lens

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
dany10

lens

Bericht door dany10 » wo dec 20 2006 8:32 pm

hoi, hier ben ik nog eens met een vraagje ik heb een aanbod gekregen van een vriend, zijne vriend gaat zijn lens weg doen namelijk deze

Nikon 180mm f2.8D ED-IF AF Nikkor Lens

maar ik kom toch eerst eens lang hier. want hier zitten toch mensen met heel veel ervaring. alvast bedankt :D

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Lens, wat, hoe?

Bericht door George Fennes » wo dec 20 2006 8:34 pm

Danny,

Wat wil je weten?

Wat is de prijs die je vriend er voor vraagt?

En waar wil je de lens voor gaan gebruiken?

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

dany10

Re: lens

Bericht door dany10 » wo dec 20 2006 8:34 pm

dany10 schreef:hoi, hier ben ik nog eens met een vraagje ik heb een aanbod gekregen van een vriend, zijne vriend gaat zijn lens weg doen namelijk deze

Nikon 180mm f2.8D ED-IF AF Nikkor Lens

maar ik kom toch eerst eens lang hier. want hier zitten toch mensen met heel veel ervaring. alvast bedankt :D

ps ( ik volg veel veldrijden)

dany10

Bericht door dany10 » wo dec 20 2006 8:38 pm

sorry , ik volg veel veldrijden is daar voor geschikt rond wel bedrag zal ik mogen gaan indien goed voor sportintresse. bedankt

George Fennes
Clublid
Clublid

180mm 2.8

Bericht door George Fennes » wo dec 20 2006 8:42 pm

Op zich een perfect lensje, haarscherp.
Vignettering en CA zijn dik in orde.
Bij Corné kost deze lens 695 euro
Realiseer je wel dat je met alleen 180mm wel wat beperkt bent in je mogelijkheden.
Met een zoomlens ben je wat flexibeler.
Maar heb je een bepaald standpunt waar de rijders langs moeten komen en je kan ze dan pakken, geen enkel probleem, naar mijn mening zal je er dan veel plezier aan beleven.
Maar alles valt en staat natuurlijk bij de prijs die je er voor moet betalen.

George Fennes
Clublid
Clublid

180mm 2.8

Bericht door George Fennes » wo dec 20 2006 8:46 pm

Hoi Danny onze berichten hebben elkaar net gekruist.

In welke staat verkeert de lens?

Hoe oud is de lens?

Zit er een goed UV filter op?

Geen beschadegingen op het glas en de buitenkant van de lens?

Heb je de lens zelf gezien en op jouw camera geprobeerd of alles goed werkt?

Geef eens wat meer info en op welke camera wil je er mee gaan werken (gewoon nieuwsgierigheid)?

dany10

Bericht door dany10 » wo dec 20 2006 9:34 pm

DAG? ik heb een D70S gezien heb ik nog niet mijne kameraad vetelde mij het en de prijs wist hij ook niet . tja en mij laten zien de kennis heb ik niet . maar ik ga wel voor 2.8 dat lees ik hier veel en dat dat goed is .

ik zie wel dat er veel gesproken word over 70/200 en 80/200 allebei 2.8
ik weet niet of die beter zijn maar waarscheinlijk wel en dan zou het beter zijn dat ik wat doorspaar paar jaren . :lol: en dan bij nikkor blijven of een ander merk ??????
het is meest voor het veldrijden .

toch al vriendelijk bedankt voor de reactie :wink:

George Fennes
Clublid
Clublid

Lens?????????????????????

Bericht door George Fennes » wo dec 20 2006 9:54 pm

Hoi Danny,

Wat is beter en wat is slechter.

Als je kijkt naar de kwaliteit is de 180mm 2.8 een perfecte lens, minste vervorming, bijna of bijna geen vignettering en CA, heel erg goed.

De 80-200mm 2.8 is een perfecte lens zeker voor een zoomlens, heb hem zelf gehad en met veel plezier, superscherp een dijk van een lens.

De 70-200mm 2.8 VR heb ik nu, alles wat over de 80-200mm 2.8 gezegd kan worden is ook op deze lens van toepassing, zo niet beter.

Deze 70-200mm 2.8 VR, heeft zoals de typeaanduiding aangeeft Vibratie Reductie, heeft als voordeel dat je met 200mm uit de hand kan fotograferen zonder bewegingsonscherpte te krijgen.

Ik fotografeer regelmatig met 200mm op 1/60 en soms op 1/30 sec. en haarscherp.

Dit is naar mijn mening de ideale lens, maar er hangt wel een prijskaartje aan van 1700 tot 2600 euro en bij Hong Sien onder de 1500 euro incl verzendkosten.

Maar dan heb je ook wat.

Kan je het betalen, zou ik je deze lens aanraden en anders een gebruikte 80-200mm 2.8, die zie je regelmatig voor rond de 500 euro op MP of Speurders voorbijschuiven.

Ja en kan je de 180mm 2.8 voor rond de 200 euro op de kop tikken is dit een hele mooie lens om mee te beginnen, waar je zeker geen spijt van zal krijgen.

Wel Danny heel wat stof tot nadenken en wil je wat meer weten zet het gewoon op dit forum, dan zijn er vast genoeg nikonianen die je willen helpen en adviseren.

Succes ermee.

dany10

Bericht door dany10 » do dec 21 2006 10:10 am

ten eerste wil ik julle bedanken voor telkens de goeie raad en uitleg ik heb de naar mijne kameraad direct gemail om eens te horen over die lens maar tot spijt ben ik laat . heeft ze gisteren van de hand gedaan :evil: misschien wel een nieuwe wie weet :D :)

dany10

Bericht door dany10 » do dec 21 2006 3:54 pm

ik heb eens gezien en de prijzen van 80/200 of de 180 allebei 2.8 daar zit zo veel verschil niet op wel nieuw tegenover 70/200 amai

dany10

Bericht door dany10 » do dec 21 2006 7:49 pm

dany10 schreef:ik heb eens gezien en de prijzen van 80/200 of de 180 allebei 2.8 daar zit zo veel verschil niet op wel nieuw tegenover 70/200 amai
mij kameraad wist de prijs 300 uero ik weet teveel of veel te veel ????????
maarja ik was toch telaat hè
maar mij vrouw heeft gezegd beetje sparen en dan kan je één van de twee kopenof een andere dat bij mij activiteit past (veldrijden) dan is de vraag wat zou ik dan het beste nemen :oops:.
natuurlijk de 70/200 die is nog een beetje te duur.
ik heb er wel al tweede hands gezien 800 euro zijn nog aan bieden
maar dan van sigma bedankt voor jullie tiijd :wink:

roel
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door roel » do dec 21 2006 11:50 pm

Dany10, zoals ik lees, heb je de lens niet gekocht? Je schrijft volledig fonetisch vlaams, wat lichtelijk lastig te lezen is.

dany10

Bericht door dany10 » vr dec 22 2006 9:01 am

nee ik was te laat .ik zal een beetje beter mij best doen met mijn zinnen gebruik daarvoor mijn excuses :oops:
een ateur zal ik nooit worden :lol:

dany10

Bericht door dany10 » vr dec 22 2006 9:16 am

dany10 schreef:nee ik was te laat .ik zal een beetje beter mij best doen met mijn zinnen gebruik daarvoor mijn excuses :oops:
een ateur zal ik nooit worden :lol:

dany10

Bericht door dany10 » za dec 23 2006 7:03 pm

hallo, ik ben vandaag die twee lenzen eens in het echt gaan bekijken.
het waren de nikon 180 mmf/2.8D ED AF TELE nikkor lens 779 EURo

nikon 80 - 200 mm f2.8 D ED AF Zoom nikkkor lens 948 euro

moet zeggen als niet kenner dat dat wel twee mooie lenzen zijn om verliefd op te worden :lol:
maar dan is de vraag welke ,zoals jullie hier al aangeven zijn ze allebei goed. maar ik zou er maar èèn van kunnen aanschaffen hè.
de vraag welke :lol: :D

zal het meest gebruikt worden voor veldrijder

nogmaals bedankt en sorry voor het gezaag over mijn onderwerp :oops:

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”