M.Oorthuis schreef:Rianne schreef:Beste mensen,
De foto's zijn geschoten in RAW en een professioneel zal ze gaan bewerken na afloop
Dat vind ik raar, je gaat er dus al vanuit dat de foto's nabewerking nodig hebben?? Ik zou nogmaals gaan praten met het bruidspaar of het niet anders kan.
Heel vreemd

Iedereen hier heeft het over het voordeel van fotograferen in RAW, dat je dan altijd je foto's kan verbeteren, dat is dan niet zo raar, maar nabewerking kan toch ook bestaan uit kaderen, verscherpen, wat kleur/contrast aanpassen

Jij hebt hier nog tips gegeven over flitsen, die zou ze wel moeten bekijken.
Ook (onder een andere naam) toch ook mensen aangeboden foto's te maken, of heb ik het nu helemaal mis

misschien dat je dit nu nog wilt doen?
op locatie?
Misschien nog tips over welke objectieven te lenen/huren?
Gobert schreef:Met alle respect, een trouwdag is voor de meeste mensen de mooiste dag van hun leven. Een reportage zou dit moeten weerspiegelen.
Ben ik met je eens, maar bruidspaar geeft zelf aan de tot nu toe genomen foto's mooi en goed te vinden.
Pas geleden is mijn zwager getrouwd en de (zwager andere kant)fotograaf met z'n D40 en kitlenzen heeft de trouwfoto's gemaakt.
Geen sterfotograaf, alles in jpeg maar voldoende geschoten en mooi in een boek van de PLUS laten zetten door zijn vrouw.
Ik heb het boek gezien, heel mooi.
Nu heb ik 4 jaar in een fotowinkel gewerkt en hiervoor de vergrotingen gemaakt, dus dit kan ik wel be oordelen.
Ik kan je ook vertellen dat ik trouwreportage foto's heb ontwikkeld van "echte fotografen" nou, die kwaliteit was nou ook niet zo dat dit de mooiste dag weerspiegelde.
Maar plaats nog maar wat test foto's en misschien dat de meer deskundige je nog een stapje verder kunnen helpen.
Wel na de bruiloft wat werk laten zien