kan iemand mij vertellen hoe ik de foto,s kan importeren in dit progamma ik heb de proefversie en het lijkt mij een mooi progamma ,ik fotografeer alles in nef maar heb problemen met hetomzetten ,is het verstandiger om bv [ik ga op vakantie naar toscane volgende week]om het ook in jpeg te raw te zetten???????/
ik heb de camera nu week of 5 maakt mooie foto,s in auto maar wil graag ook in p of s fotograveren.
groeten arie
ps mooie site is dit je steekt er veel van op
capture nx 2
- PeterG
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: capture nx 2
Arie,
Kan ik je alles van vertellen. Omzetten hoeft geen probleem te zijn.
Als je genoeg geheugenkaatjes hebt kan je voor de zekerheid (is niet echt nodig) in raw + jpeg fotograferen.
Ik heb je de laatste tijd niet gezien bij RRZ anders had ik al eerder afgesproken.
Peter
Kan ik je alles van vertellen. Omzetten hoeft geen probleem te zijn.
Als je genoeg geheugenkaatjes hebt kan je voor de zekerheid (is niet echt nodig) in raw + jpeg fotograferen.
Ik heb je de laatste tijd niet gezien bij RRZ anders had ik al eerder afgesproken.
Peter
Re: capture nx 2
Nee, zet alles gewoon lekker alleen in RAW. Van RAW naar JPEG kun je altijd, en als je op vakantie nét die foto niet maakt omdat je anders ruimte tekort hebt is het erger, dat haal je niet terug.
Of je moet een wagonlading geheugenkaartjes meenemen.
Ik weet niet welke camera je hebt, maar in een aantal NEFs zitten gewoon de basic jpegs opgeslagen, die kun je er met tooltjes ook weer uithalen, dus dan bespaar je de ruimte op de geheugenkaartjes zeker.
Of je moet een wagonlading geheugenkaartjes meenemen.
Ik weet niet welke camera je hebt, maar in een aantal NEFs zitten gewoon de basic jpegs opgeslagen, die kun je er met tooltjes ook weer uithalen, dus dan bespaar je de ruimte op de geheugenkaartjes zeker.