JPGs van D90 tonen op mediaplayer of LCD TV ?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Brey

JPGs van D90 tonen op mediaplayer of LCD TV ?

Bericht door Brey » wo jul 08 2009 8:03 am

Beste D90 gebruikers,

ik fotografeer enkel in de JPG modus met de grootste afmeting LARGE en de kwaliteit FINE.
Echter de fotos die zo geproduceerd worden kan ik niet afspelen op mijn apparatuur:
1) Mijn mediaplayer Dvico TVIX 5000, die normaal echt alles afspeelt, weigert de D90 JPGs te tonen. Ik krijg enkel zwart beeld.
2) Als ik de fotos op USB stick in mijn Philips PF9830 LCD TV steek, toont ook deze mijn fotos niet.
3) Zelfs als ik alle fotos verklein mbv JAlbum kan ik er niks mee.

Op een Windows PC is er geen enkel probleem met de JPGs, gelukkig !

Nu is mijn vraag:
Waaraan kan dit liggen ?
Heeft het Nikon JPG formaat iets 'speciaals' of enige afwijking tov de JPG standaard ?

Maybe heeft 1 van jullie een tip.
Verder niks dan lof over de D90 overigens !

Thnx and bye !

Jan

Re: JPGs van D90 tonen op mediaplayer of LCD TV ?

Bericht door Jan » wo jul 08 2009 9:02 am

Hallo Brey

Mijn D90 sluit ik middels de usb kabel rechtstreeks aan op mijn Samsung UE46B8000 en de foto's worden keurig via Media Play getoond.

gr Jan

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » wo jul 08 2009 9:27 am

Het lijkt me eerder een probleem van de mediaplayer dan van de D90.
Heb je de laatste firmware versie geïnstalleerd op het apparaat? http://www.tvix.co.kr/eng/support/M5000UFirmware.aspx

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo jul 08 2009 11:47 am

Hoe transporteer je je foto's naar je computer? Heb je wel eerst de nikon-software op je computer geinstalleerd? Probeer eens via een kaartlezertje de bestanden naar je computer of usb-stick te sturen. In beginsel zou het gewoon moeten werken. jpeg is jpeg, kan me niet voorstellen dat het aan firmware van de camera zou liggen.

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » wo jul 08 2009 7:34 pm

Hier speelt ook alles de jpg's af.
USB sticky in de tv en spelen maar.
denk dat het een ander probleem is, weet zo gauw alleen niet wat.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cookie1397 » do jul 09 2009 12:32 am

Heb een samsung LCD TV en als ik de foto's over zet op een USB stick geen probleem hier, zelfs niet als ik de SD kaart met USB koppeling rechtstreeks in de tv stop werkt het ook.
Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers

Remco Jan

Bericht door Remco Jan » za jul 25 2009 9:32 am

joepert schreef:Hoe transporteer je je foto's naar je computer? Heb je wel eerst de nikon-software op je computer geinstalleerd? Probeer eens via een kaartlezertje de bestanden naar je computer of usb-stick te sturen. In beginsel zou het gewoon moeten werken. jpeg is jpeg, kan me niet voorstellen dat het aan firmware van de camera zou liggen.
De Nikon software heb je niet nodig. Je kunt de foto's zelf in de Explorer (Windows) of Finder (Mac) gewoon naar de PC/Mac slepen. Ook een kaartlezer heeft hier niets met het probleem te maken, want de foto's zijn wel zichtbaar op de PC.

Zijn de foto's misschien te groot voor de mediaplayer en TV? Probeer de foto's eens te resizen.

george013

Bericht door george013 » za jul 25 2009 10:00 am

Ik ken jouw apparaten niet. Maar als je nu een ander jpg op dezelfde usb-stick plaatst, en ook in dezelfde directory, wat gebeurt er dan?
Je ziet niets. Dan zou je kunnen stellen niet D90 afhankelijk, wat ik ook betwijfel.
Je ziet alleen de andere jpg, dan moet er iets fout zijn met de D90-jpg.
Staan de fotos in de root of in een andere directory?
Zo moet je langzaam aan ergens komen.
George

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”