Mooie foto's komen er uit deze compact!
Ben zelf -euh....mijn vrouw- sinds enkele dagen in het bezit van de TZ7 en herken de beeldweergave.
Camera heeft toch wel wat moeite met flinke contrasten "luchten" bijten snel uit / schaduwen lopen dicht.
Ik vind hem ook iets aan de kleurrijke kant en te veel verscherpen (rechtstreeks uit de camera al, op kleurstand "standaard").
Omschakelen naar kleurstand "natural" geeft iets betere kleurweergave en minder verscherping (helaas kun je in de stand "intelligent auto" (waarschijnlijk meest gebruikt door mijn vrouw

) alleen kiezen uit "standard", "Zw-Wit" en "sepia".......)
Een van de eerste foto's; even uitproberen zoom. Max groothoek (25mm) en max tele (300mm) vanuit zelfde standpunt. Hier staat de kleurstand nog op "standaard". Foto's neigen bij max tele naar overbelichting. Beeldstabilisator werkt best goed (die 300mm stand is dus ook praktisch bruikbaar als je niet al te shaky bent).
Oh ja....de gebruiksaanwijzing is belabbert....(zowel de korte als de uitgebreide PDF versie) 't is dat ik zelf behoorlijk in de materie thuis ben maar voor een relatieve leek (lijkt me dit soort camera's toch voor bedoeld?) is het tamelijk warrige abracadabra (vaak door slechte vertaling).
Grtz, Hans