D300: prijsdaling verwacht?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
paparazzi

D300: prijsdaling verwacht?

Bericht door paparazzi » vr jul 17 2009 11:48 am

Ben al meer dan 'n jaar aan 't nadenken wat ik als opvolger van mijn D200 wil gaan kopen. Heb getwijfeld over de D700, maar het feit dat je dan ook weer duurdere, grotere en zwaardere lenzen nodig hebt, maakt mijn keus voor DX eigenlijk duidelijk. Vind het erg lang duren voor er 'n opvolger van de D300 komt en wil eigenlijk voor de vakantie (november) wel 'n nieuwe body erbij hebben. Nu vraag ik mij dus af of er binnenkort 'n nieuw model wordt verwacht en de D300 hopelijk in prijs zal dalen. Ik hoopte eigenlijk rond de 1000 euro klaar te zijn, maar op dit moment kost ie nog 1185 bij kamera-express, cameranu, digitalstreet etc.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: D300: prijsdaling verwacht?

Bericht door remoss » vr jul 17 2009 11:59 am

Er zijn op dit moment zat geruchten over de D300s, zie o.a. http://nikonrumors.com/category/nikon-d300s. Als die komt zal de D300 wel wat in prijs zakken. Maar of jij dat vóór je vakantie gaat redden blijft natuurlijk koffiedik kijken.

Je kunt, als je mazzel hebt, ook scoren met aanbiedingen. Zo heb ik mijn D700 met 16% korting voor onder de €1600 gekocht vanwege een actie bij Mediamarkt. Niet mijn favoriete fotozaak, maar voor die prijs wordt een mens een stuk makkelijker :)

B.t.w. welkom terug.

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jul 17 2009 12:05 pm

dank je, remoss :wink:

als ze niet in prijs dalen vind ik 't ook best, maar ik zou 't niet leuk vinden als ik 'm nu koop dat ie over 2 maanden 200 euro goedkoper is ofzo, dus vandaar dat ik deze vraag maar even hier stel

Yvette Verwer

Bericht door Yvette Verwer » vr jul 17 2009 12:09 pm

Klein beetje off-topic, maar tot mijn verbazing heb ik gezien dat de D700 juist duurder is geworden. Ik heb de mijne voor 1915,- euro gekocht bij Foto Booms en daar kost hij nu 1989,-. Volgens mij zijn ook Calumet en Konijnenberg in prijs gestegen.
Ik heb geen idee hoe dit voor de D300 is, maar ik vond het erg opmerkelijk en wellicht is het een trend.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jul 17 2009 12:09 pm

De D300 is voor € 1.000 te koop bij Hong Sien (Singapore), zie zijn Etalage op http://www.fotoapparatuur.nl
Betrouwbare verkoper.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » vr jul 17 2009 12:38 pm

P,

Lees dit draadje en wacht niet te lang.

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=19143

Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » vr jul 17 2009 2:14 pm

De huidige prijs voor een nieuwe D300 (rond de € 1180,-) is erg scherp en aantrekkelijk voor het gebodene. Ik heb voor de mijne, vlak na het uitkomen van de camera, nog € 1949,- moeten betalen. Zoveel zal de prijs toch niet meer kunnen zakken?
Jur

Tobias

Bericht door Tobias » vr jul 17 2009 9:34 pm

Jur schreef:De huidige prijs voor een nieuwe D300 (rond de € 1180,-) is erg scherp en aantrekkelijk voor het gebodene. Ik heb voor de mijne, vlak na het uitkomen van de camera, nog € 1949,- moeten betalen. Zoveel zal de prijs toch niet meer kunnen zakken?
Zucht hier ook dezelfde prijs en dat voor twee stuks. Daarna ging de koers aardig omlaag :frown:

TS.
Als je nu nog op een prijsdaling wacht kan je wachten tot....... Ik ben geen kenner op het gebied van prijsdalingen enz. maar als je nog een jaar wacht????
Wellicht kan je dan een tweedehands voor rond de 1000 euro kopen. Fotografen die nu en een jaar later met een D300 fotograferen doen dan de d300 misschien weg.

De mijne zijn niet te koop. Die trap ik helemaal af en zodra er een opvolger komt in het DX segment die significant meer te bieden heeft dan de D300 reserveer ik misschien wat ruimte in mijn tas.

Een half jaartje of iets langer wachten kan geen kwaad. Voor mij ook balen dat ik de introductie prijs voor de D3honderdtjes heb betaald. Toen de D700 op de markt kwam heb ik heel bewust mijn kans afgewacht en toen Mediamarkt aan het stunten was ook voor onder de 1600 euro een exemplaar. Dat is toch ruim 1000 euro onder de introductie prijs.

Om mijn korte verhaal langer te maken.

Wachten oke maar langer wachten dan een jaar heeft geen zin omdat er dan al weer allerlei geruchten van een opvolger verschijnen. Tja dan ga je weer zitten wachten op de opvolger en wacht je tot de prijs weer zakt tot..... Inmiddels heb je een baard en kan je beter rond 5 december je verhuren als sint. Met deze bijverdiensten koop je dan iets sneller je droom camera. :egeek:

yoyo

Bericht door yoyo » vr jul 17 2009 9:50 pm

Tobias schreef:Tja dan ga je weer zitten wachten op de opvolger en wacht je tot de prijs weer zakt tot..... Inmiddels heb je een baard en kan je beter rond 5 december je verhuren als sint. Met deze bijverdiensten koop je dan iets sneller je droom camera. :egeek:
Dus moet je wachten... :mrgreen:

(Koop gewoon wat je nu nodig hebt. Met een andere camera ga je echt geen betere foto's maken...)

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr jul 17 2009 9:54 pm

Tobias schreef:Inmiddels heb je een baard
Die baard wordt niets :mrgreen:

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » vr jul 17 2009 10:11 pm

Het is altijd koffiedik kijken wat de prijzen gaan doen.
Maar die 1180 euro in Nederland is een scherpe prijs.
Je kan hem bij Hong Sien bestellen voor 1000 euro, maar stel voor dat het pakje onderschept wordt bij de douane :twisted:
Dan zou je per saldo meer kunnen gaan betalen :(
Dus wat is wijsheid :?:

Fijn dat je weer terug bent Paparazzi :lol:
En ga je weer van die mooie foto's plaatsen?
Krijgen we weer een beetje kleur erbij op het forum :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

rovinge

Bericht door rovinge » za jul 18 2009 12:02 am

Niet verder dralen en gewoon kopen die D300. Lekker foto's gaan schieten; is veel leuker dan maar te blijven zitten wikken en wegen.

Tuurlijk komt er de opvolger van de D300 uit, net nadat je 'm gekocht heb; dat zal je altijd zien. Ik verwacht niet dat de D300 nog veel in prijs omlaag zal gaan (lees veel). Een tweede hands D300 kan je nu al voor net onder de €1000 vinden (via particulier weliswaar).

Roel

paparazzi

Bericht door paparazzi » za jul 18 2009 1:28 pm

Bedankt voor de reacties en 't warme welkom :mryellow:

Als de kenners hier niet op de hoogte zijn van het lanceren van de opvolger binnen nu en 'n paar maanden, dan hoef ik niet langer te twijfelen over de aanschaf. De afweging D700-D300 had ik immers al gemaakt op basis van de te dure/zware/grote lenzen die je op de D700 nodig hebt en als voornamelijk reisfotograaf is zwaarder/groter niet bepaald praktisch.

Ik geloof best dat Hongsien betrouwbaar is, maar het op laten sturen vind ik dan weer te risicovol qua douanekosten. Dan ga ik toch maar liever voor die 1185, ook makkelijker als ik 'ns van de garantie gebruik zou moeten maken. Tweedehands doe ik liever niet wat 'n body betreft. Het gaat me niet zozeer over het totaalbedrag dat ik jullie raad vroeg, maar puur om niet net te vroeg te kopen mocht er 'n prijsdaling in zitten in de zeer nabije toekomst.

Foto's plaatsen op forums doe ik momenteel eigenlijk vrijwel niet meer. Te weinig tijd om al dat soort nevenactiviteiten bij te houden. Maar voor wie mijn shutterstockportfolio weet te vinden, kan daar de laatste nieuwen bekijken.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » za jul 18 2009 1:33 pm

paparazzi schreef:Foto's plaatsen op forums doe ik momenteel eigenlijk vrijwel niet meer. Te weinig tijd om al dat soort nevenactiviteiten bij te houden. Maar voor wie mijn shutterstockportfolio weet te vinden, kan daar de laatste nieuwen bekijken.
:( Echt geen foto's meer?
Ik ben je serie van India nog niet vergeten hoor.. :D

Leuk dat je er weer bent..

Groeten Eelco :)
http://500px.com/EelcoVandeKamp

paparazzi

Bericht door paparazzi » zo jul 19 2009 9:13 am

Ik heb 'm besteld!!! 8)

Hmmm, India, da's alweer vele reisjes geleden! In de tussentijd heb ik Barcelona, Jordanie, Cuba en Texel bezocht. En binnenkort heb ik 'n europese Shutterstock meet in Denemarken. Voor eind dit jaar weet ik nog steeds niet waar ik terecht kom. Heb 'n reis geboekt naar Chili en Paaseiland, maar er zijn nog steeds niet voldoende boekingen en als ie gecanceled wordt ga ik naar Australie.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”