Nikkor 105 mm VR F2.8 !
Nikkor 105 mm VR F2.8 !
Ik denk erover na om deze lens aan te schaffen, zijn er mensen met ervaring met deze lens ? Ik zou hem graag tweedehans willen aanschaffen omdat ik hem te duur vind, maar waar ??? 

- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb hem sinds een week (en veel meer forumleden) en ik moet zeggen dat hij net zo scherp is als de D versie (zeg maar retescherp) en de VR funtie valt me een beetje tegen en in marco afstand werkt hij helemaal niet.
En een stuk groter dan de D versie.
Min punt vind ik ook dat hij helemaal van plastic is.
Conclussie: als ik prijs/kwaliteit tegenover elkaar zet en het over mocht doen kocht ik de veel steviger D versie.
En een stuk groter dan de D versie.
Min punt vind ik ook dat hij helemaal van plastic is.
Conclussie: als ik prijs/kwaliteit tegenover elkaar zet en het over mocht doen kocht ik de veel steviger D versie.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nikkor 105 mm VR F2.8 !
Nu kom ik wel eens op een fotograficabeurs en raadpleeg ook wel eens Marktplaats e.d. Ik verbaas me dat mensen nu al op zoek zijn naar een gebruikte D40 of het bovengenoemde 105 VR objectief. Dat zijn zaken die net nieuw in de winkel liggen.Bram66 schreef:Ik denk erover na om deze lens aan te schaffen, zijn er mensen met ervaring met deze lens ? Ik zou hem graag tweedehans willen aanschaffen omdat ik hem te duur vind, maar waar ???
Ik kan me niet indenken dat een prima objectief al binnen een half jaar, langer is de 105 VR nog niet op de markt, al tweedehands verkocht wordt.
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nikkor 105 mm VR F2.8 !
Kan wel, ik heb vorige week een gebruikte (nou ja , wat is gebruikt) gekocht voor 650 euro, maar het is i.d.d. een speld in een hooiberg, ik ben hem in ieder geval nog maar 1x gebruikt tegen gekomen.Hans Braakhuis schreef:Ik kan me niet indenken dat een prima objectief al binnen een half jaar, langer is de 105 VR nog niet op de markt, al tweedehands verkocht wordt.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Ik heb hem ook sinds een aantal maanden en ben nog aan het experimenteren ermee, maar ik moet zeggen dat ie zeer goed is. Tis ff wennen in het begin omdat zo'n macrolens heel anders omgaat met de dof maar als je het eenmaal door hebt zijn er prachtige platen mee te maken. Hier wat werk van mij:
www.dicasa.nl/macropagina.htm
Gtz Roger
--
www.dicasa.nl
www.dicasa.nl/macropagina.htm
Gtz Roger
--
www.dicasa.nl
Bram,
Ik heb de AF S 105 VR 2.8 G ED sinds kort en ik wil nu niets anders meer.
Retescherp, DOF heerlijk, lichtsterk, VR werkt heel goed en macro is fijn.
DE Sigma 18-200 zoom ligt stof te vangen ( hij is te koop
) .
Met de 105 mm is het weer de moeite waard je benen t e gebruiken.
Enneh, NIET besparen op je lens hoor ....
Wolf
Ik heb de AF S 105 VR 2.8 G ED sinds kort en ik wil nu niets anders meer.
Retescherp, DOF heerlijk, lichtsterk, VR werkt heel goed en macro is fijn.
DE Sigma 18-200 zoom ligt stof te vangen ( hij is te koop

Met de 105 mm is het weer de moeite waard je benen t e gebruiken.
Enneh, NIET besparen op je lens hoor ....
Wolf
Prachtig !
Ziet er stoer uit hoor je site, mooie foto's ! Ik heb nog steeds zin in de 105 mm, alleen ik moet nog ff wachten, ik heb net een Tokina DX AT-X pro 12-24 mm gekocht, klasse objectief !
Groeten van Bram.

Groeten van Bram.
als nikoniaan kan ik de Sigma 150m2.8 macro aanbevelen. ik heb dit obj. aangeschaft voor theater-opnames. alsook voor macrowerk(op statief!) is dit obj. goed gereedschap om met voldoening mee te werken. zeer scherpe opnames. en het sw-systeem(hsm) is fluisterstil, zowat niet hoorbaar. de eerlijkheid gebied mij te vertellen, dat ik , indien ik echt met macro opnames aan de slag ga, mijn Nikkor 60m2.8 gebruik.
maar nogmaals, de Sigma 150m2.8 macro is een goede keuze!
maar nogmaals, de Sigma 150m2.8 macro is een goede keuze!