Nichtje in beeld..

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ome Robert

Nichtje in beeld..

Bericht door Ome Robert » vr aug 28 2009 11:06 pm

Onlangs heb ik een weekendje in Zeeland door gebracht. En de combinatie mooi weer, nichtje van bijna drie en een speeltuin werkt perfect! De foto`s zijn op geen enkele wijze bewerkt.

De foto`s zijn gemaakt met een oude "plastic" Nikkor 70-300 (4-5.6) lens welke bij een oude F55 hoorde. Ik merk dat de foto`s zeer flets zijn. Mogelijk is de lens niet (helemaal) geschikt voor de D90??

Ben benieuwd naar de opmerkingen..

1.
Afbeelding

2. (net niet scherp..)
Afbeelding

3.
Afbeelding

Groeten,

Robert

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Nichtje in beeld..

Bericht door jettiny » vr aug 28 2009 11:49 pm

Hoi ome Robert, ik zal proberen wat opmerkingen te plaatsen.

Het is natuurlijk het allerbeste om foto's in een keer goed te maken (scheelt een hoop werk achteraf), ik poog dat steeds weer maar dat valt niet mee in vele gevallen.
Naar de foto's nu.
In foto 1 en 3 is de scherpte prima zo te zien, maar bij foto 2 vind ik het niet zo storend omdat het koppie van het meisje veel goed maakt, leuk lachje. :)
Waar volgens mij winst in je foto's kan zitten is in het kiezen van het standpunt.
Bij 1 en 3 storende achtergronden.
Of diafragma aanpassen voor een wazigere achtergrond, of anders gaan staan.
Bij foto 1 zou ik gevoelsmatig ook de camera gekanteld hebben, dan heb je wat meer fiets en kind.
Foto 3 is de beweging mooi bevroren.
Tot slot komen de foto's bij mij niet echt over als zeer flets, bij mijn D80 is dat in veel gevallen veel erger, daar moet ik vaak aan nabewerken. :(
Succes
vrgr Tiny

GdP

Bericht door GdP » za aug 29 2009 12:06 am

Foto's zien er prima uit. Zeker niet flets!

Het objectief waar je het over hebt is inderdaad een waardeloos objectief. Maar bij dit soort foto's valt dat in iedergeval niet op.

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » za aug 29 2009 12:22 am

Ik heb zelf een Sigma 28-300 3,5-6.3 DLHyperzoom objectief die nog van mijn F65 is.
Ook ik denk zelf dat dit niet echt helemaal lekker werkt op mijn D80, Zeker door het bereik (11x zoom?,maar ga de Tamron George aanschaffen)
Je kan best wel wat ophalen in NX2 of ander programma.
Jouw opmerking over foto 2 "net niet scherp" die zou je dan iets kunnen verbeteren, maar als je deze zo laat afdrukken, zou je de onscherpte heel erg gaan zien?
De foto's opzich zijn toch leuk, ik maak nog steeds kiekjes, so what :mryellow:
Nou, van mij ook de groeten

Ome Robert

Bericht door Ome Robert » za aug 29 2009 4:37 pm

Allen dank voor de (in mijn ogen positieve) reacties. Op foto 1 lopen op de achtergrond een trotse moeder en tante. Dat wilde ik toch een klein beetje in beeld krijgen. Zal eens met diaragma gaan spelen..

Mogelijk dat ik met mijn kitlens betere resultaten behaal. Maar dan moet ik een stuk dichterbij gaan staan wat zeer lastig is met die kleine dondersteen.

Wordt hopelijk snel vervolgd..

Groeten,

Robert

mikemix

Bericht door mikemix » za aug 29 2009 8:19 pm

GdP schreef:Het objectief waar je het over hebt is inderdaad een waardeloos objectief. Maar bij dit soort foto's valt dat in iedergeval niet op.
Ome Robert schreef:Allen dank voor de (in mijn ogen positieve) reacties.

Robert
Och....

Ome Robert

Bericht door Ome Robert » wo sep 02 2009 11:22 am

@Mikemix
Ik kan tegen een stootje.. Daarbij ben ik het er volledig mee eens dat de lens "niet echt geweldig is". De lens voelt aan als speelgoed, maar gelukkig kan ik er grappige foto`s mee maken. En omdat ik beginner ben, blijven de kosten zo even wat laag.

Ben toch aan het kijken naar een andere lens/lenzen. Een 50 mm en/of een 70-300 VR..

Binnenkort nieuwe foto`s!! Wederom van nichtjes.. Ben tenslotte OME robert :mryellow: .

Groeten,

Robert

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”