Let niet teveel op de aanwezige Jpeg-artefacten, even een hele snelle conversie gedaan met View NX.
1. 1/60 f6.3 iso 640

2. 1/400 f8.0 iso 200

3. 1/60 f6.3 iso 200

Léon, ik heb de beelden bewerkt en verkleind met View NX. Heb jij een tip hoe deze artefacten te vermijden?Léon Obers schreef:Kijk, (afgezien van die artefacten van verkeerde resize) bij gebruik van wat kleinere diafragma-openingen een uitstekend beeld.

Skippy schreef:.... ik heb de beelden bewerkt en verkleind met View NX. .....Léon Obers schreef:Kijk, (afgezien van die artefacten van verkeerde resize) bij gebruik van wat kleinere diafragma-openingen een uitstekend beeld.

Ik zie dat de foto's op Flickr staan. Resized die ze niet?Skippy schreef:Léon, ik heb de beelden bewerkt en verkleind met View NX. Heb jij een tip hoe deze artefacten te vermijden?Léon Obers schreef:Kijk, (afgezien van die artefacten van verkeerde resize) bij gebruik van wat kleinere diafragma-openingen een uitstekend beeld.

Jawel, maar ik zie nu pas dat 1.024 daar ook bij zit. Was voorheen niet voorhanden dan was het 800.Léon Obers schreef:Ik zie dat de foto's op Flickr staan. Resized die ze niet?Skippy schreef:Léon, ik heb de beelden bewerkt en verkleind met View NX. Heb jij een tip hoe deze artefacten te vermijden?Léon Obers schreef:Kijk, (afgezien van die artefacten van verkeerde resize) bij gebruik van wat kleinere diafragma-openingen een uitstekend beeld.

Dank jeselcuk schreef:Mooi objectief Skippy,
het ziet er zeer helder uit je foto's.