Beste mensen,
Ga een D700 aanschaffen,stap over van de konicaminolta 7D, en wil hierbij een flitser kopen. Wat is de beste keus en waarom. Zelf zit ik te denken aan de SB 600 omdat deze de snufjes niet heeft van de SB 9oo.
Ik fotografeer als hobby amateur, dus ik denk niet dat ik zo'n uitgebreide flitser nodig heb.
Alvast bedankt voor de genome moeite
flitser op D700
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: flitser op D700
Nou wij hebben onlangs ook een SB-900 gekocht na jaren tevreden gebruik van een SB-600...
Nu na enkele weken valt op dat de gebruikersvriendelijkheid van de SB-900 echt opvalt.
Ook zijn de prestaties aanmerkelijk beter
Ja, je kunt meer instellen, en er zijn meer mogelijkheden.
Maar als je al een flink bedrag stuk slaat op een D-700, dan zou ik niet bezuinigen op een mooie en goede flitser...
Succes met beslissen....
Groeten Eelco & Monique
Nu na enkele weken valt op dat de gebruikersvriendelijkheid van de SB-900 echt opvalt.
Ook zijn de prestaties aanmerkelijk beter
Ja, je kunt meer instellen, en er zijn meer mogelijkheden.
Maar als je al een flink bedrag stuk slaat op een D-700, dan zou ik niet bezuinigen op een mooie en goede flitser...
Succes met beslissen....
Groeten Eelco & Monique

http://500px.com/EelcoVandeKamp
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zou maar twee redenen kunnen bedenken om een SB-600 te kiezen:
1. prijs
2. het formaat (de SB-900 is groooooot!)
De SB-900 werkt makkelijker en is een veel betere match voor een fantastische body als een D700.
Een ander punt is het als je al een SB-600 zou hebben. Dan moet je je afvragen of je wat mist. Maar dat is hier niet het geval.
1. prijs
2. het formaat (de SB-900 is groooooot!)
De SB-900 werkt makkelijker en is een veel betere match voor een fantastische body als een D700.
Een ander punt is het als je al een SB-600 zou hebben. Dan moet je je afvragen of je wat mist. Maar dat is hier niet het geval.
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Op welke punten "matched" de SB-900 beter dan een SB-600?Patrick schreef: De SB-900 werkt makkelijker en is een veel betere match voor een fantastische body als een D700.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De SB-900 heeft een aantal extra belichtingsmogelijkheden die je met de D700 kan gebruiken; de twee werken perfect samen. Verder heeft de flitser een veel groter zoombereik, wat bij een FX body zeker in het groothoekbereik natuurlijk wel erg prettig is. En het is wat betreft de prijs ook een goede match.Brenzef schreef:Op welke punten "matched" de SB-900 beter dan een SB-600?Patrick schreef: De SB-900 werkt makkelijker en is een veel betere match voor een fantastische body als een D700.
Maar zoals ik al aangaf: als je een SB-600 hebt moet je natuurlijk wel even jezelf afvragen wat je mist. Waarmee ik volgens mij al aangeef dat het natuurlijk geen belachelijke zaak is er een SB-600 op te zetten...
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Koop anders de SB-800 die doet nagenoeg niet onder voor de SB-900 en is goedkoper. Ik gebruik hem op mijn D700 en is geweldig. Moet nog wel veel leren maar ja dat is ook de lol!
Succes, Arjan
Succes, Arjan
Hoi hansseweuster
Ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken en dat wil ik maar zo laten, maar ik heb sinds kort een D700 en heb niet zo lang stilgestaan om toch maar die € 130 meer neer te leggen voor een SB-900. Belangrijkste verschillen t.o.v. de SB-600 voor mij zijn: hoger richtgetal (verder flitsen
), groter zoombereik, zoomen gaat SNEL, en handige accessoires zoals de kleurenfilters. Wees niet bang voor de instelmogelijkheden van de 900, je kunt het zo simpel maken als je zelf wil. Tip: zet 'm in het begin op toetsblokkering.
Ja, het is een kanjer, in alle opzichten! Aanschaf dubbel en dwars waard.
Ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken en dat wil ik maar zo laten, maar ik heb sinds kort een D700 en heb niet zo lang stilgestaan om toch maar die € 130 meer neer te leggen voor een SB-900. Belangrijkste verschillen t.o.v. de SB-600 voor mij zijn: hoger richtgetal (verder flitsen

Ja, het is een kanjer, in alle opzichten! Aanschaf dubbel en dwars waard.