Is er bij iemand bekend wat het aansluit schema is van de mini usb?
Ik wil nl. een eigen trigger maken voor mijn D90.
mini usb aansluit schema
Re: mini usb aansluit schema
Het is ontzettend lastig om via de mini USB een "maak een foto" te triggeren. Daar is heel veel voor nodig.
Ik zou denken dat de D90 dezelfde stekker heeft als de D80 om "remote" een foto te kunnen nemen.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15813 werkt gewoon. En als je zelf iets wilt bouwen, is dat de manier om aan zo'n raar nikon shutter-kabel-stekkertje te komen. DWZ, ik weet geen andere/betere manier....
Als je de kable doorknipt heb je een 5V en een "focus" en "shutter" kabel. Verbind focus met 5V en hij gaat autofocussen, en verbind de shutter ook en hij neemt een foto....
Ik zou denken dat de D90 dezelfde stekker heeft als de D80 om "remote" een foto te kunnen nemen.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15813 werkt gewoon. En als je zelf iets wilt bouwen, is dat de manier om aan zo'n raar nikon shutter-kabel-stekkertje te komen. DWZ, ik weet geen andere/betere manier....
Als je de kable doorknipt heb je een 5V en een "focus" en "shutter" kabel. Verbind focus met 5V en hij gaat autofocussen, en verbind de shutter ook en hij neemt een foto....
Ik heb geen D90. De link naar DealsExtreme laat een gevalletje zien voor de D70s/D80, niet voor een D90. Het Nikon equivalent voor de D80 de afstandbediening MC-DC1. Voor de D90 is een ander model bedacht, de MC-DC2. De accessoire poort voor de afstandbediening kan ook een GPS module aan, dus lijkt het me niet zo vreemd dat dit een (mini)USB poort zou zijn. Besturing via usb poorten is maar net hoe je poort instelt.
Groet Hans.
Groet Hans.
Ooops. Sorry. Ik dacht dat ze iets van vorig jaar het "afstandsbedienings stekkertje" veranderd hadden, en dat een bedrijf als Nikon dat "compatibiliteit van randapparatuur" hoog in het vaandel heeft staan niet WEER dat stekkertje zou veranderen. Zucht wel dus.
Wat wil je precies? Ik zou deze kopen: klik en als de trigger niet voldoet, kabeltje doorknippen en andere schakelaar eraan zetten.