Geen internet in Windows 7?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Ciska

Geen internet in Windows 7?

Bericht door Ciska » vr jun 12 2009 2:27 pm

De EC (Europese Commissie) heeft Microsoft boetes na boetes opgelegd over de Explorer die in Windows vastgebakken zit.
Microsoft heeft daarom besloten om geen browser (Internet Explorer) in de nieuwste telg Windows 7 te stoppen. Leuk voor de Firefox, Opera en dat soort gevallen gebruikers, maar de EC is daar niet blij mee, want de volgende vraag is nu... hoe kom je dan op internet als er helemaal geen browser in zit om een browser te installen? :lol:

Melliw
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Geen internet in Windows 7?

Bericht door Melliw » vr jun 12 2009 2:32 pm

want de volgende vraag is nu... hoe kom je dan op internet als er helemaal geen browser in zit om een browser te installen?
Even downloaden met je huidige computer.
Maar er zal vast wel een andere constructie bedacht worden door Microsoft.

Groeten, Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jun 12 2009 2:34 pm

Ik gok dat ze het niet standaard installeren, maar dat ze het gewoon op de CD/DVD zetten. Moet je het los installeren.

Wel een grappige vraag trouwens. :D
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ciska

Bericht door Ciska » vr jun 12 2009 2:41 pm

Volgens Microsoft kan men gewoon Internet Explorer van de site downloaden.... lekker handig als je geen browser hebt.... Lekkere slimme zet dus. :lol:

The_Groninger

Bericht door The_Groninger » vr jun 12 2009 2:44 pm

M$ zal IE meeleveren op een seperate disk zodat het alsnog geinstalleerd kan worden. Ik vraag me echter af wat voor verschil dit maakt. Als een gebruiker echt wat anders wil dan IE dan zijn er voldoende andere wegen om daaraan te komen.
Persoonlijk denk ik niet dat het verwijderen van IE en het er vervolgens bij te leveren veel zal gaan uitmaken voor het percentage gebruikers. Wat misschien enig nut heeft is om niet alleen IE mee te leveren, maar ook de andere explorers.

gr.
Peter

The_Groninger

Bericht door The_Groninger » vr jun 12 2009 2:46 pm

Reactie van de Europese Commisie:

"De Europese Commissie reageerde echter niet enthousiast op de knieval van Microsoft. ''Microsoft heeft blijktbaar besloten om klanten een versie van Windows aan te bieden zonder een webbrowser. In plaats van meer, lijkt Microsoft te hebben gekozen voor minder keuze'', laat de Commissie in een verklaring weten.

De Commissie suggereerde zelf eerder dat Microsoft naast Internet Explorer juist verschillende andere browsers moest meeleveren, zoals Firefox, Opera en Safari. Consumenten zouden dan bij het eerste gebruik van hun pc zelf kunnen aangeven welk product ze prefereren."

90% zal toch gewoon IE installeren. Het wordt tijd dat ze in Brussel zich eens bezig gaan houden met belangrijkere vraagstukken.

mvg.
Peter

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » vr jun 12 2009 2:50 pm

Goede actie van Microsoft. Die EU moet zich maar eens met belangrijke zaken gaan bezighouden. Het verplicht meeleveren van bepaalde software (of boycotten van andermans software) wordt door de meeste grote bedrijven gedaan. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de iPod i.c.m. iTunes...
Buy film, not megapixels...

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr jun 12 2009 2:53 pm

Ciska schreef:want de volgende vraag is nu... hoe kom je dan op internet als er helemaal geen browser in zit om een browser te installen? :lol:
Nou, zo'n oplossing zou al simpel kunnen liggen in een link inclusief een stukje TCP/IP code, zodat het rechtstreeks gedownload wordt. Er zijn wel meer programma's die buiten een browser om werken voor bijv. updates, virus bibliotheken voor de virusscanner etc. Zelfs Nikon installeert standaard een extra stukje software "Nikon Message Center" waarmee er contact wordt gelegd met de Nikon service website om zaken te upgraden. Daar heb je geen browser voor nodig.
Vriendelijke groet, Léon Obers

The_Groninger

Bericht door The_Groninger » vr jun 12 2009 2:58 pm

Maw, gewoon via Windows Update IE binnen halen.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr jun 12 2009 3:20 pm

The_Groninger schreef:Maw, gewoon via Windows Update IE binnen halen.
Inderdaad. En ik denk dat de meeste consumenten dat ook zullen doen want 'ze kennen dit tenminste', 'het is van dezelfde producent' en 'dit is makkelijk' etc. Ik denk dat Microsoft in deze ook het enige reeële heeft gedaan wat een commercieel bedrijf kan doen. Je kunt niet van een bedrijf verwachten dat ze actief producten van de concurrent gaan aanbieden en zichzelf daarmee potentiële omzet door de neus boren.

Het is net zoiets als wanneer de EC Nikon en Canon zou verplichten om geen interne flitser meer op DSLR's te monteren, maar in plaats daarvan een briefje bij te sluiten waarmee de consument kan kiezen tussen een flitser van Nikon, Canon of Metz (los nog even van het feit of dat werkt). En vervolgens mag de consument die interne flitser ook nog eens zelf op de camera monteren....

Laat ze daar in Brussel eerst maar eens even die verhuiswaanzin tussen Strasbourg en Brussel oplossen die elk jaar tientallen miljoenen kost, daarna mogen ze weer meepraten.
Spul waarmee je foto's maakt...

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » vr jun 12 2009 3:41 pm

prachtig dit soort spelletjes van microsoft! want meer is het niet, neelie plagen!

ajuus
emiel

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » vr jun 12 2009 3:46 pm

Kennelijk ziet niemand, uitgaande van de reacties, dat MS een monopoliepositie heeft. Dan moet je je als bedrijf, volgens de EC, anders gedragen dan MS tot nog toe gedaan heeft.
Apple (MartijnM, je moet je eens op de hoogte stellen van iPod's en iTunes), Nikon, Canon etc hebben geen van allen een monopoliepositie. Die bedrijven kunnen zich dus méér permiteren.
Overigens vind ik het een flauwe en kinderachtige zet van MS. IE 8 staat wel op de installatie DVD van Windows 7. Nu alleen nog hopen dat ze de releasedatum echt halen... Ik koop ruim voor die tijd wel Snow Leopard voor € 29,= :D
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jun 12 2009 6:59 pm

ReneG schreef:Het is net zoiets als wanneer de EC Nikon en Canon zou verplichten om geen interne flitser meer op DSLR's te monteren, maar in plaats daarvan een briefje bij te sluiten waarmee de consument kan kiezen tussen een flitser van Nikon, Canon of Metz (los nog even van het feit of dat werkt). En vervolgens mag de consument die interne flitser ook nog eens zelf op de camera monteren....
Een browser is natuurlijk meer een externe flitser...

Ik ben het overigens wel eens dat er wat aan gedaan wordt. Stel nu eens dat Microsoft Windows gaat aankleden met alles wat je als normaal mens nodig hebt. Dan verkoopt toch niemand nog software?

Apple is trouwens geen haar beter, met bijvoorbeeld dat iTunes van ze. Gelukkig kan ik gewoon muziek plaatsen op m'n iPod shuffle met MediaMonkey. Is nog een veel handiger programma ook, en je hoeft je iPod ook niet te synchroniseren met één PC (dus echt 1, meer lukt in principe niet!). En dan mag je van Apple ook nog eens niet zomaar al die ruimte vna je iPod gebruiken om even at andere dingen op te zetten...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » vr jun 12 2009 7:42 pm

Patrick schreef:>...
Apple is trouwens geen haar beter, met bijvoorbeeld dat iTunes van ze. Gelukkig kan ik gewoon muziek plaatsen op m'n iPod shuffle met MediaMonkey. Is nog een veel handiger programma ook, en je hoeft je iPod ook niet te synchroniseren met één PC (dus echt 1, meer lukt in principe niet!). En dan mag je van Apple ook nog eens niet zomaar al die ruimte vna je iPod gebruiken om even at andere dingen op te zetten...
Dit is geen goed vergelijkbaar voorbeeld.
MS had IE dermate in Windows verweven dat IE niet uit het systeem verwijderd kon worden. Automatische Update werkt(e?) alleen maar met IE. MS en IE verziekten de geldende afspraken v.w.b. het functioneren van websites. Websites geoptimaliseerd voor IE met hun eigen opmaak, functioneerden slecht of niet met andere browsers. Om een andere browser te installeren heb je enige computerkennis nodig. Niet iedereen beschikt hierover of heeft hier zin in.
In die zin heeft MS dus misbruik van hun positie gemaakt. Er zijn nog meer voorbeelden van misbruik. Bing, de nieuwe zoekmachine van MS schijnt zich bovenaan te nestelen in het voorkeursrijtje van zoekmachines.
Over de iPod: niemand wordt verplicht een iPod te kopen! Apple verplicht iTunes niet om de iPod van muziek te voorzien. Er zijn legio andere programma's; iTunes is slechts een handig bestandsmanagementprogramma voor je iPod. Ik vraag mij wel af waarom ik iTunes moet gebruiken voor mijn iPhone; mogelijk beschouwd Apple de iPhone als een iPod waar je mee kan bellen.
Veel ristricties in het beheer van muziek- en filmbestanden worden door de entertainmentsindustrie opgelegd. Kennelijk hebben miljoenen mensen geen problemen met iPod+iTunes.
Al mijn (oudere) iPods zijn te gebruiken als externe harde schijf. Ik zie het icoon op mijn buroblad en kan er van alles op- of afslepen. Ik kan zelfs al mijn Apples opstarten vanaf een iPod...
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » vr jun 12 2009 7:53 pm

ArjanL schreef:Over de iPod: niemand wordt verplicht een iPod te kopen!
Wat een onzin-argument. Er wordt ook niemand verplicht Windows te gebruiken.
ArjanL schreef:Apple verplicht iTunes niet om de iPod van muziek te voorzien.
Nee, maar dan moet je al wel redelijk 'ervaren' zijn met PC's om een ander programma te zoeken. Bovendien ben je wél van iTunes afhankelijk voor iPod softwareupdates, herstellen e.d. Daarnaast probeert Apple je met iedere lullige update Quicktime en Safari door de strot te duwen.

Apple maakt fantastisch mooie producten, maar gedraagt zich net zo monopolistisch als Microsoft, Intel en vele andere grote bedrijven. En hun software mag dan onder OSX perfect werken, onder Windows is dat duidelijk anders.
Buy film, not megapixels...

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”