Begin van Nikon site

Discussies over fotobewerking en archivering
Pindar01

Begin van Nikon site

Bericht door Pindar01 » di dec 12 2006 10:18 pm

Nou, na het aanschaffen en schieten met de D50 ben ik maar begonnen met het maken van een persoonlijke Nikon site 8)

Ik ben al aan het webmasteren bij een aantal linkportals (zie onderschrift) ook dat is een hobby van mij.

Voor diegene die het leuk vinden http://everyoneweb.com/nikon/ :shock:

Groet: Michel (commentaar en op- of aanmerkingen zijn altijd welkom) :wink:

hobby

Re: Begin van Nikon site

Bericht door hobby » do dec 14 2006 2:01 pm

Pindar01 schreef:Nou, na het aanschaffen en schieten met de D50 ben ik maar begonnen met het maken van een persoonlijke Nikon site 8)

Ik ben al aan het webmasteren bij een aantal linkportals (zie onderschrift) ook dat is een hobby van mij.

Voor diegene die het leuk vinden http://everyoneweb.com/nikon/ :shock:

Groet: Michel (commentaar en op- of aanmerkingen zijn altijd welkom) :wink:
Proficiat met de aankoop van je D50 en het maken van je persoonlijke website...doe zo verder...

Moest je het leuk vinden kijk dan ook even naar mijn website. Onder Foto's Varia zie je mijn foto 's staan genomen met de D80

http://users.telenet.be/hobbys-site/

groetjes hobby

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do dec 14 2006 3:22 pm

Ziet er goed uit, heren!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Roger38

Bericht door Roger38 » wo dec 20 2006 7:02 pm

Misschien kunnen we mekaars site doorlinken?
Hier de mijne, een banner kun je krijgen op aanvraag:

www.dicasa.nl

hobby

Bericht door hobby » wo dec 20 2006 7:19 pm

Roger38 schreef:Misschien kunnen we mekaars site doorlinken?
Hier de mijne, een banner kun je krijgen op aanvraag:

www.dicasa.nl
Mooie site en mooie foto's

Groetjes hobby

johannes

Gif foto's op internet?

Bericht door johannes » wo jan 17 2007 10:52 pm

Gif heeft slechts 256 kleuren

Waarom niet gewoon JPG maar dan wat minder foto's?

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: Begin van Nikon site

Bericht door Brenzef » do jan 18 2007 9:00 am

Pindar01 schreef:Groet: Michel (commentaar en op- of aanmerkingen zijn altijd welkom) :wink:
Michel, je foto's zien er prima uit.
Je site een paar opmerkingen.
hier en daar wat taalfoutjes (fotograveren) en zo te zien gebruik je frames. Dat is tegenwoordig eigenlijk "not done". Zoekmachines indexeren sites met frames niet goed. Je achtergrond is leuk, maar daardoor kan je geen gebruik maken van transparante gif's zoals je gifje van NCN en het @ tekentje voor je e-mail. Verder kan je beter gebruik maken van een contact formulier die je e-mail verbergt. Nu zal iedere e-mail grabber je e-mail direct van je site kunnen plukken wat SPAM in de hand werkt. Verder (ja, het is mierenneuken) is een donkerbleuwe text op zwart niet de meest leesbare combinatie :wink:

Hopelijk kan je er wat mee.

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » do jan 18 2007 9:01 am

Ow ja,
Vanwaar je "liefde" voor Schiphol?
Werk je er?

Pindar01

Bericht door Pindar01 » do jan 18 2007 9:32 am

Michel, je foto's zien er prima uit.
Je site een paar opmerkingen.
hier en daar wat taalfoutjes (fotograveren) en zo te zien gebruik je frames. Dat is tegenwoordig eigenlijk "not done". Zoekmachines indexeren sites met frames niet goed. Je achtergrond is leuk, maar daardoor kan je geen gebruik maken van transparante gif's zoals je gifje van NCN en het @ tekentje voor je e-mail. Verder kan je beter gebruik maken van een contact formulier die je e-mail verbergt. Nu zal iedere e-mail grabber je e-mail direct van je site kunnen plukken wat SPAM in de hand werkt. Verder (ja, het is mierenneuken) is een donkerbleuwe text op zwart niet de meest leesbare combinatie

Hopelijk kan je er wat mee.
Brenzef,

Thanx voor je onderbouwde kritiek! Daar kan ik wat mee. 8)

De site waar ik de foto's opzet heeft een aantal beperkingen, je zou Jpeg moeten kunnen plaatsen alleen op de een of andere reden lukt dat niet, met gif wel. De rest qua frames daar kan ik (zover ik weet) niets aan wijzigen.

Schiphol, ja daar werk ik alweer 16 jaar en liefde.... dat gaat wel wat ver hoor :D

hobby

Bericht door hobby » do jan 18 2007 10:13 am

Michel ik wil ook wat zeggen over je site..

Gewoonweg prima ...niet iedereen kan een site opbouwen.Ik weet uit ondervinding dat het een heel werk is om dat allemaal zelf uit te zoeken.
Ikzelf gebruik ook nog frames op mijn site en ben daar heel tevreden mee.
Misschien dat een professional het beter kan maar de vraag is of dit voor ons amateurfotografen de bedoeling is. Mijn site is gewoon gemaakt om te zien of ik dat zou klaarspelen en vooral om mijn foto's aan familie en vrienden te laten zien.
Mooi ook die vliegtuigfoto's, doe zo verder..ik zal zeker regelmatig eens komen kijken op je site.

Groetjes hobby

mijn website : http://users.telenet.be/hobbys-site

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do jan 18 2007 10:19 am

M'n complimenten voor je site. Alle begin is moeilijk. Je werkt met iets dat gratis is, en zo kun je het gemakkelijk leren. De naam van de site is ook al heel bijzonder. gewoon Nikon.

Is het niet mogelijk om de foto's in jpg te zetten. Zelf gebruik is de resize mogelijkheid van de verkenner in XP (google eens xp powertoys). De foto's zijn dan behoorlijk kleiner en laden aanmerkelijk sneller.
Ik wilde even kijken hoe groot je foto's waren, maar dat gaat zo maar niet. Rechts klikken werkt niet.

Ik zag enkele foto's waar ik jaloers op ben. De boom in het verzetsbos en de platform foto's op Schiphol.

Je site heeft nog een nadeel, op mijn 15" scherm krijg ik niet alles te zien. De site past zich niet aan en ik mag met de schuif heen en weer.

Succes

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » do jan 18 2007 10:20 am

leuk, al die site's !

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » do jan 18 2007 10:23 am

Het is natuurlijk prima als je frames wilt gebruiken. Er kleven echter een hoop nadelen aan. Er is geen enkele site (die enigzinds professioneel is ) die frames gebruikt. Het is onpraktisch.

Er wordt tegenwoordig veel gebruik gemaakt van een CMS (Content Management System) waarmee je in pakkembeet 4 muisklikken de hele site veranderd in een andere stijl. Dat werkt zeer goed, maar je hebt iets meer kennis van zaken nodig (beetje maar). En je hebt MySQL, en PHP nodig.

Beetje off-topic, maar ja,

@ Pindar
Moeten we maar eens even babbelen over Schiphol, heb ik ook veel voor gedaan, overigens werk ik er niet :wink:

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » do jan 18 2007 10:27 am

Hans Braakhuis schreef:Je site heeft nog een nadeel, op mijn 15" scherm krijg ik niet alles te zien. De site past zich niet aan en ik mag met de schuif heen en weer.
Succes
Een 15" scherm is dan ook uit de begintijd van de Nikon FE Hans.
Het wordt de hoogste tijd voor iets beters :wink:

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Schermperikelen

Bericht door George Fennes » do jan 18 2007 10:39 am

Hans, ik heb er niet zoveel verstand van, maar de resolutie-instelling van je scherm verhogen.

Dan wordt alles kleiner weergegeven en zou het wel moeten passen.

En anders moeten we een inzameling gaan houden om voor jou een modern scherm te kopen :P

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”