Eerste HDR

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Guy

Eerste HDR

Bericht door Guy » wo aug 26 2009 10:01 pm

Hallo,

ben vanavond even de deur uit geweest en een HDR gemaakt ben benieuwd naar jullie mening en eventueel verbeter punten.

ik weet dat de wolken zowieso bewogen zijn maar dit komt omdat je op de D40 alle foto's apart moet instellen dus zit paar seconden tussen de foto's.

Afbeelding

Greetzz

Guy

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Eerste HDR

Bericht door Patrick » wo aug 26 2009 10:23 pm

Is HDR niet met name om te hoge contrasten te overbruggen? Die zaten hier volgens mij niet in. Lijkt me meer color-mapping, maar ik ben geen kenner op dit gebied dus ik hoop dat de kenners op dit gebied me even terecht willen wijzen als ik het mis heb.

Ik zou de kerktoren zelf denk ik even rechtgezet hebben door het perspectief te veranderen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Marceld
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marceld » do aug 27 2009 3:58 pm

Beetje vreemde foto. Zoveel grote contrastverschillen zijn er m.i. niet om HDR toe te passen.
Tevens is hij niet scherp en lijken er JPEG artefacten in te zitten c.q. een soort ruis. Hij kijkt ook niet prettig.
Just my 2 cents...
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » do aug 27 2009 4:42 pm

Ik zou Flickr aanraden om m te posten, een beetje klein zo. Ik zou voor HDR lekker de kerk IN gaan....

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”