Hoe maak ik een formulier?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
natuurfotograaf

Hoe maak ik een formulier?

Bericht door natuurfotograaf » vr mei 22 2009 8:48 am

Hallo,

Ik zou graag willen weten of er scripts te vinden zijn om een email te kunnen sturen middels een formulier en een beveiligingscode.
Normaal als je op "contact" drukt krijg je bijvoorbeeld outlook met het mailadres.
Ik wil dus dat mensen me kunnen mailen met een formulier en niet mijn adres zien.
Ik heb namelijk al een meegemaakt dat ik werd overspoeld door veel spam enz.

Ik heb er al wat gevonden op internet maar die werken voor geen meter.

Ik hoor het graag.

Oja ik ben wel wat bekend met HTML.

Alvast bedankt.

johan_s

Re: Hoe maak ik een formulier?

Bericht door johan_s » vr mei 22 2009 10:53 am

Hallo,
Ik weet niet of je dat bedoeld, maar je zou het een kunnen proberen met Adobe designer 7.0. Dit is een klein programma die bij Adobe Acrobat 7.0 professional zit. Met dat programma kun je invulbare PDF formulieren maken die je dan per mail naar je kan laten sturen. Je kan dan bij contact een link maken dat mensen dat formulieren downloaden, dat laten invullen en mailen. De formulieren kun je volgens mij ook beveiligen (maar weet dat niet helemaal zeker)

Succes ermee,

Groet, Johan

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » vr mei 22 2009 12:20 pm

Wel erg omslachtig, bovendien als dat formulier eerst gemailed moet wordendan is het mail-adres dus al bekend. En dat is niet wat de TS bedoelt. Het gaat om een invoerformulier op de website wat na invulling automatisch naar de TS het bericht doorstuurt. Ik zoek namelijk hetzelfde. Ik krijg circa 150 SPAM mails per dag.
Hier is wellicht wat bij te vinden:
http://www.google.nl/search?hl=nl&num=1 ... eken&meta=

In het verlengde van die functie zoek ik een in te formulier (of iemand die het voor me kan programmeren) om een nabestelling te plaatsen van foto-afdrukken waarbij bedragen automatisch worden berekend + totaal e.d. na invulling aantal bij een voor-ingegeven formaat.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr mei 22 2009 12:48 pm

Mocht je gebruik kunnen maken van php kun je hier eens kijken. Ik ben zelf te weinig bekend hiermee om een pasklare oplossing op te hoesten maar dit lijkt me een mooi begin.
Als je site op een CSM systeem draait zijn er tal van standaard scripts te gebruiken. Ik bedoel zoiets als Joomla of Mambo. Daar zitten maastal ook verkoop modules bij waarmee je je eigen winkeltje online kunt zetten. Het is OpenSource, dus nog gratis ook.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

jpauwels

Bericht door jpauwels » vr mei 22 2009 2:29 pm

In HTML is de volgende code te gebruiken,
dit is alleen zonder zo'n beveiligns code. daar heb ik geen idee van hoe je die zou kunnen maken
het resultaat staat hier

Code: Selecteer alles

<FORM ACTION="mailto:naam@domein.nl" METHOD="POST" ENCTYPE="text/plain">
Naam<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="naam" SIZE="40"><BR>
E-mail adres<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="email" SIZE="40"><BR>
Onderwerp<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="onderwerp" SIZE="40"><BR>
Boodschap<BR>
<TEXTAREA NAME="boodschap" COLS="40" ROWS="5"></TEXTAREA><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Verzend">
<INPUT TYPE="reset" VALUE="Wis">
</FORM>
hopelijk heb je er wat aan.

Ciska

Bericht door Ciska » vr mei 22 2009 3:58 pm

Als je je email-adres op je site zet gaan sommige op zoek naar de @. Dit kan je voorkomen met een javascriptje.

<script language=javascript>
<!--
var contact = "E-mail"
var email = "webmaster"
var emailHost = "ciska.nl"
document.write("<a href=" + "mail" + "to:" + email + "@" + emailHost+ ">" + contact + "</a>")
//-->
</script>

De @ is nu niet te vinden.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr mei 22 2009 5:18 pm

Dat hoop ik dan maar, want ik zie de "@" zo in het scriptje staan. En waarom zou die broncode door een slim computerprogrammaatje om mail-adressen te vergaren dan niet gevonden worden?
Laatst gewijzigd door Léon Obers op vr mei 22 2009 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ciska

Bericht door Ciska » vr mei 22 2009 5:44 pm

normaal staat er leon @ obers . nl (aan elkaar dus) daar gaat een zoek machine op af. Bij dit scriptje staat het allemaal door elkaar en dat vinden ze dus weer niet.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr mei 22 2009 7:48 pm

Mooi beredeneerd Ciska :wink: maar software en de whizzkids erachter zijn heden ten dage toch wat slimmer. Juist zo'n standaardscriptje zal uiteindelijk dus "standaard" veel gebruikt worden. Dan kom je dus in heel veel van die pagina's dezelfde "standaard" structuur tegen. Het is dan relatief vrij simpel om die gegevens en "strings" even op de juiste wijze te combineren en de juiste adressen weer kloppend samen te stellen.

Bij schoolfotografie doe ik feitelijk juist het tegenovergestelde :D
Ik krijg data aangeleverd waar voor- en achternaam met eventuele tussenvoegsels achter elkaar staat in één veld van een database. Softwarematig ontkoppel ik die weer tot een losse voornaam en achternaam. Zodat bij machtigingen alleen de familienaam wordt voorgeprint. Banknummers van degene die betaalt corresponderen niet met de voornaam van het kind, meestal wel met de achternaam als een van de ouders- verzorgers.
Op die wijze heb ik de grootste match dat de juiste data in zijn algemeenheid reeds klopt en mensen het minste hoeven in te vullen. Als iemand met een andere naam van zins is te betalen (een klein deel) wordt het door degene zelf veranderd. En dan ben ik nog niet eens een wizzkid 8) :lol:

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » vr mei 22 2009 9:27 pm

jpauwels schreef:In HTML is de volgende code te gebruiken,
dit is alleen zonder zo'n beveiligns code. daar heb ik geen idee van hoe je die zou kunnen maken
het resultaat staat hier

Code: Selecteer alles

<FORM ACTION="mailto:naam@domein.nl" METHOD="POST" ENCTYPE="text/plain">
Naam<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="naam" SIZE="40"><BR>
E-mail adres<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="email" SIZE="40"><BR>
Onderwerp<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="onderwerp" SIZE="40"><BR>
Boodschap<BR>
<TEXTAREA NAME="boodschap" COLS="40" ROWS="5"></TEXTAREA><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Verzend">
<INPUT TYPE="reset" VALUE="Wis">
</FORM>
hopelijk heb je er wat aan.
Lijkt me niet, want in de code staat het email adres.
Dat wordt er zo uit-gegrabbed.

Een wel werkende manier is een PHP script die in een database of bestand kijkt naar een e-mail adres en dat gebruikt op het moment van verzenden.
De invuller krijgt daardoor nooit het e-mail adres te zien.
Zo'n "contact-form" PHP script is eenvoudig te vinden met Google.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mei 22 2009 9:33 pm

Ciska schreef:Als je je email-adres op je site zet gaan sommige op zoek naar de @. Dit kan je voorkomen met een javascriptje.

<script language=javascript>
<!--
var contact = "E-mail"
var email = "webmaster"
var emailHost = "ciska.nl"
document.write("<a href=" + "mail" + "to:" + email + "@" + emailHost+ ">" + contact + "</a>")
//-->
</script>

De @ is nu niet te vinden.
Dit lijkt leuk, maar ik ben bang dat het niet gaat werken. Je schrijft namelijk dat emailadres weg naar je document. Dus staat daar weer gewoon je emailadres. Alleen als men het stukje JavaScript niet uitvoert, maak je een kans dat men het niet ziet...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ciska

Bericht door Ciska » vr mei 22 2009 10:10 pm

Oké. Ik kreeg deze een tijd geleden, dus vandaar dat ik hem hier ook even neer zette. Maar nu het niet blijkt te werken gooi ik hem dus ook weg.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mei 22 2009 11:47 pm

Ciska schreef:Oké. Ik kreeg deze een tijd geleden, dus vandaar dat ik hem hier ook even neer zette. Maar nu het niet blijkt te werken gooi ik hem dus ook weg.
Het is natuurlijk wel beter dan open en bloot op je webpagina... :egeek:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » za mei 23 2009 1:08 pm

hallo allen,

dank voor de door jullie genomen moeite. Ik ben zelf al weer wat bezig geweest maar helaas nog niet met succes.
zelfs al zou ik met een formulier werken is natuurlijk altijd via de bron het mail adres te achterhalen.
en daar zit juist het probleem. via die weg zie je het mailadres gewoon staan. is daar niet iets aan te doen?
Ik zal dus nog even stevig moeten doorzoeken. maandag a.s spreek ik een It manager en misschien dat hij mij verder kan helpen.
ondertussen experimenteer ik zelf ook verder.

Ik hou jullie op de hoogte.

in ieder geval dank ik jullie voor het meedenken.

Groeten

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » za mei 23 2009 1:47 pm

Probeer dit eens. Zeer simpel maar wel wat je zoekt geloof ik.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”