Nikkor 70-300 VR
-
- Forumlid
Nikkor 70-300 VR
Aangezien de eerste 70-300VR's inmiddels uitgeleverd worden, was ik wel benieuwd wat jullie er van vinden?
(Voor diegenen die niet weten waar de plaatsjes staan, kijk op het Nikon slr lens talk forum van dpreview.com)
(Voor diegenen die niet weten waar de plaatsjes staan, kijk op het Nikon slr lens talk forum van dpreview.com)
volgens mij is het wel ok die lens, kan het nog niet echt bepalen die test shots hebben een beetje de zelfde kleuren en nartuurlijk de zelfde omstandigheden.
Voor zover leek me me de scherpte en onscherpte een stuk verbeterd.
Bedankt voor de info ik keek ook geregeld of er al foto's waren.
eindelijk dan.
Het zou weleens mijn volgende lens kunnen zijn ik hoop dat hij in iedergeval in 18-200 vr klasse valt qua kleuren die daar uitkomen.
Nu nog wat luchtvaart shots dan kan ik nog beter bepalen.
groetjes
Voor zover leek me me de scherpte en onscherpte een stuk verbeterd.
Bedankt voor de info ik keek ook geregeld of er al foto's waren.
eindelijk dan.
Het zou weleens mijn volgende lens kunnen zijn ik hoop dat hij in iedergeval in 18-200 vr klasse valt qua kleuren die daar uitkomen.
Nu nog wat luchtvaart shots dan kan ik nog beter bepalen.
groetjes
-
- Forumlid
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Nou, sinds de aankondiging van de lens, maaaanden geleden is het een beetje oud nieuws. Wel fijn dat hij eindelijk verkrijgbaar is en de eerste ervaringen positief zijn. Als er weer wat geld over isBUG322 schreef:Gek eigenlijk dat er nog zo weinig respons is op dit nieuwtje

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
-
- Forumlid
Hey allemaal,
Ik had de 70-300 VR besteld en ik heb hem sinds gister binnen! Eindelijk....
Ik moet zeggen dat hij goed presteert, ik had eerst een 70-300 DG van Sigma. Dit is echt niet te vergelijken, gelukkig is deze 10x beter. VR werkt boven verwachting. Hij is heerlijk scherp en behoorlijk snel qua AF.
TOP tot nu toe dus. Helaas heb ik nog niet echt plaatjes die de moeite waard zijn.
Ik had de 70-300 VR besteld en ik heb hem sinds gister binnen! Eindelijk....
Ik moet zeggen dat hij goed presteert, ik had eerst een 70-300 DG van Sigma. Dit is echt niet te vergelijken, gelukkig is deze 10x beter. VR werkt boven verwachting. Hij is heerlijk scherp en behoorlijk snel qua AF.
TOP tot nu toe dus. Helaas heb ik nog niet echt plaatjes die de moeite waard zijn.
-
- Forumlid
Re: Nikkor 70-300 VR
Ik ben benieuwd wat deze lens als ´score´ haalt. Ik ben nu in het bezit van de Nikkor AFS 80-200 mm f/2.8 D ED IF SWM en die haalt een ‘score’ van 9.5. Wat resulteert in haar scherpe foto’s. Maar dat ding weegt wel bijna 2 kilo! En is gewoon een gigantische joekel van een lens. De 70-300 valt hier gelukkig met zijn 745 gram een beetje in het niet.Leeuwarden schreef:Aangezien de eerste 70-300VR's inmiddels uitgeleverd worden, was ik wel benieuwd wat jullie er van vinden?
Praktijk voorbeelden zeggen mij niet zoveel. Ik wil gewoon een getal zien.
Gerrit
Op 300 mm. Op statief met zonnekap. Bij wat zijwind blijkt de lens zo slap te zijn, dat hij gewoon staat te trillen in de wind. Met de jas geprobeerd af te schermen, maar toch een rot foto geworden.Dukard schreef:???? .... Op 70 .... of ..... 300 mm .... ????gdepater schreef:De Nikon 70-300mm F4-5.6 D ED heb ik mogen lenen. En deze lens bleek een grote tegenvaller te zijn. Te veel last van zijwind.![]()
Verder snap ik je opmerking niet helemaal denk ik .....
Uitleg gewenst aub ....
Lens wordt pas scherp tussen f/8 en f/11 op 300mm, dat geeft vrij lange sluitertijden met een film van 100 ASA en +1.5 belichtingscompensatie.
Met vr. gr.
Gerrit