Springles in de binnenbak

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
rovinge

Springles in de binnenbak

Bericht door rovinge » vr jul 17 2009 1:03 am

Maar weer 's meegeweest met mijn dochter naar paarden springles. Ik had nu eens speciaal de 400mm/2.8 meegenomen om eens te experimenteren met dit brandpuntsafstand in een paardenbak, plus het uitproberen van nog snellere sluitertijden en hogere ISO waarden. Ben al een tijdje hiermee aan het 'rommelen', en voorheen was ik achteraf niet tevreden met de resultaten (weer té donker of te sluitertijden té laag waardoor je toch weer bewegings onscherpte zag).

Nu vind ik de omstandigheden sowieso uitdagend in een binnenbak: snelle acties (hoewel niet supersnel), weinig licht, witte paarden, donkerbruine paarden, en soms opeens zonlicht door de dakramen wat enorme contrastverschillen met zich mee kan brengen.

Fotografeerde ik voorheen met de 70-200/2.8 met sluitertijden rond de 1/500ste, nu heb ik het gewoon vastgezet op 1/1000ste en f/4 met auto ISO en ik moet zeggen dat dit nu erg bevallen is. Het mag duidelijk waarom ik 1/1000ste gekozen heb, maar f/4 heb ik gekozen om het objectief op z'n "scherpst" te krijgen. Een voordeel van de 400mm ten opzichte van de 80-200 is dat ik niet echt de bak meer in hoef, maar gewoon aan de zijkant door de staldeuren aan de kopse kant de foto's kan nemen. Ik vind het leuk om naar paarden te kijken, maar ik ben alleen zo allergisch als de pest van die dieren; laat me een half uurtje foto's maken tussen de paarden, en ik ga niezend, gierend en fluitend naar huis...;-).

Oordeel zelf. Commentaar altijd welkom.

Roel

1. Wat voorbereidingen...
Afbeelding

2. En soms weigert een paard te springen. Vallen en opstaan (is mijn dochter overigens)
Afbeelding

3. Voetjes van de vloer
Afbeelding

4. En nu wel goed (mijn dochter); Van voren...
Afbeelding

5. En weer de andere kant op.
Afbeelding

6. Het zit erop; Even uitrijden.
Afbeelding

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Springles in de binnenbak

Bericht door MarileenK » vr jul 17 2009 7:00 am

Leuk hoor. Roept herinneringen op :)

Vind vooral foto 4 erg mooi, lekker scherp en precies de actie vastgelegd :mryellow:

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr jul 17 2009 11:40 am

Leuke serie Roel. Lijkt mij zeer lastig ja, fotograferen bij zo'n bak. Inderdaad weinig licht, de achtergrond is niet altijd je van dat en er loopt altijd wel iets in de weg ;)

Enige is wellicht dat je een iets spannender uitsnede kan maken. Nu staat alle zo in het midden. Ach een mens moet wat zeuren hè :)

JosK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JosK » di jul 21 2009 1:27 pm

Deze zien er prima uit! Ik heb niet het idee dat de mijne daar aan kunnen tippen. Mooie DOF, goed scherp en gedetailleerd. Ik ben wel benieuwd naar meer exif en 100%.
grt. Jos
klijnfotografie.com

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di jul 21 2009 5:35 pm

JosK schreef:Ik ben wel benieuwd naar meer exif en 100%.
Met PhotoMe kun je direct zonder download e.d. de volledige EXIF-info lezen van de geplaatste foto's:
http://www.photome.de
Vriendelijke groet, Léon Obers

JosK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JosK » di jul 21 2009 6:26 pm

Bedankt voor de tip, helaas geen mac versie... Ik kan de exif wel zien als ik de foto's opsla. Leuk user comment trouwens ;)
klijnfotografie.com

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”