Ik ben in de maand april geweest met als uitgangspunt het het noorden van Bali " lovina beach" een nog relatief rustig gebeid weg van het drukke zuiden. prachtige natuur, super lieve mensen, heerlijk weer en niet geheel onbelangrijk, uitstekend te betalen
Het was overdag wel erg warm)hoge lucht vochtigheid) maar s'avonds was het heerlijk.
Ik had alle lensen mee omdat ik bang was iets te missen en ik heb ze ook allemaal gebruikt. De 70-200 was erg aan de zware kant maar daar heb ik de vogels mee geschoten

. Met de 17-55 ben ik ook veel op pad geweest maar het meeste wel met de 18-200. Het is een lichte lens die het op de D300 heel goed doet. Naar mijn gevoel wordt hij erg ondergewaardeerd zeker op reis.
Ik heb een paar foto's geplaats welke je met behulp van de exif gegevens kunt zien met welke lens ze zijn gemaakt. De dolfijnen, die je daar kunt spotten in de vroege ochtend was een geweldige ervaring. Op een klein wiebelig bootje s'morgens vroeg op pad en er dan wel honderden zien maakt het niet gemakkelijk want je weet niet waar je moet kijken. Ik heb het 3 x gedaan en de laatste keer geen camera mee omdat ik ook eens lekker wou genieten zonder het door de lens te beperken.
Op flickr onder de naam marijke-s heb ik een hele set geplaatst voor de liefhebbers.
1

2

3

4