar de lens half meegenomen wordt. Een externe fliter is hiervoor de oplossing wat ik toch al wilde.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hoor ook voor het eerst dat UV filter AF vertraagt.hjanssen schreef:Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar het type van dat UV-filter.Het enige wat ik kan verzinnen is een vies uv-filter dat hiervoor kan zorgen.edozwart schreef:. Waar ik wel last van had is een verkeerde UV filter waar bij het automatisch scherp stellen de lens minder snel was.

Ik bezit ook de Nikon D80 met deze prachtige lens.
Geen problemen mee behalve dat mijn lens wel uitzakt wanneer ik het toestel los op mij laat hangen.
Hebben jullie daar ook problemen mee ???
Ben al aan het denken om er eventueel een paar kleine magneetjes op te bevestigen zodat dit niet meer gebeuren kan....misschien heeft er iemand nog andere suggesties???
groetjes hobby
Geen problemen mee behalve dat mijn lens wel uitzakt wanneer ik het toestel los op mij laat hangen.
Ben al aan het denken om er eventueel een paar kleine magneetjes op te bevestigen zodat dit niet meer gebeuren kan....misschien heeft er iemand nog andere suggesties???
groetjes hobby
als ik de lens in 18 0f 200 mm zet blijft hij daar ook in, maarbij alle tussenwaarden zakt hij naar bijna 200 of bijna 18mmhobby schreef:Ik bezit ook de Nikon D80 met deze prachtige lens.
groetjes hobby
Zie deze link. Dit probleem is al aan de orde geweest op het forum:hjanssen schreef: als ik de lens in 18 0f 200 mm zet blijft hij daar ook in, maarbij alle tussenwaarden zakt hij naar bijna 200 of bijna 18mm
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=1058
Garoeten Irwan