D70 s en SB 600
D70 s en SB 600
ik heb een d70s en een sb600 flitser(sinds 3 dagen)
maar ik word uit de nederlandse handleiding ook niet wijzer.
de vraag is dan ook.
moet ik als mijn camera op automaat staat(dus niet P,M enz)
een instelling veranderen om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de flitser.
ik heb het idee dat de flitser niet optimaal werkt, behalve als ik zelf een instelling verander b.v verhogen van flitsintensiteit met 1,0.
als ik de flitser zelf laat denken dan zie ik geen verbetering met de ingebouwde flitser.
ik heb tussen de topics gezocht of ik er iets over kon vinden.
weet iemand raad of een site of topic waar ik mijn antwoord kan vinden.
alvast bedankt
maar ik word uit de nederlandse handleiding ook niet wijzer.
de vraag is dan ook.
moet ik als mijn camera op automaat staat(dus niet P,M enz)
een instelling veranderen om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de flitser.
ik heb het idee dat de flitser niet optimaal werkt, behalve als ik zelf een instelling verander b.v verhogen van flitsintensiteit met 1,0.
als ik de flitser zelf laat denken dan zie ik geen verbetering met de ingebouwde flitser.
ik heb tussen de topics gezocht of ik er iets over kon vinden.
weet iemand raad of een site of topic waar ik mijn antwoord kan vinden.
alvast bedankt
Probeer eens met een omnibounce of flits via het plafon.
Wat ik altijd graag gebruik als ik in een ruimte moet fotograferen is in de commander modes je kunt de flitser dan bijv. boven op een kast zetten met de kop richting het plafon.
Je krijgt dan hele mooie gelijkmatige uitlichting.
Ook werkt het vaak beter als je centrumgericht of spotmeting toepast en in normale TTL modus flitst IPV TTL BG
Luc.
Wat ik altijd graag gebruik als ik in een ruimte moet fotograferen is in de commander modes je kunt de flitser dan bijv. boven op een kast zetten met de kop richting het plafon.
Je krijgt dan hele mooie gelijkmatige uitlichting.
Ook werkt het vaak beter als je centrumgericht of spotmeting toepast en in normale TTL modus flitst IPV TTL BG
Luc.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Een betere oplossing: niet op Auto schieten
Je kan trouwens ook aangeven hoe je flitst (ik weet niet zeker of dit in AUTO ook kan) dus normaal flitsen (dan pakt de cam altijd een sluitertijd van 1/60e) Slow-sync (flitsen i.c.m. een relatieve sluitertijd). Rear-curtain, rode ogen etc.
Lees eens in je gebruikshandleiding van je camera hoe je dit kan instellen en daarbij lees ook eens de handleiding van de flitser.

Je kan trouwens ook aangeven hoe je flitst (ik weet niet zeker of dit in AUTO ook kan) dus normaal flitsen (dan pakt de cam altijd een sluitertijd van 1/60e) Slow-sync (flitsen i.c.m. een relatieve sluitertijd). Rear-curtain, rode ogen etc.
Lees eens in je gebruikshandleiding van je camera hoe je dit kan instellen en daarbij lees ook eens de handleiding van de flitser.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Idem hier hij is er sinds de aanschaf niet meer afgeweestPollo schreef:Ik heb er ook gelijk een omnibounce bij gekocht bij me sb600 op aanraden van velen op internet...Werkt prima! Mooi licht!

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik binnenshuis flits gebruik ik vaak de commander mode.
Maar wat ik ook vaak doe is de zoom functie manueel vergrendelen op 24mm dit geeft zeker als je zonder omni via het plafon flitst een veel gelijkmatigere uitlichting. vergeet ook niet om de groothoekadapter uit te trekken als je bijv.op 18mm opnames maakt met bijv. de 18-70.
Luc.
Maar wat ik ook vaak doe is de zoom functie manueel vergrendelen op 24mm dit geeft zeker als je zonder omni via het plafon flitst een veel gelijkmatigere uitlichting. vergeet ook niet om de groothoekadapter uit te trekken als je bijv.op 18mm opnames maakt met bijv. de 18-70.
Luc.