2 sigma teleconverters achter elkaar
2 sigma teleconverters achter elkaar
heeft er iemand ervaring met twee teleconverters achter elkaar.
ik wil er twee voor mijn 70-200 2.8 zetten zodat ik nog meer zoom kan krijgen.( 280-800) f11.2
weet iemand of dit kan en wat de gevolgen zijn voor de foto's.
ik wil er twee voor mijn 70-200 2.8 zetten zodat ik nog meer zoom kan krijgen.( 280-800) f11.2
weet iemand of dit kan en wat de gevolgen zijn voor de foto's.
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: 2 sigma teleconverters achter elkaar
Kan wel, maar dan blijft er weinig kwaliteit over....
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
zou misschien een 150-500 met een teleconverter een betere optie zijn.
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Waarom het je in vredesnaam zoveel millimeters nodig?
Een betere optie zou zijn om een 500mm of 600mm F4 te nemen en daar eventueel een TC-14 bij te gebruiken.
Groeten van Willem
Een betere optie zou zijn om een 500mm of 600mm F4 te nemen en daar eventueel een TC-14 bij te gebruiken.
Groeten van Willem
Het werkt wel, tenminste met de kenko converter.rdv1977 schreef:zou misschien een 150-500 met een teleconverter een betere optie zijn.
Je hebt alleen wel scherpteverlies.
Misschien een spottingsscoop een optie?
Groetjes Karin
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Gevolg van 2 TC's is dat je geen autofocus meer hebt. F5.6 is de grens waar Nikon dit garandeert en hoewel er uit praktijk voorbeelden zijn dat jer er wel iets overheen kunt, is F11 toch echt veel te ver.
Het vraagt ook echt wat van je statief om dat stil te houden, ivm de lengte in brandpunt en de fysieke lengte. Bovendien geven drie vattingen achter elkaar sowieso extra speling.
Ik heb wel eens op een andere lens 2 TC's geschroefd en een en ander was optisch niet om over naar huis te schrijven. Heb het plaatje hier wel geplaatst als schrikbeeld, maar ik weet niet meer waar.
Als je een TC2 aan de 150-500 koppelt dan zit je ook zonder AF en hoe die combinatie optisch is zou ik niet durven zeggen.
Denk er wel aan dat je met F11 niet veel licht meer hebt en je D200 staat nu niet bekend om zijn baanbrekende prestatie bij hoge ISO's.
Voordat je een van die aanschaffen doet, zou ik eerst eens kijken hoe het bevalt. Er is vast wel iemand op het forum die bij je in de buurt woont en die of een Sigma TC2 heeft of een Sigma 150-500. Dus kijk eens of je samen met zo iemand eens een middag op pad kunt, dan kun je wat uitproberen.
Het vraagt ook echt wat van je statief om dat stil te houden, ivm de lengte in brandpunt en de fysieke lengte. Bovendien geven drie vattingen achter elkaar sowieso extra speling.
Ik heb wel eens op een andere lens 2 TC's geschroefd en een en ander was optisch niet om over naar huis te schrijven. Heb het plaatje hier wel geplaatst als schrikbeeld, maar ik weet niet meer waar.
Als je een TC2 aan de 150-500 koppelt dan zit je ook zonder AF en hoe die combinatie optisch is zou ik niet durven zeggen.
Denk er wel aan dat je met F11 niet veel licht meer hebt en je D200 staat nu niet bekend om zijn baanbrekende prestatie bij hoge ISO's.
Voordat je een van die aanschaffen doet, zou ik eerst eens kijken hoe het bevalt. Er is vast wel iemand op het forum die bij je in de buurt woont en die of een Sigma TC2 heeft of een Sigma 150-500. Dus kijk eens of je samen met zo iemand eens een middag op pad kunt, dan kun je wat uitproberen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Als je de kenko pro 300 1,4 neemt heb je nog wel degelijk autofocus, met andere converters weet ik het niet.Als je een TC2 aan de 150-500 koppelt dan zit je ook zonder AF en hoe die combinatie optisch is zou ik niet durven zeggen.
het is wel waar dat je meer licht nodig hebt, maar als je die afstanden wilt overbruggen is het meestal licht genoeg, en werkt het.
Je zal de foto's wel altijd moeten bewerken.
Er staan drie voorbeeld foto's op onze website in de map: D300 met sigma 150-500 met converter.
Deze foto's zijn onbewerkt alleen omgezet naar Jpg in Adobe.
Groetjes Karin
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Maar een TC2 mist weer een stop, daar moet je wel rekening mee houden.LOKA schreef:Als je de kenko pro 300 1,4 neemt heb je nog wel degelijk autofocus, met andere converters weet ik het niet.
De handleiding van mijn Sigma TC2 noemt de 150-500 niet, (want die is nieuwer dan mijn TC,) maar met alle vergeijkbare lenzen geeft die TC2 MF.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Ralph
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Kwam toevallig deze tegen http://www.juzaphoto.com/eng/articles-p ... ed_tcs.htm
werkt blijkbaar wel
werkt blijkbaar wel