pc blijft zoeken naar 'preconfigured driver folders'

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
A.Translator

pc blijft zoeken naar 'preconfigured driver folders'

Bericht door A.Translator » za jul 11 2009 5:32 pm

Mijn eerste pogingen foto's van de D60 over te zetten op mijn PC Windows Vista Home Premium 64-bit lopen niet erg soepel.

Ik heb Nikon Transfer geïnstalleerd, al werk ik liever direct vanuit Verkenner of PSBridge.
  • Als ik het SD Ultra II 4GB kaartje direct in de kaartlezer van de pc stop, wordt slechts een deel van de foto's overgezet en krijg ik de boodschap dat de verbinding met de pc verbroken is.
  • Nogmaals geprobeerd, het kaartje wordt niet meer gezien, maar dit kan aan de kaartlezer liggen want die Is altijd al krakkemikking geweest.
  • Toen via het meegeleverde kabeltje camera-usb geprobeerd. De D60 verschijnt in Verkenner, maar Windows slaagt er maar niet in het apparaat te installeren en adviseert me naar fabrikant te stappen.
Ik heb niets kunnen vinden met een Search door dit forum, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleen.

Kan iemand me uit de brand helpen?
Vast dank.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: pc blijft zoeken naar 'preconfigured driver folders'

Bericht door Roelof » za jul 11 2009 7:15 pm

Ik heb hetzelfde besturingssysteem en heb daar de D60 van mijn broer (die heeft een 32 bits versie van Vista) met ook een 4 GB Ultra II kaartje op aangesloten via het meegeleverde kabeltje.
Kan de camera prima benaderen, de batterij was niet zo verschrikkelijk vol meer en ik heb net zo lang foto's gemaakt tot de camera niet meer wilde met de melding dat de batterij te leeg was en heb de camera toen weer op de computer aangesloten, zelfs toen had ik nog een goede verbinding.
Omdat je ook problemen hebt met je kaartlezer, denk ik dat je misschien wel een USB probleempje hebt. Hoeveel USB-apparaten heb je en heb je ook nog problemen als je al je overige USB apparaten loskoppelt? (Met uitzondering van een evt USB-muis en -toetsenbord, natuurlijk.)

Sommige computers hebben USB-aansluitingen aan de voor- en achterkant, heb je met beide aansluitingen problemen? Sluit je de camera en de kaartlezer rechtstreeks op de pc aan of via een hub?

Normaal gesproken zou ik bij zo'n probleem een andere kaartlezer aanraden, spul is niet zo duur meer tegenwoordig. Zorg er dan wel voor dat je nieuwe lezer SDHC compatible is, want je hebt een SDHC kaartje. Als je oude kaartlezer echt al een paar jaar oud is dan zou hij best wel eens niet SDHC compatible kunnen zijn, maar dan nog zou je camera wel goed herkend moeten worden. (Tenzij je kaartlezer echt krakkemikkig is en je USB-verbinding stoort ofzo.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

A.Translator

Bericht door A.Translator » za jul 11 2009 8:30 pm

Bedankt voor je reactie. Een andere kaartlezer wil ik wel overwegen, maar waarom lukt het met de kabel niet?

LOKA
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door LOKA » za jul 11 2009 11:29 pm

A.Translator schreef:Bedankt voor je reactie. Een andere kaartlezer wil ik wel overwegen, maar waarom lukt het met de kabel niet?

Hy:
probeer eens onder een ander account in te loggen , en kijk eens of het zelfde probleem alsnog blijkt te bestaan.
Probeer ook eens of de camera wel gezien wordt als je in veilige modus opstart. ( meestal pal na opstarten F8)
Het lijkt op een driver probleem.
Dan kan windows dus niet de juiste driver vinden.
Of , een bepaald onderdeel wat nodig is om de camera op de juiste wijze te installeren is op dat moment in gebruik ( vandaar de veilige modus)
Als je geen ander account hebt , probeer dan eens met CTRL ALT DEL zoveel mogelijk programma's af te sluiten.

Groet: LoKa (Loek) 8)

A.Translator

Bericht door A.Translator » zo jul 12 2009 10:28 am

De pc is een HP Pavilion m9351.nl van nog geen jaar oud. Heb vanaf het begin kaartlees- en printer-usb problemen gehad. Ik heb zelfs mijn stopcontact laten aarden omdat het volgens sommigen daar aan kon liggen, maar niets hielp. Ik ben al met de printer teruggeweest naar de winkel en heb geen zin ook de hele toren daarheen te slepen. De meeste dingen die ik doe, gaan goed. Alleen loop ik nu weer tegen dat camera-probleem aan. Ik heb héél erg spijt dat ik ooit aan een 64-bit begonnen ben!

Bedankt voor alle tips over veilige modus, ander account e.d. Dat heb ik allemaal het afgelopen half jaar al geprobeerd en het haalt niets uit.

Kan ik ergens een 64-bit driver voor mijn D60 van het net plukken?

Ik ken mijn weg in de wereld van Nikon nog niet zo goed, maar ben erg onder de indruk van de hulp van dit forum. Hulde!

Gideon van den Berg

Bericht door Gideon van den Berg » zo jul 12 2009 11:12 am

Mijn vraag is!
Als je een PC hebt van nog geen jaar oud, en je hebt al USB problemen met andere apparaten, waarom dan niet binnen het jaar terug naar de winkel voor herstel van het USB probleem? :?
Alles wijst er op dat het met het zelfde probleem heeft te maken!
En wat betreft het uitlezen van de kamera, ik doe dit bijna altijd via de USB kabel direct vanaf de kamera!
Na uitlezen wis ik dan de foto's door de geheugenkaart te formateren in de kamera (nooit met de PC formateren).

Suc6,

Gideon

A.Translator

Bericht door A.Translator » zo jul 12 2009 12:12 pm

Ik begrijp waarom je je afvraagt waarom ik niet binnen het jaar terugga naar de winkel. Dat zal ik je uitleggen: ik heb uren met allerlei helpdesks aan de telefoon gezeten en het grote probleem is dat mijn problemen niet reproduceerbaar zijn: de ene keer werkt iets wel, de andere keer niet. Zo nu ook met de D60: de helft van mijn testfoto's zijn netjes binnengehaald via de ingebouwde kaartlezer, de andere helft niet.

Ik ben in het begin één keer teruggeweest met alle apparatuur. Na drie weken kreeg ik het 'gemaakt' terug. Ik blij want alles leek inderdaad te werken. Tot het weer misging... Dat word je op een gegegeven moment zat en dan accepteer je het ongemak maar en wacht gelaten op Windows 7.

Je zegt: nooit via de PC formatteren, altijd via de camera. Die raad zal ik opvolgen, maar waarom is dat eigenlijk?

Gideon van den Berg

Bericht door Gideon van den Berg » zo jul 12 2009 4:28 pm

Ik hoop voor je dat Win7 een uitkomst bied! Maar ik denk niet dat dit een oplossing is!
Als er hardware matig iets niet in orde is blijft dit bij elk besturingssysteem een probleem geven! Of je nu Win Vista of Win7, Ubuntu, Suse Linux of zelf Win95 gebruikt.

Wat betreft het formateren! Het is beter dat je het formateren door de kamera laat doen omdat je dan zeker weet dat de indeling goed gelezen en beschreven gaat worden door de kamera! Dit wil nog wel eens mis gaan als de PC dit doet!

Suc6!

Gideon

A.Translator

Bericht door A.Translator » ma jul 13 2009 10:04 am

Dit is de reactie van Nikkon Support:

"Nikon heeft momenteel geen plannen om ondersteuning te bieden voor de 64-bits versie van Windows Vista. Op dit moment is er ook nog geen ondersteuning voor Windows 7, echter wordt hier wel aan gewerkt."

Daar moet ik het maar mee doen.

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Cor Gortzak » ma jul 13 2009 11:20 am

In mijn D80 moet ik de instellingen van het setup menu bij USB opgeven "Mass storage"

Ik week niet of dit in jouw camera ook kan/moet.

Groet,

Cor
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd

A.Translator

Bericht door A.Translator » ma jul 13 2009 11:44 am

Cor Gortzak schreef:In mijn D80 moet ik de instellingen van het setup menu bij USB opgeven "Mass storage"

Ik week niet of dit in jouw camera ook kan/moet.

Groet,

Cor
Bedankt, Cor. Daar had ik al over gelezen maar ik geloof niet dat het met de D60 kan. Althans, ik heb het niet kunnen vinden, noch in het menu noch in de handleiding.

Maar bedankt voor het meedenken.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”