OFF of ON (D90)
OFF of ON (D90)
Misschien een rare vraag;
Als ik ergens naar toe ga, dan deed ik mijn vorige camera aan als ik een foto maakte en als ik niet meteen nieuwe hoefde te maken, weer uit. Nu doe ik dat met mijn nieuwe D90 ook.
Echter zijn dat, in mijn situatie, heel wat ON/OFF sessie op een dag.
Kan ik mijn camera gewoon aan laten staan, gezien het stroomgebruik of zijn er nog andere nadelen, zoals warm worden/"slijtage" onderdelen of kan ik hem gewoon aan laten staan?
Hoop dat ik duidelijk ben
Als ik ergens naar toe ga, dan deed ik mijn vorige camera aan als ik een foto maakte en als ik niet meteen nieuwe hoefde te maken, weer uit. Nu doe ik dat met mijn nieuwe D90 ook.
Echter zijn dat, in mijn situatie, heel wat ON/OFF sessie op een dag.
Kan ik mijn camera gewoon aan laten staan, gezien het stroomgebruik of zijn er nog andere nadelen, zoals warm worden/"slijtage" onderdelen of kan ik hem gewoon aan laten staan?
Hoop dat ik duidelijk ben
Re: OFF of ON (D90)
Als ik onderweg ben om foto's te maken laat ik mijn camera altijd aan staan.
Ik vergeet hem regelmatig uit te doen. Na een paar dagen zie ik nog steeds geen merkbare veranderingen van de batterijlading. Kun je zelf uit proberen.
Je aan/uitknop is mechanisch. Die zal meer last van hebben van te intensief gebruik. Bij de D80.
George
Je aan/uitknop is mechanisch. Die zal meer last van hebben van te intensief gebruik. Bij de D80.
George
- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
Voor de D80 heb ik altijd geweten dat hij niet meer verbruikt wanneer hij ON staat. Hij verbruikt enkel wanneer de lichtmeting acteif is. De tijd daarvan kan je instellen in de menu.
Mijn D80 staat enkel OFF als hij in de tas zit.
Voor de D90 zal waarschijnlijk hetzelfde gelden.
Mijn D80 staat enkel OFF als hij in de tas zit.
Voor de D90 zal waarschijnlijk hetzelfde gelden.
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat ik echter raar vind is dat als je de (D90) kamera aan laat staan en hij zichzelf op "stand-by" zet alles uit gaat maar mijn display bovenop de kamera wel aan blijft staan zelfs nu de D90 meer dan 24 uur in stand-by heeft gestaan. Vergeten de kamera uit te zetten
Groet Ed

Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ook als je de camera uitzet is de display nog steeds actief, hoewel er minder te zien is. Idem een LCD overlay in de zoeker, die staat ook altijd aan. Haal de accu er maar eens uit, dan zie je pas echt wat het verschil is.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Niks aan de hand, dat display gebruikt amper stroom. Kijk maar naar die displays in horloges, die op een iniminibatterijtje soms wel jaren kunnen werken.cookie1397 schreef:Wat ik echter raar vind is dat als je de (D90) kamera aan laat staan en hij zichzelf op "stand-by" zet alles uit gaat maar mijn display bovenop de kamera wel aan blijft staan zelfs nu de D90 meer dan 24 uur in stand-by heeft gestaan. Vergeten de kamera uit te zetten![]()
Groet Ed
Bedankt voor jullie antwoorden
Gister de hele dag in de Efteling geweest en de camera gewoon aangelaten.
Geen enkele probleem en aan het einde van de dag zat er nog genoeg juice in de batterijen.
Wel andere problemen, maar die zijn wel terug te herleiden naar de gebruiker

Gister de hele dag in de Efteling geweest en de camera gewoon aangelaten.
Geen enkele probleem en aan het einde van de dag zat er nog genoeg juice in de batterijen.
Wel andere problemen, maar die zijn wel terug te herleiden naar de gebruiker

Ik heb zelf ook de D90,
wanneer je de D90 een tijdje niet gebruikt gaat ie automatisch op een soort van "slaap stand".
Mijn camera staat regelmatig dagen in de studio en dan laat ik die gewoon aanstaan, omdat het geen gevolgen heeft voor de accu('s).
Wanneer je de sluiterknop dan gebruikt gaat ie ook direct weer aan.
wanneer je de D90 een tijdje niet gebruikt gaat ie automatisch op een soort van "slaap stand".
Mijn camera staat regelmatig dagen in de studio en dan laat ik die gewoon aanstaan, omdat het geen gevolgen heeft voor de accu('s).
Wanneer je de sluiterknop dan gebruikt gaat ie ook direct weer aan.