Digitaal fotoboek

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
Edouard
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Digitaal fotoboek

Bericht door Edouard » vr dec 15 2006 1:09 pm

Wie kan me helpen aan de naam/schijver van een uitgebreid digitaal SRL fotoboek voor de gevorderde amateur-fotograaf.
Ik ga digitaal, dus ik wil me goed voorbereiden en het bij een of twee boeken houden. De prijs is van ondergeschikt belang, als het maar in het nederlands is en allesomvattend.
Bij voorbaat hartelijk dank voor je reactie.
Edouard.

ps:
't Moet me even van 't hart dat ik deze oproep al eerder geplaatst heb zonder een enkele reactie.
Vreemd, want ik denk dat er misschien toch meer mensen zijn die hierin geinteresseerd zullen zijn.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Boek

Bericht door George Fennes » vr dec 15 2006 1:47 pm

Hallo Edouard,

Zelf heb ik het boek "Digitale Fotografie de Spiegelreflexcamera"
aangeschaft van Michael Freeman, uitgever Librero
ISBN 90-5764-637-4

Ik heb hem gekocht bij Cameraland in Alkmaar.

Op zich een prettig leesbaar boek welke probeert alle facetten te belichten.

De prijs is 19,95 euro

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

kik

Bericht door kik » vr dec 15 2006 2:13 pm

Hallo Edouard,

Heb zelf het boek "Digitale fotografie voor insiders" van Koos Boertjens.
ISBN: 90 395 2378 9
Zeer uitgebreid boek met oa veel informatie over computergebruik en digitaal nabewerken.
Zit tevens een CD rom waar alle info uit heb boek opstaat zodat je het op de computer kunt nakijken.

Daarnaast heb ik het boek "Fotograferen met een Digitale spiegelreflexcamera" van Jeroen Horlings.
ISBN: 90-430-1236-X
DIt boek leest een stuk makkelijker dan bovenstaand boek, is meer voor de beginnende digitale fotograaf.

In het eerste boek wordt bij de beeldbewerking uitgegaan van PS CS2 en het tweede boek gebruikt daarvoor PS elements 4.0

Ik vindt het beide leuke, goede informatieve boeken. Ben zelf nog een beginner en heb op dit moment meer aan het 2e boek.

Groeten Erik

hjanssen

Bericht door hjanssen » vr dec 15 2006 6:14 pm

Is er verschil tussen fotograferen met een SLR en DSLR? Ik heb géén verschil gemerkt in fotograferen tussen de F90 en de D70. Alleen dat ik de F90 een prettiger camera vind, maar dat is opgelost met de D200. Grootste voordelen van een DSLR: directe controle op display en bijna oneindig lange film. Grootse nadeel: niet meer de verrassing als je de afdrukken gaat ophalen.

Edouard
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Edouard » ma dec 18 2006 12:19 pm

George en Kik,
bedankt voor jullie reactie.
Met jullie advies is een goede keus te maken lijkt me.
Via diverse websites heb ik de inhoud al kunnen bekijken.
Succes verder met het digitale gebeuren!
mvg/Edouard

MadMike

Bericht door MadMike » ma dec 18 2006 3:42 pm

hee edouard,

ik ben zelf ook sinds kort erg leergierig geworden en heb een kleine 10 boeken bij bol.com besteld, john freeman maakt hele duidelijke boeken, net zoals (zijn familielid?) micheal freeman. mish buschman heeft ook heel duidelijk (iets meer gevorderd) beschreven boeken.

in veel boeken vind je hetzelfde maar toch iedere fotograaf geeft er zijn eigen draai aan wat je wel een goed overzicht geeft. mijn tip is dat je niet alleen boeken over fotografie, maar ook kleurbepaling, compositie en dergelijke moet lezen, deze hebben mij heel erg geholpen, je gaat er zeg maar anders van door je zoeker kijken en meer bewust leren zoeken.

dus kort samengevat mijn tip (zonder reclame te maken, want dat heb ik net al gedaan): tik eens fotografie in bij die "bolle punt kom" en er verschijnen tientallen boeken die jij zoekt.

owja, kleine kanttekening: ik heb nu zogezegd een tiental boeken (begon ook met 3) , en wil nog steeds meer. ook jij zult het vermoedelijk niet bij 2 kunnen houden. elk boek leert je wel wat en je weet nooit genoeg!

veel leesplezier en succes met in praktijk brengen!

avloenhout

Bericht door avloenhout » ma dec 18 2006 9:54 pm

Hallo Edouard,

Heb je al eens aan de bibliotheek gedacht? Massa's informatie, en je kunt een keuze maken voordat je wat aanschaft.

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”