Zuigers van een auto

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Passie

Zuigers van een auto

Bericht door Passie » do aug 20 2009 11:13 pm

Tijdens het repareren van een auto heb ik deze foto gemaakt. DIt was 1 van mijn eerste foto's en die wou ik graag met jullie delen. Graag jullie mening/tips over de foto.

Afbeelding

Mochten meer mensen foto's hebben van dit soort dingen, dan zie ik ze graag :D

gijsmondria
Forumlid
Forumlid

Re: Zuigers van een auto

Bericht door gijsmondria » do aug 20 2009 11:18 pm

Leuke foto, mis wel een beetje scherpte. Hij is wel heel beperkt scherp.
En volgens mij zijn dit de kleppen.
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » do aug 20 2009 11:24 pm

Zuigers zeggen me niets, auto's maar een beetje :-)
Waar ik dus alleen naar kijk is of de foto mij aanspreekt en dat doet ' ie niet. Ik vind het vooral een heel onrustige foto, waarin niet is geprofiteerd van het ritme van de herhaling. De scherpte ligt op de voorgrond, maar is niet optimaal en dat versterkt het onrustige beeld. Waarschijnlijk heb je de foto geflitst. Ik vind dat wat merkwaardig, omdat op zo'n korte afstand een flitsfoto altijd wel scherp zou moeten zijn, bij het gebruik van een kleine lensopening. Ik denk dat je dit soort foto's bij bestaand licht vanaf statief moet maken en wat moet experimenteren met de scherptediepte. Misschien helpt een wat lager camerastandpunt ook, waarbij het eerste zuigerblok (zeg ik dat goed? :-) ) haarscherp moet zijn en het ritme van de volgende zuigers rustiger wordt omdat je alleen de bovenkant ervan ziet. Op zich heb je wel een uitdagende opgave bedacht trouwens! Ohja, waarom niet flitsen? Omdat dat per definitie een oninteressante lichtinval geeft. Juist bij dit soort foto's moet je met licht kunnen spelen en dat kan alleen met bestaand licht of met een heel goede flitser die je indirect kunt gebruiken. Ik hoop dat je wat aan mijn commentaar hebt!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Passie

Bericht door Passie » do aug 20 2009 11:27 pm

gijsmondria schreef:Leuke foto, mis wel een beetje scherpte. Hij is wel heel beperkt scherp.
En volgens mij zijn dit de kleppen.
De kleppen zitten hieronder :P. Het ging mij hier meer of ik een mooie scherpte diepte kon krijgen. Helaas is de auto al rijdende en kan ik er geen foto meer van maken. :oops:

Passie

Bericht door Passie » do aug 20 2009 11:32 pm

JacTrum schreef:Zuigers zeggen me niets, auto's maar een beetje :-)
Waar ik dus alleen naar kijk is of de foto mij aanspreekt en dat doet ' ie niet. Ik vind het vooral een heel onrustige foto, waarin niet is geprofiteerd van het ritme van de herhaling. De scherpte ligt op de voorgrond, maar is niet optimaal en dat versterkt het onrustige beeld. Waarschijnlijk heb je de foto geflitst. Ik vind dat wat merkwaardig, omdat op zo'n korte afstand een flitsfoto altijd wel scherp zou moeten zijn, bij het gebruik van een kleine lensopening. Ik denk dat je dit soort foto's bij bestaand licht vanaf statief moet maken en wat moet experimenteren met de scherptediepte. Misschien helpt een wat lager camerastandpunt ook, waarbij het eerste zuigerblok (zeg ik dat goed? :-) ) haarscherp moet zijn en het ritme van de volgende zuigers rustiger wordt omdat je alleen de bovenkant ervan ziet. Op zich heb je wel een uitdagende opgave bedacht trouwens! Ohja, waarom niet flitsen? Omdat dat per definitie een oninteressante lichtinval geeft. Juist bij dit soort foto's moet je met licht kunnen spelen en dat kan alleen met bestaand licht of met een heel goede flitser die je indirect kunt gebruiken. Ik hoop dat je wat aan mijn commentaar hebt!
De foto is idd gemaakt met een flitser en in een periode dat ik mijn camera net een weekje had. Op dat moment had ik nog helemaal geen kaas gegeten van fotografie. Als ik de foto over zou kunnen maken dan had ik niet geflitst en had ik geprobeerd om alle zuiger scherp te krijgen en de rest wat wazig zodat er een mooie scherpte diepte ontstaat. :wink2:

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » vr aug 21 2009 12:46 am

Allereerst dit zijn geen zuigers...., wat je ziet is een nokkenas met de kleptuimelaars en daaronder de kleppen.
De foto is eigenlijk nergens scherp, en te onrustig daardoor.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr aug 21 2009 1:05 am

Ben het met de boss wel eens. Krijg er niet echt een Zwitserlevengevoel van eigenlijk.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”