Stand 42mm, ISO 200, 1/800sec, f/8
Lager dan f/8 moet je niet gaan!
http://www.kenrockwell.com/nikon/28200g.htm
http://www.kenrockwell.com/nikon/images ... 55-950.jpg
Waarschijnlijk daarom dat ie uit de produktie is.Lager dan f/8 moet je niet gaan!
Bedankt voor je commentaar. De foto is gemaakt in Brielle.dcschuiling schreef:ik denk van niet.
Mooie foto trouwens
Mij ontgaat eerlijk gezegd ook een beetje waarom je zo enthousiast bent over dit objectief. Het voorbeeld is ook wat ongelukkig. Deze foto op f/8 had je toch zo'n beetje met elk objectief kunnen maken? Sterker nog: ik zou 'm niet eens op f/8 willen maken, want nu is er veel te veel scherp naar mijn idee met een brij van dingen als gevolg zonder duidelijk onderwerp.GdP schreef:Stand 42mm, ISO 200, 1/800sec, f/8
Lager dan f/8 moet je niet gaan!
Dat is heel mooi Tom. Laat maar eens een voorbeeld zien.Tom schreef:Leuk om in je tas te mikken als reserveding; wat er ook sneuvelt, je hebt back-up waar je iets mee kunt (met name op FX dan). Maar een stuk glas wat je naar F/8 moet afstoppen om scherp te zijn is niet zo interessant. Met een willekeurige jampot met ingebouwd diafragma behaal je ongeveer hetzelfde.
Patrick schreef:Maar ergens vind ik het ook wel erg zonde om zo'n goedkoop objectief op een zo mooie body te gebruiken...
Heb ik iets verkeerds gezegd of zo?joepert schreef:Patrick schreef:Maar ergens vind ik het ook wel erg zonde om zo'n goedkoop objectief op een zo mooie body te gebruiken...
Ik verbied het niemand om het te doen, maar de combinatie komt mij inderdaad wat vreemd voor. Ik ben meer een aanhanger van een duur objectief op een "goedkopere" camera, wat wel blijkt uit het feit dat ik nog steeds met een D200 schiet.joepert schreef:Nee hoor, maar ik wordt gewoon een beetje slaperig van dat soort uitspraken.
Als je een objectief dat goedkoper is dan 1500 euro op je D3 zet telt het nizzzzzzzzzz....... oeps! Daar ging ik al weer
Dan kan ik een glimlach inderdaad niet echt onderdrukken.Ken Rockwell schreef:stop down to f/8-11 at most settings and f/11-16 at the 200mm end for excellent results