Mijn allereerste foto's ooit

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Mijn allereerste foto's ooit

Bericht door pietje-nukem » zo mei 24 2009 2:02 pm

Ik was een jaar of 8-9 toen ik van mijn oudste broer een Zenit foto toestel kreeg.
Vol trots kocht ik een foto rolletje en ging hiermee "aan de slag"
Eerst e's naar de bieb om te lezen wat ik nu allemaal moest doen, leuk zo'n belichtingsmeter maar wat moest je ermee??
Uiteindelijk met behulp van lichtmeter foto's gemaakt (geen tijd voor snapshot's :lol: ) je was 5 minuten bezig om te denken hoe je nu de foto wilde hebben.
zoveel asa, zoveel licht, dan met dit diafragma deze sluitersnelheid (of andersom)
Fotorolletje naar de fotowinkel brengen en dan na een paar dagen de foto's vol spanning ophalen.
Helaas, de negatieven zijn na 34 jaar niet meer te vinden (gelukkig hebben we de foto's nog :wink:
Heb ze daarom maar onder de scanner gedaan en een beetje de kleur proberen op te halen, waren erg geel geworden
Foto's zijn gemaakt in Leiden bij de Nieuwe Beestenmarkt, waar ik woonde.
De molen en het 4 mei monument staan er nog steeds, helaas bestaat de "vogelwacht" niet meer op deze locatie
Ik vond zelf de eerste toen erg goed gelukt,dat voor een ventje van 8 en nu zie ik er nog meer "dramatiek' in

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nou, van mij ook de groeten

vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Mijn allereerste foto's ooit

Bericht door vulture » zo mei 24 2009 9:25 pm

Leuk om te zien, ben ook met een zenith begonnen een sniper, en heb bijna 40 jaar in Leiden gewoond! Veel veranderd daar. Werk op de Langegracht dus ik zie De Valk bijna dagelijks. Overigens heb ik dat standbeeld nog nooit gezien.

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » zo mei 24 2009 9:37 pm

Ik stond daar als jochie altijd met dodenherdenking en dan ging iemand van de politie op de molen op z'n trompet spelen (daarna was iedereen dan stil)
Mijn gedachte gang over het plaatsten van deze foto's was ook dat je "vroeger"(lees analoog) meer moest nadenken over een foto maken dan tegenwoordig.
Niet naar je zin, wissen dan maar
Net nog las ik een topic van iemand die een splinternieuw toestel had gekocht, die D5000 en eigenlijk niet zo goed wist hoe hij ermee moest omgaan.
De 4 foto's zijn expirementjes geweest met tegenlicht, doorkijkjes, gulden snede en scherpte diepte.

ff off topic, ik weet nog goed dat de lange gracht nog open lag en het politiebureau er nog niet was.
En de Nieuwe Beestenmarkt, daar stond nog echt de "koeienmarkt", zo de deur uit over de koeienvlaaien :lol:
Nou, van mij ook de groeten

Frederix

Bericht door Frederix » do mei 28 2009 4:27 am

pietje-nukem schreef:....................................................
Mijn gedachte gang over het plaatsten van deze foto's was ook dat je "vroeger"(lees analoog) meer moest nadenken over een foto maken dan tegenwoordig.
............................................
Dat zouden tegenwoordig mensen óók moeten doen. :cry:

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”