Onderhoud aan een Nikon F65

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Plaats reactie
Pascal.T

Onderhoud aan een Nikon F65

Bericht door Pascal.T » do dec 14 2006 8:49 pm

Beste lezers, ik zit met een klein probleempje,

Of beter gezegd, mijn vriendin zit met een probleempje...
Zij heeft een Nikon F65 waarvan de ontspan knop regelmatig blijft hangen.
De camera begint dan bij elke beweging die je maakt automatisch te corigeren en te focussen terwijl dit niet altijd de bedoeling is.
We hebben al gevraagd bij een Fotoshop wat hiervan de kosten waren om te repareren, maar de kosten zijn aanzienlijk hoger,
dan de prijs van een goede 2e hands F65 op marktplaats...

Mijn vraag is heeft er iemand ervaring mee om deze camera zelf uit elkaar te halen ?
En is het veertje wat de knop omhoog moet drukken zelf te vervangen door een handige doe het zelver ?
of zijn er echt dingen waar ik rekening moet houden...

als het me uiteindelijk niet lukt, kan ik altijd nog voor 50 euro een nieuwe 2e hands kopen !

Alvast bedankt voor jullie reactie's !

Groeten

Pascal.T

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door D. Haaksma » do dec 14 2006 8:51 pm

Voor 50 euro een Nikon ???

:cry: :cry: :cry: :cry:

Het moest verboden worden :wink:

Bladmos

En inderdaad een reparatie zal wel wat meer kosten.

Pascal.T

Bericht door Pascal.T » do dec 14 2006 9:04 pm

Oke sorry 50 euro is momenteel overdreven, ( die is inmiddels verkocht )
Maar er staat er 1 voor 60 euro waar maar 2 rolletjes mee volgeschoten zijn ( kortom nieuw in doos)
En voor 65 euro kompleet met lenzen !!!

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do dec 14 2006 9:11 pm

Ik heb met de F65 zelf geen ervaring.

Zorg dat je een goed passend kruiskop scroevendraaiertje hebt en ik denk dat je om de bovenkap te kunnen verwijderen eerst het omhulsel wat om de lesvatting heen zit moet verwijderen.

En kijk uit voor de condensator van de flits daar kun je nogal een optater van krijgen.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

GdP

Bericht door GdP » do dec 14 2006 10:48 pm

Ik zou de camera gewoon afschrijven. Uit elkaar halen kan dan interessant zijn. Als je goed oplet dan kan je op ‘marktplaats’ al een F80 kopen voor ca. 80 euro. Ik heb er zelf één aangeschaft voor 125 euro, een F80 met een MB16!
Ik ben een paar jaar geleden zo stom geweest me een F65 aan te laten smeren met de kit lenzen. Als je vele jaren heeft gefotografeerd met een Nikomat EL, Nikon EL2, en een Nikon F2 met prima MF lenzen, dan beleef je de F65 als een gigantische afgang. Vooral de 70-300mm bleek zeer onder de maat te zijn. Toch wilde ik een AF camera. Bij een betere camera-winkel heb ik mij toen de Nikon F80 laten verkopen. Ik ben erg tevreden over deze camera. Het is duidelijk een semi-professionele camera. Via internet ging ik toen opzoek naar de MB16, met het boevengenoemde resultaat.

Gerrit

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » do dec 14 2006 11:28 pm

Ik heb maandag 4 camera,s gekocht , t.w. een F4 met grip en nieuwe data achterwand een F90 , een F401X en een N90s + een 50mm f2 , samen voor minder dan 300 euro, ik bedoel er maar mee te zeggen, gewoon slopen dat ding en een andere kopen.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Pascal.T

Bericht door Pascal.T » vr dec 15 2006 1:57 pm

Ja wat dat slopen betreft hebben jullie wel een beetje gelijk...
zo duur is die camera niet, maar ja het is natuurlijk niet mijn camera
en Mijn vriendin hecht nogal waarde aan haar oude spulletjes !!!
Dus ik zal het eerst even met haar overleggen
( voordat ze zometeen uit wraak mijn D200 uit elkaar begint te schroeven )

GdP

Bericht door GdP » zo dec 17 2006 12:07 am

Een D200 uit elkaar halen kan best een heel interessante bezigheid zijn. Je weet nooit wat er allemaal te voorschijn kan komen. :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”