Probleem Nikon D60
Probleem Nikon D60
Hoi
Ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk uitleggen.
Ik fotografeer auto's. Als de auto langs komt maak ik er gauw 10 foto's van.
Het probleem is nu als ik hem in een willekeurige stand zet (sport bijv) maakt die maar 4 foto's achter elkaar en dan stopt die eropeens mee.
Als je dan probeert opnieuw scherp te stellen en weer een foto probeert te maken lukt dit niet. Het groen/gele lampje onderaan mijn camera brand nog steeds er kan dus geen foto gemaakt worden. Dit laden duurt echt 15 seconde. Wat is het probleem?
Groeten Koen.
Ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk uitleggen.
Ik fotografeer auto's. Als de auto langs komt maak ik er gauw 10 foto's van.
Het probleem is nu als ik hem in een willekeurige stand zet (sport bijv) maakt die maar 4 foto's achter elkaar en dan stopt die eropeens mee.
Als je dan probeert opnieuw scherp te stellen en weer een foto probeert te maken lukt dit niet. Het groen/gele lampje onderaan mijn camera brand nog steeds er kan dus geen foto gemaakt worden. Dit laden duurt echt 15 seconde. Wat is het probleem?
Groeten Koen.
Re: Probleem Nikon D60
Hoe kan ik die legen? (foto's eraf halen)?rocksoff schreef:Ik zou zeggen dat je buffer dan vol is.
Ik heb een SD kaartje van 8GB heb nu 599 foto's op mijn camera staan. De camera zegt dat ik er nog 900 kan maken.
Uhm nou nee. Als je een foto maakt, dan zet de camera die eerst in de buffer, om daarna weg te schrijven naar de SD kaart. Als je nu heel snel foto's maakt, dan kan de buffer sneller vollopen dan dat de camera ze weg kan schrijven naar de kaart.Koenz0r schreef:Hoe kan ik die legen? (foto's eraf halen)?rocksoff schreef:Ik zou zeggen dat je buffer dan vol is.
Ik heb een SD kaartje van 8GB heb nu 599 foto's op mijn camera staan. De camera zegt dat ik er nog 900 kan maken.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
KoenzOr, ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt..
Als je foto's aan het maken bent dan worden die na het indrukken van de ontspanknop weggeschreven naar je SD kaart.
Nu is er de mogelijkheid om met je camera snel foto's te maken. De camera is niet zo snel genoeg om alles in één keer achter elkaar weg te schrijven.
Als je op de snelle manier foto's aan het maken bent, dan komen je fotogegevens eerst in een buffertje (soort werkgeheugen) zodat jij alvast de volgende foto kan maken terwijl de camera nog bezig is om deze weg te schrijven op je SD-kaart.
Ook je buffer heeft beperkingen (nu weet ik niet zo snel hoe dit met de D-60 zit) als je sneller blijft fotograferen in verhouding tot wat je buffer aankan...
Tsja dan schrijft ie niet alle foto's weg die je maakt.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd..
Groeten Eelco

Als je foto's aan het maken bent dan worden die na het indrukken van de ontspanknop weggeschreven naar je SD kaart.
Nu is er de mogelijkheid om met je camera snel foto's te maken. De camera is niet zo snel genoeg om alles in één keer achter elkaar weg te schrijven.
Als je op de snelle manier foto's aan het maken bent, dan komen je fotogegevens eerst in een buffertje (soort werkgeheugen) zodat jij alvast de volgende foto kan maken terwijl de camera nog bezig is om deze weg te schrijven op je SD-kaart.
Ook je buffer heeft beperkingen (nu weet ik niet zo snel hoe dit met de D-60 zit) als je sneller blijft fotograferen in verhouding tot wat je buffer aankan...
Groeten Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- EelcoD7100
- Forumlid
rocksoff schreef:Uhm nou nee. Als je een foto maakt, dan zet de camera die eerst in de buffer, om daarna weg te schrijven naar de SD kaart. Als je nu heel snel foto's maakt, dan kan de buffer sneller vollopen dan dat de camera ze weg kan schrijven naar de kaart.Koenz0r schreef:Hoe kan ik die legen? (foto's eraf halen)?rocksoff schreef:Ik zou zeggen dat je buffer dan vol is.

Maar hoe kan het dan voordat ik dit ''probleempje'' had, dat ik gewoon snel foto's kon maken? Eerst kon ik het knopje ingedrukt houden toen maakte die de eerste 10 foto's gewoon op een redelijke snelheid daarna verminderde die pas met de snelheid. Hij ging toen wat trager werken.D-90s schreef:KoenzOr, ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt..![]()
Groeten Eelco
- EelcoD7100
- Forumlid
Het heeft gewoon met deze buffer te maken die naar verloop van tijd volloopt zoals rocksoff al zei, misschien is het nog afhankelijk van de bestandsgrootte van de weg te schrijven foto waardoor je er meer of minder snel er mee te maken kunt hebben..
Kortom jij wilt sneller dan dat de camera je kan bijhouden..... daar kun je dus niet zoveel aan doen..
Groeten Eelco
Kortom jij wilt sneller dan dat de camera je kan bijhouden..... daar kun je dus niet zoveel aan doen..
Groeten Eelco

- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Of wellicht fotografeerde je eerst in jpg en nu in raw??
Jolanda
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Ik fotografeer nu in Fine.
Ik snap jullie verhalen met de buffer. Maar ik vind het gewoon vreemd. Hoe kan het zo zijn dat ik eerst gewoon wel veel foto´s achter elkaar kon maken en nu niet.
Ik heb nu mijn SD kaartje leeg gemaakt maar ik zie geen verschil.
Ik snap jullie verhalen met de buffer. Maar ik vind het gewoon vreemd. Hoe kan het zo zijn dat ik eerst gewoon wel veel foto´s achter elkaar kon maken en nu niet.
Ik heb nu mijn SD kaartje leeg gemaakt maar ik zie geen verschil.
- Daan
- Clublid
Je hebt toevallig niet active D-lighting aan staan ?
edit=typfout
edit=typfout
Laatst gewijzigd door Daan op do mei 21 2009 12:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jaco1
- Forumlid
Was de instelling hiervoor basic? Fine geeft een groter bestand als bijvoorbeeld basic waardoor je buffer het dus weer meer voor zijn kiezen krijgt en je minder foto's kan maken in een korte tijd.
Thanks! Super bedankt!Daan schreef:Je hebt toevallig niet active D lichting aan staan ?
Ook de andere mensen bedankt voor de info daar kan ik wat van leren!
- EelcoD7100
- Forumlid
Is goed hoor, we doen het graag..Koenz0r schreef:Thanks! Super bedankt!Daan schreef:Je hebt toevallig niet active D lichting aan staan ?
Ook de andere mensen bedankt voor de info daar kan ik wat van leren!

- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
svp 20 euro storten op giro 4586254 tnv Adviesburo Jolanda.
:mrgreen:
:mrgreen:
click voor mijn foto's op flickr.