Gaarne een advies bij de aankoop van de grafische kaart i.v.m. de aankoop van een nieuwe computer met als processor de intel Core i7 920 .
Ik lees nu dat de CS4 gebruik maakt van de GPU van de grafische kaart , dus veronderstel ik dat deze kaart eentje van een betere orde moet zijn . Maar welke kiezen .
Ik ga deze computer enkel gebruiken voor photoshop , dus niet voor games e.d.
Nieuwe computer en Photoshop CS4
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nieuwe computer en Photoshop CS4
Een goede videokaart is dan wellicht wel belangrijk maar een goede monitor met calibratie apparaat des te meer !
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Zo'n beetje iedee courante grafische kaart (van om en nabij de 200 euro) kan CS4 misbruiken om de boel te redelijk te versnellen. En CS4 KAN gebruik maken van de GPU. Het is niet zo dat het zonder GPU support niet performt.
Spendeer de rest inderdaad aan een goede monitor en een calibratie set.
Spendeer de rest inderdaad aan een goede monitor en een calibratie set.
200 euro? Beetje veel voor een niet-gamers pc. Een Radeon HD4770, Radeon HD4850, GeForce GTS250 chip zijn prima (100-125 euro). Ik zou meer geld stoppen in veel en snel geheugen, een goede monitor en een Spyder oid.
Ik heb zelf net deze aangeschaft: klik dat was een aanbieding deze week, is de beste chip van al de genoemde kaarten en nog de goedkoopste ook (normaal is deze 149 euro ofzo).
Denk wel om een goede voeding bij dit soort kaarten, 500w minimaal, van een fatsoenlijk merk bij voorkeur (coolermaster, zalmann).
Ik heb zelf net deze aangeschaft: klik dat was een aanbieding deze week, is de beste chip van al de genoemde kaarten en nog de goedkoopste ook (normaal is deze 149 euro ofzo).
Denk wel om een goede voeding bij dit soort kaarten, 500w minimaal, van een fatsoenlijk merk bij voorkeur (coolermaster, zalmann).
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Adobe zelf: http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html
Ik heb ook een radeon HD 4850.
Ik heb ook een radeon HD 4850.