reportage

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dolfeningrid

reportage

Bericht door dolfeningrid » wo aug 19 2009 10:20 pm

Goedeavond mede fotografie liefhebbers...

Ik krijg net te horen dat ik als backup bij de trouwerij van mijn zusje (morgen) foto`s moet schieten !
Nu is mijn vraag aan jullie..

De temperatuur word morgen rond de 32 graden en zeer zonnig.

Wat zouden jullie als vaste instelling gebruiken zodat ik deze niet telkens hoef te veranderen.
Mijn camera is een Nikon D60 standaard Vr kit lens...

Groetjes en hopelijk alvast bedankt voor de antwoorden

Dolf

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: reportage

Bericht door Patrick » do aug 20 2009 12:59 am

dolfeningrid schreef:Wat zouden jullie als vaste instelling gebruiken zodat ik deze niet telkens hoef te veranderen.
Mijn camera is een Nikon D60 standaard Vr kit lens...
Als fotograferen toch zo simpel zou zijn... :wink:

Belangrijkste: zorg dat de verwachtingen die men heeft van je foto's niet te hoog zijn; dit is een hele moeilijke tak van fotografie.

Algemeen; kies een zo groot mogelijk diafragma (dus een zo laag mogelijke waarde). Daardoor krijg je diepte in je foto's doordat niet alles scherp is. Wel goed scherpstellen als je dat doet!

Meer algemeens kan ik niet zeggen: dit is een vak!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Zuiderbuur
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Zuiderbuur » do aug 20 2009 8:45 am

Ik zou me om te beginnen eerst effe vriendelijk voorstellen hier in het daartoe bestemde forumtopic... ;-)

vraag staat ook in't verkeerde topic,

enfin, ge gaat met één instelling niet voldoende hebben !!! Als het echt zonnig gaat worden zal je een goede flitser nodig hebben wil je geen uitgebleekte gezichten en donkere schaduwen verkrijgen buiten, ook binnen in het gemeentehuis en kerk flits combineren met bestaand licht
er is zo veel om op te letten, feit dat je deze vraag zo stelt zal je weinig of geen ervaring hebben met fotgraferen en hoop ik voor jou dat het koppel géén al te hoge verwachtingen gaat hebben net zoals Patrick zei..

zeggen volgende instellingen/termen je iets? M-stand, +-EV, schertediepte, invulflits,...???

suc6 !

dolfeningrid

Bericht door dolfeningrid » do aug 20 2009 9:43 am

vriendelijke bedankt voor jullie sarcstische opmerkingen !!!!!

Ik heb inderdaad weinig verstand van fotografie, en voor de duidelijkheid er staat bij backup..
Ze hebben een prof in gehuurd maar ze wilde ook dat iemand extra nog foto`s zou maken. Misschien voor een andere sfeer ofzo..

Inderdaad had ik mezelf even voor moeten stellen maar daar was het wel heel erg kort dag voor..

Maar toch bedankt en ik zal me hier niet meer laten zien, ik heb wel een idee wat voor forum het iets..

als iemand iets verkeerd schrijft of een beetje lullig opschrijft word deze helemaakl afgebekt..

Veel succes met dit forum...

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » do aug 20 2009 9:48 am

Het zal nu wel erg of te laat zijn, maar misschien heb je hier nog wat aan. Ik zeg niet dat deze fotograaf briljante reportages maakt, maar hij heeft wel de moeite genomen om een en ander op te schrijven.
http://tomleuntjensphotography.wordpres ... rfect-day/
Succes.

Edit: Niet zo'n kort lontje aub. Je vraag kwam ook wel om (figuurlijk) twee minuten voor twaalf.

Groet Hans

Kroontje

Bericht door Kroontje » do aug 20 2009 9:53 am

vriendelijke bedankt voor jullie sarcstische opmerkingen !!!!!

Ik heb inderdaad weinig verstand van fotografie, en voor de duidelijkheid er staat bij backup..
Ze hebben een prof in gehuurd maar ze wilde ook dat iemand extra nog foto`s zou maken. Misschien voor een andere sfeer ofzo..

Inderdaad had ik mezelf even voor moeten stellen maar daar was het wel heel erg kort dag voor..

Maar toch bedankt en ik zal me hier niet meer laten zien, ik heb wel een idee wat voor forum het iets..

als iemand iets verkeerd schrijft of een beetje lullig opschrijft word deze helemaakl afgebekt..

Veel succes met dit forum...
Wie wordt hier nu afgebekt.????? :twisted:

Doei :wink:

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do aug 20 2009 10:48 am

Mag ik iedereen er even op wijzen dat jezelf voorstellen niet verplicht is. Er is niets mis met het vriendelijk even aangeven dat het op prijs gesteld wordt, maar zoals dat hier gebeurt slaat natuurlijk helemaal nergens op. :evil: :evil: :evil:

Ik hoop dat Dolf en Ingrid het forum nog een kans willen geven; de reacties zoals ze hier gegeven zijn, zijn niet maatgevend voor het forum. Ook beginners worden in de meeste gevallen prima verder geholpen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

mikemix

Bericht door mikemix » do aug 20 2009 11:19 am

dolfeningrid schreef: Ik krijg net te horen dat ik als backup bij de trouwerij van mijn zusje (morgen) foto`s moet schieten !
Nu is mijn vraag aan jullie..
Dolf

Dit klinkt als een leuke uitdaging.
Gewoon lekker schieten.
Als je een dag van te voren wordt gevraagd voor iemands belangrijkste dag van zijn/haar leven te moeten fotograferen
dan mag je daar ook geen verplichtingen aan verbinden.

Aan de paniektoon te zien zou ik zo morgen die "klus" gaan doen.
Mag je ook nee zeggen?

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » do aug 20 2009 2:30 pm

Laat je nog wel even weten hoe het gegaan is ????

Ik wil best het resultaat wel eens zien.
Je hebt er wel goed aan gedaan om het te doen......je leert hier ontzettend veel van.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”