Nikon D3000 met welke lens?
Nikon D3000 met welke lens?
Hoi,
Ik ben van plan een Nikon D3000 aan te gaan schaffen incl. lens. Ik zat te denken om de Nikkor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G VR IF ED hierbij te nemen.
Gaat dit überhaupt passen en is dit een beetje een goede combinatie?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik ben van plan een Nikon D3000 aan te gaan schaffen incl. lens. Ik zat te denken om de Nikkor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G VR IF ED hierbij te nemen.
Gaat dit überhaupt passen en is dit een beetje een goede combinatie?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon D3000 met welke lens?
Ten eerste, welkom op dit mooie forum.
Die 18-200 gaat altijd passen, denk eraan dat een lens belangrijker is dan een body. Maar van deze combi zul je, denk ik, geen spijt krijgen.
Die 18-200 gaat altijd passen, denk eraan dat een lens belangrijker is dan een body. Maar van deze combi zul je, denk ik, geen spijt krijgen.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Eigenlijk verdient zo'n body een klasseobjectief. De 18-200 VR is de beste in z'n soort, maar een compromis. De kwaliteit is heel behoorlijk als je het bereik in ogenschouw neemt, maar het blijft niet zonder gevolgen.
Het is een heel handig objectief, maar eigenlijk verdient een D300 iets als een Nikon 17-55 f/2.8. Of eventueel de Tamron "George" 17-50 f/2.8 als het voor minder geld moet. Of koop een Nikon 16-85 VR; die is ook best fraai.
George komt straks vast wel even langs om te vertellen waarom je de Tamron moet nemen...
Het is een heel handig objectief, maar eigenlijk verdient een D300 iets als een Nikon 17-55 f/2.8. Of eventueel de Tamron "George" 17-50 f/2.8 als het voor minder geld moet. Of koop een Nikon 16-85 VR; die is ook best fraai.
George komt straks vast wel even langs om te vertellen waarom je de Tamron moet nemen...

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Nee Patrick dat doe ik deze keer niet, ik laat de eer aan jouPatrick schreef:Eigenlijk verdient zo'n body een klasseobjectief. De 18-200 VR is de beste in z'n soort, maar een compromis. De kwaliteit is heel behoorlijk als je het bereik in ogenschouw neemt, maar het blijft niet zonder gevolgen.

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Jop
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Even om verwarring te voorkomen het gaat haroldinho om een Nikon D3000 (drie-duizend) in plaats van een D300 (drie-honderd).Patrick schreef:Eigenlijk verdient zo'n body een klasseobjectief. De 18-200 VR is de beste in z'n soort, maar een compromis. De kwaliteit is heel behoorlijk als je het bereik in ogenschouw neemt, maar het blijft niet zonder gevolgen.
@haroldinho: Ik weet niet precies wat je wensen zijn, maar met een 18-200 kun je alle kanten op. Ik gebruik (leen) hem zelf ook wel eens en het is vreselijk handig dat je met een objectief zo'n groot bereik hebt. Al is het inderdaad wel een compromis.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Oeps. je hebt gelijk. Mijn punt blijft deels intact. besef dat het een compromis is. De Tamron of Nikon 16-85 zijn betere objectieven die het overwegen waard zijn. De Nikon 17-55 is onzinnig op een D3000.Jop schreef:Even om verwarring te voorkomen het gaat haroldinho om een Nikon D3000 (drie-duizend) in plaats van een D300 (drie-honderd).
@haroldinho: Ik weet niet precies wat je wensen zijn, maar met een 18-200 kun je alle kanten op. Ik gebruik (leen) hem zelf ook wel eens en het is vreselijk handig dat je met een objectief zo'n groot bereik hebt. Al is het inderdaad wel een compromis.
Sorry voor de verwarring!

Jop schreef:Even om verwarring te voorkomen het gaat haroldinho om een Nikon D3000 (drie-duizend) in plaats van een D300 (drie-honderd).Patrick schreef:Eigenlijk verdient zo'n body een klasseobjectief. De 18-200 VR is de beste in z'n soort, maar een compromis. De kwaliteit is heel behoorlijk als je het bereik in ogenschouw neemt, maar het blijft niet zonder gevolgen.
Mijn bedoeling is om een goede camera met dito lens met groot bereik te hebben. Is bedoeld voor vakantie (Costa Rica!). Dus niet al te vaak hoeven wisselen van lens heeft mijn voorkeur!
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Daar is een 18-200 ideaal voor.haroldinho schreef:Mijn bedoeling is om een goede camera met dito lens met groot bereik te hebben. Is bedoeld voor vakantie (Costa Rica!). Dus niet al te vaak hoeven wisselen van lens heeft mijn voorkeur!
In de praktijk wissel je overigens minder vaak dan je wellicht zo denken. Loop je in een stadje, dan zit je toch eigenlijk meestal in het 17 tot 70 bereik (globaal). In de dierentuin heb je daar echter weer niet zoveel aan.
Als je een stap in kwaliteit wilt maken, en je kunt de extra kosten ophoesten, dan zou je een 16-85 VR en een 70-300 VR kunnen overwegen. Dan ben je echt onder de pannen. Eventueel die eerste vervangen door de Tamron 17-50 (versie met scherpstelmotor).
Maar ook met de 18-200 VR ga je veel lol hebben!
ik zat op internet nog een beetje te kijken naar die lens en ik zag ook de Nikkor 18-200mm 3.5-5.6G AFS-DX VR NL.
wat is het verschil tussen de Nikkor 18-200mm 3.5-5.6G AFS-DX VR NL en de
Nikkor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G VR IF ED ??
wat is het verschil tussen de Nikkor 18-200mm 3.5-5.6G AFS-DX VR NL en de
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
De D3000 is nog niet leverbaar. De camera is alleen aangekondigd. Dat houdt in dat alle winkels de camera nog maximaal geprijsd hebben. Als de camera over enkele weken wel leverbaar is gaan winkels naar elkaar kijken en zal de prijs snel zakken. (ervaringen uit het verleden geven geen garantie in de toekomst).
Als je er een lens op wilt zetten ga je naar de brillenwinkel, en vraag daar verder.
En anders lees je op m'n website het objectief advies:
help, ik zoek een objectief
3.1 welk resultaat wil je er mee bereiken ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
3.2 welke camera heb je ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
3.3 welke andere objectieven heb je al ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
3.4 welke ervaring heb je met objectieven ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
3.5 hoeveel geld is er beschikbaar ? (kwaliteit) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
3.6 hoeveel geld is er beschikbaar ? (vertekeningsvrij) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
3.7 hoeveel geld is er beschikbaar ? (scherpte) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
3.8 hoeveel geld is er beschikbaar ? (goedkoper merk) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
Als je er een lens op wilt zetten ga je naar de brillenwinkel, en vraag daar verder.
En anders lees je op m'n website het objectief advies:
help, ik zoek een objectief
3.1 welk resultaat wil je er mee bereiken ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
3.2 welke camera heb je ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
3.3 welke andere objectieven heb je al ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
3.4 welke ervaring heb je met objectieven ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
3.5 hoeveel geld is er beschikbaar ? (kwaliteit) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
3.6 hoeveel geld is er beschikbaar ? (vertekeningsvrij) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
3.7 hoeveel geld is er beschikbaar ? (scherpte) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
3.8 hoeveel geld is er beschikbaar ? (goedkoper merk) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
-
- Forumlid
M.i. een ongepast antwoord aan iemand die net nieuw is op dit forum.Hans Braakhuis schreef:....Als je er een lens op wilt zetten ga je naar de brillenwinkel, en vraag daar verder. ...
-
- Forumlid
nu je vraag:
ED staat voor ED glas, dat heeft de 18-200 standaard.
NL staat voor een exemplaar dat officieel in Nederland is geïmporteerd. Niet van belang zolang er maar Europese garantie op zit. Vraag ernaar.
IF ° internal focusing
Zie voor de correcte letter aanduiding, de site van Nikon
Wel is er sprake van een recent opnieuw uitgebrachte uitvoering van de 18-200, de VRII
VR staat voor vibratie reductie.
http://www.nikon.nl/press_room/news.htm ... pe_index=2
Er is geen verschil. Niet alle lettercombinaties worden altijd vermeld.haroldinho schreef:....wat is het verschil tussen de Nikkor 18-200mm 3.5-5.6G AFS-DX VR NL en de
NL staat voor een exemplaar dat officieel in Nederland is geïmporteerd. Niet van belang zolang er maar Europese garantie op zit. Vraag ernaar.
IF ° internal focusing
Zie voor de correcte letter aanduiding, de site van Nikon
Wel is er sprake van een recent opnieuw uitgebrachte uitvoering van de 18-200, de VRII
Laatst gewijzigd door Marten op za aug 29 2009 2:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor je antwoord! en @ braakhuis: de D3000 is op verschillende sites al te bestellen...Marten schreef:nu je vraag:Er is geen verschil. Niet alle lettercombinaties worden altijd vermeld.haroldinho schreef:....wat is het verschil tussen de Nikkor 18-200mm 3.5-5.6G AFS-DX VR NL en de
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Bestellen kan vast wel, maar je hebt 'm dan nog niet direct in huis...haroldinho schreef:Bedankt voor je antwoord! en @ braakhuis: de D3000 is op verschillende sites al te bestellen...
Ik vraag me trouwens af of het verstandig is een camera die nog uit moet komen te kopen. je betaalt er namelijk de hoofdprijs voor. Ik zou liever een model nemen dat er al even is, want die zijn al een heel stuk in prijs gezakt. De D5000 bijvoorbeeld is een camera die normaal een stuk duurder is dan de D3000. En hoewel die er nog niet lang is, zie je nu de eerste prijsdalingen al. Het prijsverschil is dus nu veel kleiner dan het over pakweg 3 maanden is (geen garantie daarop natuurlijk, maar dat leert de praktijk).
ik heb van meerdere online winkels antwoord gekregen dat als ik hem vandaag bestel, hij maandag op de post gaat en ik hem dus dinsdag in huis kan hebben!Patrick schreef:Bestellen kan vast wel, maar je hebt 'm dan nog niet direct in huis...haroldinho schreef:Bedankt voor je antwoord! en @ braakhuis: de D3000 is op verschillende sites al te bestellen...
Ik vraag me trouwens af of het verstandig is een camera die nog uit moet komen te kopen. je betaalt er namelijk de hoofdprijs voor. Ik zou liever een model nemen dat er al even is, want die zijn al een heel stuk in prijs gezakt. De D5000 bijvoorbeeld is een camera die normaal een stuk duurder is dan de D3000. En hoewel die er nog niet lang is, zie je nu de eerste prijsdalingen al. Het prijsverschil is dus nu veel kleiner dan het over pakweg 3 maanden is (geen garantie daarop natuurlijk, maar dat leert de praktijk).