Problemen Nikon Transfer en USB-verbinding in Vista

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
barbancourt

Problemen Nikon Transfer en USB-verbinding in Vista

Bericht door barbancourt » di jun 09 2009 9:16 pm

Ik heb Nikon Transfer willen installeren op mijn PC om mijn D90 via de USB-poort aan te sluiten. Op het moment dat ik mijn camera aanzet krijg ik de melding "Het stuurprogramma voor het apparaat niet gevonden." Ik zit met Vista op mijn laptop. Heb het even geprobeerd op een pc met XP, en daar is het geen probleem.

Zijn er onder jullie die hetzelfde probleem hebben gehad, en daar ook een oplossing voor hebben gevonden?
Alvast bedankt.

joepert
Forumlid
Forumlid

Re: Problemen Nikon Transfer en USB-verbinding in Vista

Bericht door joepert » di jun 09 2009 10:11 pm

Oplossing één met dit soort dingen is altijd: programma de-installeren en opnieuw installeren. Opletten dat je de installatie doet op dezelfde partitie als waar je systeembestanden op staan (doorgaans de C-schijf). Hoewel het ook op een andere schijf zou moeten kunnen, kan dit wel eens een kink in de kabel opleveren. Tijdens het installeren de USB-kabel niet in de computer laten zitten. Gebeurt het dan nog steeds?
Dan handmatig de driver installeren. Da's wel een wat specifieker klusje, maar op zich niet zo moeilijk. De melding dat de driver niet is gevonden zou de mogelijkheid moeten bieden om een driver-installatie handmatig te doen. ALs je de instructies opvolgt, zou het goed moeten komen.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di jun 09 2009 10:13 pm

Ik gebruik, net als de meesten hier, een aparte kaartlezer. In mijn geval een ingebouwde, maar er zijn ook veel externe (USB) versie ste koop. Veel handiger naar mijn idee... :idea:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di jun 09 2009 10:22 pm

Patrick schreef:Ik gebruik, net als de meesten hier, een aparte kaartlezer. In mijn geval een ingebouwde, maar er zijn ook veel externe (USB) versie ste koop. Veel handiger naar mijn idee... :idea:
Helemaal mee eens. Handiger en (bij mij dan) vooral ook snellere bestandsoverdracht. Kan me echter voorstellen dat je toch de boel werkend wil hebben, maar je hoeft er dus niet wakker van te liggen als dat niet lukt.

barbancourt

Bericht door barbancourt » di jun 09 2009 10:47 pm

Het werkt wel via mijn interne kaartlezer, zelf met SDHC-kaarten, maar dat is mijn vraag niet. Ik wil gewoon mijn toestel via USB kunnen verbinden met de PC.
Er zijn namelijk prg's zoals NK remote die dezelfde USB verbinding nodig hebben.
Dus, als er nog zijn die een mogelijk oplossing hebben.....

@ joepert: Al wat je voorgesteld hebt, had ik reeds doorgevoerd, behalve dan het manueel installeren van de driver. In mijn configscherm krijg ik maar pas de foutmelding zodra ik mijn camera aanzet. Zodra ik de camera uitzet, verdwijnt deze melding weer (uiteraard).
Vista is en blijft een slecht OS.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di jun 09 2009 10:57 pm

Bij handmatige installatie kun je volgens mij de camera wel aan laten staan, als je de melding krijgt dat-ie het stuurprogramma niet kan vinden, krijg je dan niet de optie om te klikken op "zoek het stuurprogramma" o.i.d.? Dan zou je uiteindelijk in een soort van wizard terecht moeten komen die je begeleid. Anders via 'hardware toevoegen' in configuratiescherm. Succes ermee.

barbancourt

Bericht door barbancourt » wo jun 10 2009 5:10 pm

Heb het allemaal geprobeerd, zonder resultaat. Vrees dat ik mijne oude computer met XP terug zal moeten aanzetten.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo jun 10 2009 5:34 pm

Ik heb nog twee tips, maar dan is het bij mij ook wel op:
* Installatie nadat je de virusscanner hebt uitgeschakeld
* Hulp vragen aan Nikon klantenservice

barbancourt

Bericht door barbancourt » wo jun 10 2009 6:14 pm

Joepert, de virusscanner had ik al uitgeschakeld, omdat ik weet dat sommige programma's problemen geven bij installatie als de virusscanner is ingeschakeld.
Denk dat er niets anders zal opzitten dan naar de heren van Nikon te bellen.
In elk geval bedankt voor de hulp.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo jun 10 2009 7:18 pm

Ik heb het hier zonder problemen draaien op VIsta (D60 camera) dus het moet echt kunnen. Succes ermee.

barbancourt

Bericht door barbancourt » ma jun 15 2009 11:04 am

Heb een nieuwe installatie gedaan van de computer, en nu werkt het wel! In elke geval bedankt voor de hulp.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”