Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM
Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM
Mijn vraag is of dit een goede keuze zou zijn als standaard prime lens ter aanvulling van mijn 18-105mm kitlens bij mijn Nikon D90 of beter de nikon 50-1.4 of gezien het prijsverschil toch maar de nikon 50-1.8 / heeft iemand ervaring met die Sigma? - alle reacties welkom.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM
Er is al veel over geschreven op dit forum over deze lens en vergelijking met de Nikkor. Gebruik even de zoekfunctie.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Prachtig antwoord Léon - kunt U evengoed zeggen Google maar even en dit zal dan voor veel vragen op dit forum het geval zijn - sorry als ik U hiermee gestoord heb hoor.Léon Obers schreef:Er is al veel over geschreven op dit forum over deze lens en vergelijking met de Nikkor. Gebruik even de zoekfunctie.
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Niet direct op de kast springen.
Léon heeft wel een beetje gelijk; we hebben het hier al erg vaak over gehad. En op zich is dat ook niet erg, maar je kan natuurlijk wel een of twee van dit soort reacties verwachten als je zo'n vraag nog een keer stelt op het forum.
Heb je al even gezocht naar deze informatie hier op het forum? Heel veel mensen hebben hun mening al gegeven, en het leest best lekker weg als je precies leest wat je in dit draadje hoopt aan reacties te krijgen.

Heb je al even gezocht naar deze informatie hier op het forum? Heel veel mensen hebben hun mening al gegeven, en het leest best lekker weg als je precies leest wat je in dit draadje hoopt aan reacties te krijgen.
Voor een D90 is 50 MM aan de lange kant voor een standaardprime, dan kan je beter de Nikkor 35 MM 1.8 DX nemen, dit is de standaardprime voor een cropsensor.
Groeten Jan.
Groeten Jan.
- Léon Obers
- Forumlid
Google heb je daar niet eens voor nodig. Gewoon simpel rechtsboven van deze pagina zit een "zoek"-knopje. Dat dingetje met dat vergrootglaasje.pata negra schreef:Prachtig antwoord Léon - kunt U evengoed zeggen Google maar even en dit zal dan voor veel vragen op dit forum het geval zijn - sorry als ik U hiermee gestoord heb hoor.Léon Obers schreef:Er is al veel over geschreven op dit forum over deze lens en vergelijking met de Nikkor. Gebruik even de zoekfunctie.
Vul daar simpel met knip en plak de complete onderwerpsregel in van jouw reactie en er vallen zomaar reeds 63 antwoorden vanuit dit forum zo op je scherm met betrekking tot je vraag (misschien nu al 64 :mrgreen: ). Met iets minder afkortingen in de zoekactie "Sigma 50mm 1.4" is de keus ruimer; 489 resultaten. Daar vallen mogelijk wat antwoorden weg om dat de match iets te ruim is genomen, maar aan de andere kant kom je wellicht ook weer meer antwoorden tegen die de lading dekken. Niet iedereen gaat zover in zijn antwoorden dat ook de letters EX, DG en HSM worden uitgetikt.
Het is een goed gebruik om in een forum eerst zelf op die wijze al naar antwoorden te zoeken, alvorens je verlangt dat al die mensen die hier reeds hun antwoorden hebben geschreven met betrekking tot die lens dat alsnog onder jouw berichtje nog eens opnieuw zouden moeten gaan inkloppen. Werkt efficiënter ook.
- Maar sorry als ik U met deze informatie gestoord heb hoor.

-
- Clublid
- Contacteer:
Fijn opbouwend antwoord, het lijkt mij dat het forum er ook is om dit soort vragen te stellen.
En als mijnheer Leon zich hier aan ergert moet hij gewoon niet reageren dat voorkomt veel forum vervuiling en maakt het allemaal weer wat vriendelijker.
RVK
En als mijnheer Leon zich hier aan ergert moet hij gewoon niet reageren dat voorkomt veel forum vervuiling en maakt het allemaal weer wat vriendelijker.
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
https://robvankralingen.fotoport.nl/
- Léon Obers
- Forumlid
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, niet meer niet minder.
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat is niet zo pata negra, op dit forum is deze vraag al zo vaak gesteld dat je het antwoord zo kunt oplepelen.pata negra schreef:Prachtig antwoord Léon - kunt U evengoed zeggen Google maar even en dit zal dan voor veel vragen op dit forum het geval zijn - sorry als ik U hiermee gestoord heb hoor.Léon Obers schreef:Er is al veel over geschreven op dit forum over deze lens en vergelijking met de Nikkor. Gebruik even de zoekfunctie.
Uit je lekkere stoel vragen stellen en niet de moeite nemen om even verder te kijken dan je neus lang is....das nou wat ik bedoel met on-economisch (en ook wel een beetje lui toch?)
Hetzelfde aantal letters dat je nu hebt ingetikt (veel minder overigens) had je in de zoekbalk kunnen intikken.
Ervaringen Sigma 50mm, en dan krijg je gewoon 3 pagina's met alle antwoorden die je zoekt.
Leon heeft wel een punt RVK.RVK schreef:Fijn opbouwend antwoord, het lijkt mij dat het forum er ook is om dit soort vragen te stellen.
En als mijnheer Leon zich hier aan ergert moet hij gewoon niet reageren dat voorkomt veel forum vervuiling en maakt het allemaal weer wat vriendelijker.RVK
20x hetzelfde vragen is ook niet handig.... en iemand hierop wijzen is toch helemaal niet erg?
-
- Clublid
- Contacteer:
Wederom, wat is de toegevoegde waarde van ook deze domme opmerking, of is het alleen maar misplaatste geldingsdrang.
Het is spijtig om te moeten constateren dat alweer een vraagsteller al direct maar niet meer reageert dankzij de bijzondere opbouwende antwoorden van mede forum leden.
Je zou bijna moeten vaststellen dat PataNegra zijn excuus moet aanbieden voor zijn "rare" vraag .
RVK
Het is spijtig om te moeten constateren dat alweer een vraagsteller al direct maar niet meer reageert dankzij de bijzondere opbouwende antwoorden van mede forum leden.
Je zou bijna moeten vaststellen dat PataNegra zijn excuus moet aanbieden voor zijn "rare" vraag .
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
Dit soort gedrag is gewoon niet fatsoenlijk. Mensen hebben veel tijd en moeite aan die antwoorden besteed in de hoop dat ze ook voor anderen dan de oorspronkelijke vragensteller nuttig zouden zijn. En dan is het dus niet verwonderlijk dat het wrevel wekt als je verwacht dat ze dat speciaal voor jou nog wel even een keer zullen doen. Dus eerst even zoeken. En als het dan nog niet duidelijk is kun je gewoon in een van de gevonden draadjes verder. Dan begrijpt iedereen dat je de moeite genomen hebt om even te zoeken naar eerder gegeven antwoorden en zul je ook gewoon verder geholpen worden.
(Je krijgt de antwoorden waar je om vraagt.
(Je krijgt de antwoorden waar je om vraagt.

- Brenzef
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
RVK
Ook jij een fijn paasfeest en een gelukkig nieuwjaar
Ook jij een fijn paasfeest en een gelukkig nieuwjaar

Tussen alle informatie (sic) die ik vond met de zoekfunctie waren een drie- viertal nuttige posts waar ik iets van kon opsteken met betrekking tot mijn vraag.
Verder vond ik ook heel wat irrelevante, off-topic en posts die men gewoon gelul mag noemen. Dit is Brenzef wat ik dan on-economisch noem, 63 antwoorden doornemen om een minimum minimorum informatie te vinden. Hadden U beiden, Léon Obers en Brenzef, evenveel woorden getikt om een zinnig antwoord aan mij te geven dan had ik nu vanuit mijn lekkere stoel mijn tijd anders kunnen invullen. Indien jullie nog eens een vraag van mij op dit forum aantreffen - negeer die dan gewoon, OK.
Toch bedankt aan Grojan en RVK (voor uw spontane tussenkomst).
Verder vond ik ook heel wat irrelevante, off-topic en posts die men gewoon gelul mag noemen. Dit is Brenzef wat ik dan on-economisch noem, 63 antwoorden doornemen om een minimum minimorum informatie te vinden. Hadden U beiden, Léon Obers en Brenzef, evenveel woorden getikt om een zinnig antwoord aan mij te geven dan had ik nu vanuit mijn lekkere stoel mijn tijd anders kunnen invullen. Indien jullie nog eens een vraag van mij op dit forum aantreffen - negeer die dan gewoon, OK.
Toch bedankt aan Grojan en RVK (voor uw spontane tussenkomst).
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met de Sigma maar de kwaliteit van dit objectief zijn heel goed te zijn. Maar de 50mm's van Nikon zijn ook beide heel goed.
Als ik jouw was kocht ik een Nikkor F1.8. Dit kleine ding levert veel kwaliteit en dat voor € 100,-
Er gaat een wereld voor je open...
Trouwens op photozone.de kun je zien wat ze presteren.
Groeten, Willem
Als ik jouw was kocht ik een Nikkor F1.8. Dit kleine ding levert veel kwaliteit en dat voor € 100,-
Er gaat een wereld voor je open...
Trouwens op photozone.de kun je zien wat ze presteren.
Groeten, Willem
-
- Clublid
Het is natuurlijk ook mogelijk om een link te plaatsen waar het nieuwe forumlid zijn info vandaan kan halen.
Het is de toon die de muziek maakt.
Als iemand nieuw is op het forum, help hem dan even hoe het allemaal werkt.
Komt een stuk vriendelijker over.
Erger je aan een 'simpele' vraag, reageer dan gewoon niet, kan toch ook?
Groetjes George
Het is de toon die de muziek maakt.
Als iemand nieuw is op het forum, help hem dan even hoe het allemaal werkt.
Komt een stuk vriendelijker over.
Erger je aan een 'simpele' vraag, reageer dan gewoon niet, kan toch ook?
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken