nieuw de D3000

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

nieuw de D3000

Bericht door Hans Braakhuis » do jul 30 2009 6:54 am

Van de Nikon site:
De D3000 is een sterk presterende DX-formaat spiegelreflexcamera die prachtige beelden produceert en een reeks functies bevat die fotograferen eenvoudig en leuk maken. Nikon's intelligente hulpstand biedt uiterst gebruiksvriendelijke hulp in de camera waardoor zelfs beginnende fotografen prachtige opnamen kunnen maken. De hulpstand vraagt u informatie over het beeld dat u wilt vastleggen en kiest vervolgens de camera-instellingen voor een optimaal resultaat, zodat deze stand perfect geschikt is wanneer u niet precies weet hoe u een foto moet nemen. En als u wilt weten hoe u zelf de instellingen kunt aanpassen, laat hulpstand u dat zien. De beeldsensor van 10,2 megapixels en de snelle prestaties van de autofocus waarborgen nauwkeurige, gedetailleerde beelden. De grote 3-inch LCD-monitor is uiterst handig voor de beeldcompositie en het bekijken van beelden en vergemakkelijkt het gebruik van het retoucheermenu in de camera, zodat u beelden kunt aanpassen zonder een computer te hoeven gebruiken. De D3000 – de camera die u laat zien hoe u gemakkelijk verbluffend fraaie opnamen kunt maken.

* Fantastische beeldkwaliteit – beeldsensor van 10,2 megapixels
* Messcherp 11-punts autofocussysteem met 3D-tracking
* Grote 3-inch LCD-monitor met hoge resolutie
* Hulpstand – intuïtieve hulp in de camera

http://www.nikon.nl/product/nl_NL/produ ... rview.html

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: nieuw de D3000

Bericht door Hans Braakhuis » do jul 30 2009 8:54 am

Van de persdienst:

Nikon D3000 met geavanceerde ‘Guide mode’ (fotografie-hulp)
De digitale spiegelreflexcamera die eenvoud biedt

Amsterdam, 30 juli 2009 – Nikon kondigt de eenvoudigste, meest toegankelijke digitale spiegelreflexcamera van dit moment aan, de D3000.
lJordi Brinkman, Product Manager bij Nikon Europe: “De D3000 ontkracht het idee dat digitale spiegelreflexcamera's ingewikkeld zijn en maakt het nemen van prachtige foto's gemakkelijker dan ooit tevoren. U kunt zich echt concentreren op het plezier van fotograferen, en door de hulpstand te gebruiken, verkrijgt u met een minimum aan gedoe de beste resultaten.”

De meest toegankelijke digitale spiegelreflexcamera van dit moment
De D3000 is ontworpen voor iedereen die foto's wil nemen zonder zich druk te hoeven maken over instellingen. U maakt uw keuze uit een aantal onderwerpstanden, de camera doet de rest. Het 11-punts autofocussysteem zorgt ervoor dat alles en iedereen in het beeld scherp is en dankzij de heldere zoeker maakt u op het juiste moment precies de foto die u wilt.

Automatisch fantastische foto's
De sensor met 10,2 megapixels, het krachtige EXPEED-beeldverwerkingssysteem en de schitterende NIKKOR-objectieven staan garant voor uitmuntende foto's, in alle omstandigheden. Het uitgebreide lichtmeetsysteem, de gevoeligheid van ISO 1600 en de ingebouwde opklapbare flitser maken het fotograferen op donkere plekken eenvoudig.

Hulpstand wijst de weg
Dankzij de intelligente hulpstand (Guide mode) kunnen gebruikers die voor het eerst met een digitale spiegelreflexcamera werken het potentieel van de camera volledig benutten. De hulpstand vereenvoudigt het instellen van de camera en geeft aan hoe u betere foto's kunt maken. Als u meer fotografische vaardigheden wilt ontwikkelen, kan dat. En als u zich wilt concentreren op het onderwerp, is dat ook mogelijk. Wat u ook wilt bereiken, de D3000 doet dit moeiteloos en automatisch voor u.

3-inch LCD-monitor
Met behulp van de 3-inch LCD-monitor kunt u uw resultaten met familie en vrienden delen en beleeft u veel plezier aan het retoucheren van foto's in de camera. Naast het gemak van de hulpstand zijn de menu's ook groter en eenvoudiger te gebruiken dankzij veelvuldig gebruik van beeldsymbolen en ‘assist images’, in plaats van tekst. Door de grote verscheidenheid aan verwerkingseffecten in de camera kunt uw foto's werkelijk creatief bewerken en met familie en vrienden delen.

Altijd en overal
Wat u ook doet en waar u ook bent, de D3000 is onmisbaar bij elke familiebijeenkomst of elk dagje uit. De uitgebreide technologieën van de camera en de stevige buitenkant kunnen alles aan wat u in uw vrije tijd tegenkomt. Het exclusieve stofverwijderingssysteem met het Airflow Control-systeem beperkt de invloed van stof op de beeldsensor tot een minimum, en de compacte afmetingen, het gewicht en de stevige behuizing van zowel de camerabody als het objectief maken de D3000 geschikt om altijd mee te nemen.

Belangrijkste kenmerken:
* CCD-sensor met 10,2 megapixels. Dankzij de beeldresolutie kunt u zelfs van beelden die bij weinig licht zijn opgenomen gemakkelijk grote afdrukken of scherpe vergrotingen maken;
* 11-punts autofocussysteem. Houdt zelfs de snelst bewegende onderwerpen scherp, wat bij compactcamera's vaak een groot probleem vormt;
* Snelle respons. Door de korte opstarttijd en ontspanvertraging kunt u een opname praktisch direct vastleggen en hebt u geen last van de trage responstijd die bij veel compactcamera’s gebruikelijk is;
* ‘Guide Mode’. Gewoon de gemakkelijkste manier om fantastische foto's te nemen zonder dat u eerst de handleiding hoeft te lezen;
* 3-inch TFT-monitor. Met zulke goede beelden hebt u een groot scherm nodig om ze te delen met vrienden en familie;
* EXPEED-beeldverwerking. Exclusief systeem dat rijke, heldere en natuurgetrouwe resultaten biedt;
* Beeldinstellingen. Met beeldinstellingen kunt u voor de opname het uiterlijk en de sfeer van uw foto’s instellen;
* Continu-opnamen van 3 beelden per seconde. Hiermee kunt u actiemomenten met snelle bewegingen met een snelheid van 3 beelden per seconde vastleggen;
* Intuïtieve ergonomie. We dagen iedereen uit om zelf te proberen hoe gemakkelijk de D3000 in de hand ligt;
* Stijlvol, onopvallend uiterlijk. De D3000 zal nooit een barrière vormen tussen u en uw onderwerp, wat resulteert in natuurlijk ogende gezichtsuitdrukkingen;
* Compact, licht en duurzaam. Hij past niet in uw zak, maar met zulke goede foto's zult u de camera graag om uw schouder dragen.

De D3000 is verkrijgbaar vanaf eind augustus 2009. De adviesverkoopprijzen bedragen:
D3000 body € 469
D3000 AF-S DX 18-55 VR kit € 569
D3000 AF-S DX 18-55 II kit € 549
D3000 18-55 VR + 55-200 VR zoom kit € 799
D3000 AF-S DX 18-105 VR kit € 689

selcuk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door selcuk » do jul 30 2009 7:33 pm

Grappig,we vinden de D3000 helemaal niet interressant gezien de reacties hier..

Toch wel bijzonder een 11 punts autofocussysteem met 3d tracking in een instapreflex.

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door JerryBig » vr jul 31 2009 12:55 pm

Best interessant. Ik zie uit naar een goede test in vergelijking met de Canon 1000D. Die had ik pas in handen en vond het maar een ielig plastic ding. Deze D3000 is ergonomisch vast veel beter, en daarom ben ik benieuwd naar een goede test en dus ook naar de prestaties. Dus nog even wachten op een goede test, dan weten we of deze camera een hit kan worden. Zelf hoef ik hem niet, mijn D80 is nog niet versleten en dan ga ik liever een stapje omhoog (D300s) :)
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » vr jul 31 2009 1:15 pm

selcuk schreef:Grappig,we vinden de D3000 helemaal niet interressant gezien de reacties hier..
Toch wel bijzonder een 11 punts autofocussysteem met 3d tracking in een instapreflex.
S,
Dit forum ken ook meer liefhebbers dan instappers...
Je zou de D3000 ook D60S kunnen noemen.
De 3 punts AF van de D40 en D60 bleek (mij) in de praktijk ook iets te weinig.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Daniël

Bericht door Daniël » vr jul 31 2009 3:41 pm

Zou je de D5000 dan geen D60S noemen?
De D3000 de D60ES (extra special :lol: )

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Bericht door gijs sandberg » vr jul 31 2009 5:08 pm

D,
Neen, de 5000 heeft met het kantelbare scherm andere eigenschappen, bovendien zit er nog meer van de D90 in.
Er moet een instap (vanaf) model blijven.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Capivara

Bericht door Capivara » za aug 01 2009 11:47 am

De D3000 kan interessant zijn voor instappers, maar niet tegen de huidige adviesprijs. Daar koop je bij andere merken héél veel camera voor, met meer lenzen, en dan hou je nog een flinke tiet geld over.

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za aug 01 2009 4:20 pm

Capivara schreef:De D3000 kan interessant zijn voor instappers, maar niet tegen de huidige adviesprijs. Daar koop je bij andere merken héél veel camera voor, met meer lenzen, en dan hou je nog een flinke tiet geld over.
Weinig zinvol om een adviesprijs van een nog uit te komen camera te gaan vergelijken met camera's die al een tijdje in de winkel liggen. Dat win je nooit. De verkoopprijs zit ongetwijfeld al snel een heel stuk lager dan de opgegeven adviesprijs.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Capivara

Bericht door Capivara » za aug 01 2009 6:55 pm

Patrick, je hebt natuurlijk gelijk en daar gaan we maar vanuit. Ik heb de laatste dagen veel geklaag en gezeur aangehoord op o.a. dpreview over de D3000. "Ik had dit gewild, dat verwacht, bla bla". Als ik me goed herinner heeft de introductie van de D40 vergelijkbaar gezeur opgeleverd, maar het is wel de best verkochte digitale Nikon ooit geworden en nu wordt zelfs geroepen dat de D40 een cultstatus verdient.

Ik vind de D3000 een pracht instapper. Echter, na het omrekenen van de dollar naar euro, kreeg ik toch wel een nare smaak in mijn mond. Het verschil tussen 599 USD en 609 Euro is gewoon te groot om dit te kunnen wijten aan lokale belastingen of andere variabelen.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr aug 07 2009 9:22 am

Met een adviesprijs van 469 zal de winkelprijs toch ergens tussen 350-380 liggen.
M'n artikel in het clubblad over: "wat mag Nikon kosten", winter 2008-2009, is nog steeds van toepassing.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr aug 07 2009 9:56 am

De 16 pagina's tellende brochure, nog in het Engels:
http://imaging.nikon.com/products/imagi ... 00_16p.pdf

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”