verschil capture ?
- ton
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
verschil capture ?
Kan iemand het verschil aangeven tussen Capture 4.4 en Capture NX , welke van de twee kan ik het beste aanschaffen
is de een uitgebreider dan de ander ?

Groeten Ton .
Appels en peren vergelijken. Maar als je alleen voor fotobewerking gaat zou ik NX nemen als je je camera wil bedienen 4.4. Maar 4.4 ondersteunt geen camera's meer na de D200, dus daar ook rekening mee houden.
En eventje een trial van beide downloaden en over dertig dagen kun je beter de beslissing zelf nemen.
En eventje een trial van beide downloaden en over dertig dagen kun je beter de beslissing zelf nemen.
Ik gebruik NC 4.4 voor mijn RAW files en het latere werk proces is in PS cs2.
NX is wel gebruikervriendelijk maar stoor mij aan het kleine histogram.
Je kan altijd de proef periode proberen van NX kijken wat je ervan vind maar er gaat niets boven photoshop.
Het vergt tijd om je het eigen te maken maar zolang je digitaal blijft fotograferen is er maar 1 programma en dat is mijn bescheiden mening.
NX is wel gebruikervriendelijk maar stoor mij aan het kleine histogram.
Je kan altijd de proef periode proberen van NX kijken wat je ervan vind maar er gaat niets boven photoshop.
Het vergt tijd om je het eigen te maken maar zolang je digitaal blijft fotograferen is er maar 1 programma en dat is mijn bescheiden mening.