Roelof schreef:remoss schreef:Bea schreef:Volgens kan het hooguit zo zijn dat je gegevens van het kaartje verdwijnen.
En daar zijn we nou juist zo huiverig voor

Waarom? Dat is toch de reden dat je het kaartje aan de computer koppelt, foto's naar de computer en kaartje leeg?
Met verdwijnen bedoelt Bea neem ik aan "onbedoeld verdwijnen". Dus juist het risico wat je loopt als je "veilig verwijderen" niet gebruikt. Zoals jij het schrijft bedoel je trouwens verplaatsen i.p.v. kopiëren? Maakt het risico alleen maar groter lijkt me. Eerst kopiëren, dan pas de kaart leegmaken voelt een stuk veiliger.
Roelof schreef:
Ik haal het kaartje er gewoon uit als er geen datatransport meer is tussen computer en kaartlezer.
Daar kunnen dus vergissingen in worden gemaakt. Dat je denkt dat er geen datatransport meer is en net op het moment van de kaart eruit trekken er toch nog iets gebeurt. Als je "veilig verwijderen" gebruikt is dat risico kleiner.
Roelof schreef:
Net als Bea heb ik ook wel meegemaakt dat kaartje veilig verwijderen ook de kaartlezer verwijderde. Bij een losse kaartlezer is dat vrij gemakkelijk te herstellen, want die kun je loskoppelen, maar bij een ingebouwde kaartlezer betekent dat trucs uithalen.
Dat is een lastige ja, mee eens. Heb dat zelf nog niet meegemaakt gelukkig.