Welke dierentuin?
- ahhveurink
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Welke dierentuin?
Wat is de mooiste dierentuin van Nederland(of Duitsland ik woon dichtbij de Duitse grens) om te fotograferen? Ik wil onder andere graag close ups/details van zebra's fotograferen met een 70-200 of 70-300, daarvoor moet ik dus redelijk dichtbij kunnen komen.
Anja
Anja
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Welke dierentuin?
Emmen voor mij met stip op 1, daarna Blijdorpahhveurink schreef:Wat is de mooiste dierentuin van Nederland(of Duitsland ik woon dichtbij de Duitse grens) om te fotograferen? Ik wil onder andere graag close ups/details van zebra's fotograferen met een 70-200 of 70-300, daarvoor moet ik dus redelijk dichtbij kunnen komen.
Anja

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel nederland is een dierentuin... kijk maar eens goed om je heen, overal zie je dieren.
Maar het mooiste vind ik Artis Amsterdam.... Moet je niet op Woensdag heen gaan... heel erg druk met die kinderen.
Maar het mooiste vind ik Artis Amsterdam.... Moet je niet op Woensdag heen gaan... heel erg druk met die kinderen.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Toevallig zijn wij gisteren in Burger's Zoo geweest in Arnhem...
Hele mooie dierentuin, maar als je gaat vergelijken dan vinden we de Dierentuin van Emmen leuker op te fotograferen.
In Arnhem ben je eigenlijk veroordeeld tot een teleobjectief, terwijl ik in Emmen ook met m'n standaardzoom nog leuk uit de voeten kon..
We hebben gisteren zeker nog wel wat leuke platen kunnen schieten hoor, ze gaan nog wel voorbijkomen in een presentatie draadje
Groeten Eelco & Monique
Hele mooie dierentuin, maar als je gaat vergelijken dan vinden we de Dierentuin van Emmen leuker op te fotograferen.
In Arnhem ben je eigenlijk veroordeeld tot een teleobjectief, terwijl ik in Emmen ook met m'n standaardzoom nog leuk uit de voeten kon..
We hebben gisteren zeker nog wel wat leuke platen kunnen schieten hoor, ze gaan nog wel voorbijkomen in een presentatie draadje

Groeten Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp
(1) Emmen (echt een aanrader, vooral als je er in de buurt woont)
(2) Blijdorp
(3) Amersfoort
(4) Artis
(2) Blijdorp
(3) Amersfoort
(4) Artis
Hallo
Wat betreft verder de zoo's
Ouwehand Rhenen vind ik een stuk minder dan Burgerzoo. In Rhenen meer gaas en glas.
Burgerzoo zoals er al aangegeven is dat het een stuk vriendelijker is, maar met een grotere lens.
Maar ook veel groter dan Rhenen.
Verder ben ik nog niet in Emmen en blijdorp geweest, maar ga daar wel een keer heen
Artis hoeft van mij al niet meer vanwege het parkeer tarief
Groet Kroontje
Dat is ook de reden waarom ik naar een 70-300mm ben gegaan ipv 55-200Toevallig zijn wij gisteren in Burger's Zoo geweest in Arnhem...

Wat betreft verder de zoo's
Ouwehand Rhenen vind ik een stuk minder dan Burgerzoo. In Rhenen meer gaas en glas.
Burgerzoo zoals er al aangegeven is dat het een stuk vriendelijker is, maar met een grotere lens.
Maar ook veel groter dan Rhenen.
Verder ben ik nog niet in Emmen en blijdorp geweest, maar ga daar wel een keer heen

Artis hoeft van mij al niet meer vanwege het parkeer tarief

Groet Kroontje
Amersfoort vind ik ook wel veel gaas en glas hebben. Bijvoorbeeld leeuwen en tijgers krijg je daar vrijwel niet in beeld.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik wil er nog steeds een keer naar toe, maar het is voor mij wel erg ver weg
Het Gaiapark in Kerkrade. Is uitgeroepen tot de mooiste dierentuin van Nederland en Belgie.
http://www.gaiapark.nl/

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Toevallig net in het nieuws geweest..Riemke schreef:Ik wil er nog steeds een keer naar toe, maar het is voor mij wel erg ver wegHet Gaiapark in Kerkrade. Is uitgeroepen tot de mooiste dierentuin van Nederland en Belgie.
Ze zoeken vrijwilligers..komen daar tekort
Groet
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Parkeren in Diemen en dan met de tram. Je bent er zo!Kroontje schreef:Artis hoeft van mij al niet meer vanwege het parkeer tarief![]()
Wanneer je parkeert op het parkeerterrein naast Artis (!) en je laat je parkeerkaartje registreren bij de kassa bij Artis betaal je voor de eerste 6 uur het enorme bedrag van 7,-- !!!Kroontje schreef:
Artis hoeft van mij al niet meer vanwege het parkeer tarief![]()
Volgens mij is dit goedkoper dan menige andere dierentuin en nog wel hartje Amsterdam (hoef je ook niet voor naar Diemen

Zie deze link voor meer informatie.
Veneboer schreef:Wanneer je parkeert op het parkeerterrein naast Artis (!) en je laat je parkeerkaartje registreren bij de kassa bij Artis betaal je voor de eerste 6 uur het enorme bedrag van 7,-- !!!Kroontje schreef:
Artis hoeft van mij al niet meer vanwege het parkeer tarief![]()
Volgens mij is dit goedkoper dan menige andere dierentuin en nog wel hartje Amsterdam(hoef je ook niet voor naar Diemen
)
Zie deze link voor meer informatie.

Ik had gehoord, als je langer dan 6 uur wilde blijven betaalde je voor elk uur €4,50
Maar bedankt voor de aanvulling

Verder even gekeken:
Voor Artisleden zijn de tarieven € 6,- per auto voor de eerste 6 uur, daarna € 4,- per uur. Let wel op! Laat voor je vertrek je parkeerkaart bij de Artiskassa decoderen. Zonder bezoek aan Artis kost het parkeren namelijk € 24,50 voor het 1e uur, daarna € 4,- per uur.
Dus € 6,00 als je lid ben
Burgerzoo is iets van €3.50 als ik het goed heb.

Groet Kroontje
Denk dat ik Vrijdag of Zaterdag as eens gaat kijken in Blijdorp
Lekker vroeg beginnen.
Groet

Lekker vroeg beginnen.
Groet
-
- Clublid
Wij kunnen deze volgorde geheel onderschrijven!!Veneboer schreef:(1) Emmen (echt een aanrader, vooral als je er in de buurt woont)
(2) Blijdorp
(3) Amersfoort
(4) Artis
Yuul en Jan
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800