Kata 3N1
Kata 3N1
Beste Nikon liefhebbers,
Opzoek naar een nieuwe fototas ben ik terecht gekomen bij de Kata 3N1.
Nu bestaat deze serie uit drie varianten.
In de veronderstelling er eentje te gaan kopen bij de plaatselijke fotozaak, werd ik teleurgesteld.
Nl. dat de fotozaak deze niet in zijn eigen assortiment had.
Hij kon deze wel bestellen, maar bestellen betekent kopen.
Echter wilde ik de tassen in het echt zien omdat ik nog twijfel of het de 3n1-20 of de 3n1-30 moet worden.
Normaliter zou ik zeggen pak meteen de grootste uitvoering dan ben je voorlopig klaar, zij het niet dat ik op een youtube een filmpje heb gezien waarbij beide getoond werden.
Wat me opviel was dat de 3N1-30 toch wel onhandig oogt als je de tas op de buik rust.
M.a.w. het lijkt alsof de tas vrij dicht bij de kin zit en de camera vrij lastig te pakken is.
Ook de mogelijkheid om de tas als ondersteuning van je armen te laten dienen lijkt met deze uitvoering haast niet mogelijk.
Graag had ik jullie ervaring of een tip waar ik in het uiterste zuiden van het land (Hoensbroek) deze tas kan vinden.
Alvast bedankt.
Opzoek naar een nieuwe fototas ben ik terecht gekomen bij de Kata 3N1.
Nu bestaat deze serie uit drie varianten.
In de veronderstelling er eentje te gaan kopen bij de plaatselijke fotozaak, werd ik teleurgesteld.
Nl. dat de fotozaak deze niet in zijn eigen assortiment had.
Hij kon deze wel bestellen, maar bestellen betekent kopen.
Echter wilde ik de tassen in het echt zien omdat ik nog twijfel of het de 3n1-20 of de 3n1-30 moet worden.
Normaliter zou ik zeggen pak meteen de grootste uitvoering dan ben je voorlopig klaar, zij het niet dat ik op een youtube een filmpje heb gezien waarbij beide getoond werden.
Wat me opviel was dat de 3N1-30 toch wel onhandig oogt als je de tas op de buik rust.
M.a.w. het lijkt alsof de tas vrij dicht bij de kin zit en de camera vrij lastig te pakken is.
Ook de mogelijkheid om de tas als ondersteuning van je armen te laten dienen lijkt met deze uitvoering haast niet mogelijk.
Graag had ik jullie ervaring of een tip waar ik in het uiterste zuiden van het land (Hoensbroek) deze tas kan vinden.
Alvast bedankt.
Re: Kata 3N1
Hallo
Als ik zo de tas bekijk lijkt hij op mijn Sling van Vanguard Pampas.
Deze heb ik na een maand of 4 aan de kant gezet.
Om deze reden.
Als ik mijn camera eruit haalde en de tas weer terug schoof naar de rug lagen mijn lensen onderin.
Omdat ze niet lekker in ed kamers bleven. Ik vond vervelend om de lensen eerst weer op hun plaats te leggen en dan mijn camera.
Nu heb ik een Lowepro Flipside 400 AW in mijn bezit.
En deze heb ik nu drie weken goed uitgeprobeerd en bevalt me veel beter.
Alles blijft op zijn plaats en veel mogelijkheden.
En deze kan ik ook naar mijn buik draaien om mijn spullen te pakken.
Prijs rond de € 100,00
http://www.cameranu.nl/artikel/11557/Lo ... Green.html
Bij deze link zie je in een youtube filmpje wat je krijgt en heb
Fabrikant link
http://products.lowepro.com/product/Fli ... W,2116.htm
Groet Kroontje
Als ik zo de tas bekijk lijkt hij op mijn Sling van Vanguard Pampas.
Deze heb ik na een maand of 4 aan de kant gezet.
Om deze reden.
Als ik mijn camera eruit haalde en de tas weer terug schoof naar de rug lagen mijn lensen onderin.
Omdat ze niet lekker in ed kamers bleven. Ik vond vervelend om de lensen eerst weer op hun plaats te leggen en dan mijn camera.
Nu heb ik een Lowepro Flipside 400 AW in mijn bezit.
En deze heb ik nu drie weken goed uitgeprobeerd en bevalt me veel beter.
Alles blijft op zijn plaats en veel mogelijkheden.
En deze kan ik ook naar mijn buik draaien om mijn spullen te pakken.
Prijs rond de € 100,00
http://www.cameranu.nl/artikel/11557/Lo ... Green.html
Bij deze link zie je in een youtube filmpje wat je krijgt en heb

Fabrikant link
http://products.lowepro.com/product/Fli ... W,2116.htm
Groet Kroontje
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb de Kata 3n1 30, en hij bevalt mij prima. Als ik hem op mijn buik draai dan kan ik met gemak mijn camera pakken en hij zit niet onder mijn kin. De objectieven blijven ook in hun compartimenten zitten. Of je er goed met je armen op kan steunen weet ik niet, dat doe ik nooit.
Ik vind hem fijner dan bv. de Lowepro SlingShot. Die heb ik namelijk ook en de Kata draagt veel fijner.
Ik vind hem fijner dan bv. de Lowepro SlingShot. Die heb ik namelijk ook en de Kata draagt veel fijner.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Hier ben ik het helemaal mee eens.gongon schreef:Ik heb de Kata 3n1 30, en hij bevalt mij prima. Als ik hem op mijn buik draai dan kan ik met gemak mijn camera pakken en hij zit niet onder mijn kin. De objectieven blijven ook in hun compartimenten zitten. Of je er goed met je armen op kan steunen weet ik niet, dat doe ik nooit.
De Lowepro hangt veel meer aan je scouders, de Kata zit dicht op je rug en voelt als een goede rugzak.
Neem de grootste, een D90 met 70-200mm past er precies in.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Op m'n website staat een verhaal over: aanschaf camera-tas of rugzak.
Daarin staan ook winkels vermeld die meerdere tassen kunnen laten zien.
Daarin staan ook winkels vermeld die meerdere tassen kunnen laten zien.
Welk typenummer is dat dan, de grootste? De 3N1-30?MarcelNikon schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens.gongon schreef:Ik heb de Kata 3n1 30, en hij bevalt mij prima. Als ik hem op mijn buik draai dan kan ik met gemak mijn camera pakken en hij zit niet onder mijn kin. De objectieven blijven ook in hun compartimenten zitten. Of je er goed met je armen op kan steunen weet ik niet, dat doe ik nooit.
De Lowepro hangt veel meer aan je scouders, de Kata zit dicht op je rug en voelt als een goede rugzak.
Past de D90, met 70-300mm er ook in?
En nog iemand suggesties voor een goede prijs bij een (internet)winkel?
Jawel, de 70-300 is een stukje korter dan de 70-200mm.hiker schreef:Welk typenummer is dat dan, de grootste? De 3N1-30?MarcelNikon schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens.gongon schreef:Ik heb de Kata 3n1 30, en hij bevalt mij prima. Als ik hem op mijn buik draai dan kan ik met gemak mijn camera pakken en hij zit niet onder mijn kin. De objectieven blijven ook in hun compartimenten zitten. Of je er goed met je armen op kan steunen weet ik niet, dat doe ik nooit.
Dat moet passen, naar de onlinewinkels moet jezelf maar even googlen.
- gongon
- Clublid
hiker schreef:Welk typenummer is dat dan, de grootste? De 3N1-30?MarcelNikon schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens.gongon schreef:Ik heb de Kata 3n1 30, en hij bevalt mij prima. Als ik hem op mijn buik draai dan kan ik met gemak mijn camera pakken en hij zit niet onder mijn kin. De objectieven blijven ook in hun compartimenten zitten. Of je er goed met je armen op kan steunen weet ik niet, dat doe ik nooit.
Bij Kamera Express in Capelle aan den IJssel is hij nu 100 euro en dat is 29 euro goedkoper dan ik er daar voor heb betaald.
Groetjes Gonnie.
-
- Forumlid
- Contacteer:
En bij Foka 95, -
D800 | 28-70 2.8 | 80-200 2.8 | 70-300 en nog een heleboel andere spullen...
- peturbo
- Clublid
En bij digital-street 93,-- :mrgreen:
D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Uiteindelijk moet je het zelf gaan uitproberen in de winkel, maar in het voorwerk kunnen de foto's van gebruikers op deze site handig zijn.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Vandaag de Kata 3N1-30 aangeschaft bij Digitalstreet voor € 93,-- De tas doet degelijk aan en heeft veel vakken en ritsen en opbergmogelijkheden. Ook het draagcomfort voelt goed. Maar ik moet er eerst nog eens een kilometertje of 20 mee gaan wandelen voor ik echt weet of hij goed zit.
Tevens de Nikkor 70-300mm VR lens aangeschaft voor € 374,-- Op de D90 past dat prima in de tas en dan zit ook de zonnekap er op.
Nu wachten op wat beter weer om eens lekker de natuur in de gaan.
Tevens de Nikkor 70-300mm VR lens aangeschaft voor € 374,-- Op de D90 past dat prima in de tas en dan zit ook de zonnekap er op.

- gongon
- Clublid
hiker schreef:Vandaag de Kata 3N1-30 aangeschaft bij Digitalstreet voor € 93,-- De tas doet degelijk aan en heeft veel vakken en ritsen en opbergmogelijkheden. Ook het draagcomfort voelt goed. Maar ik moet er eerst nog eens een kilometertje of 20 mee gaan wandelen voor ik echt weet of hij goed zit.
Tevens de Nikkor 70-300mm VR lens aangeschaft voor € 374,-- Op de D90 past dat prima in de tas en dan zit ook de zonnekap er op.![]()
Heb in Oostenrijk heel wat wandelingen gemaakt met de Kata op mijn rug en geen last gehad van rugpijn of nekpijn. Met de slingshot van lowepro had ik na een uurtje lopen al pijn in mijn nek en rug.
Groetjes Gonnie.
- Jasiu
- Forumlid
- Contacteer:
Hier ook een ervaring ....
Heb sinds enkele maanden de Lowepro sling-shot 300 AW in mijn bezit.
Ik vind het persoonlijk niet zo'n geweldige tas..
van 25 -27 sept. 2009 een fotoweekend gehad in de Eifel
met tochten van 4-6 uur..
Gear : Nikon D90 met batterygrip
70 - 300 mm VR
18- 105 mm VR
SB-600 met batterijen
en verder nog wat klein spul zoals reservebatt. kaartjes .
Oke, na enkele uurtjes begon de sling toch wat op de schouder te drukken, gevolg: pijnlijk gevoel in nek en schouder ...
Nu heb ik , na contact en lezen van div. comments, ook besloten om de KATA 3N1 - 30 aan te schaffen !!
Komende week ga ik of naar konijn (belgie) of Kamera express
Ik ga met grote regelmaat er op uit om foto's te trekken.. ( tochten van 10-15 km dagelijks)
en wil dan echt wel wat comfort in het dragen van...hebben.
Ik zal tzt mijn ervaring melden op het forum.
gr. J@siu !!!
Heb sinds enkele maanden de Lowepro sling-shot 300 AW in mijn bezit.
Ik vind het persoonlijk niet zo'n geweldige tas..
van 25 -27 sept. 2009 een fotoweekend gehad in de Eifel
met tochten van 4-6 uur..
Gear : Nikon D90 met batterygrip
70 - 300 mm VR
18- 105 mm VR
SB-600 met batterijen
en verder nog wat klein spul zoals reservebatt. kaartjes .
Oke, na enkele uurtjes begon de sling toch wat op de schouder te drukken, gevolg: pijnlijk gevoel in nek en schouder ...
Nu heb ik , na contact en lezen van div. comments, ook besloten om de KATA 3N1 - 30 aan te schaffen !!
Komende week ga ik of naar konijn (belgie) of Kamera express
Ik ga met grote regelmaat er op uit om foto's te trekken.. ( tochten van 10-15 km dagelijks)
en wil dan echt wel wat comfort in het dragen van...hebben.
Ik zal tzt mijn ervaring melden op het forum.
gr. J@siu !!!
Inmiddels al diverse keren lange wandelingen gemaakt met de tas. Voor kortere afstanden is het voldoende om een diagonale draagriem te dragen en dan kun je met de slingbeweging snel bij de camera.hiker schreef:Vandaag de Kata 3N1-30 aangeschaft bij Digitalstreet voor € 93,-- De tas doet degelijk aan en heeft veel vakken en ritsen en opbergmogelijkheden. Ook het draagcomfort voelt goed. Maar ik moet er eerst nog eens een kilometertje of 20 mee gaan wandelen voor ik echt weet of hij goed zit.
Tevens de Nikkor 70-300mm VR lens aangeschaft voor € 374,-- Op de D90 past dat prima in de tas en dan zit ook de zonnekap er op.![]()
Maar als ik dan te lang doorloop krijg ik toch wat pijn in de nek.
Dus voor de langere afstanden doe ik beide draagriemen kruislings om en dat geeft veel meer steun en draagt prettig. Meestal hang ik dan de camera al om mijn nek. Dus dan verdeel ik het gewicht vd tas aan de achterkant en de camera aan de voorkant. Gaat prima!
Ik ben alleen een beetje benauwd voor het voorjaar en de zomer, want zo'n tas op de rug is wel erg warm. Maar ja, dat zien we dan wel weer.