Keuze gemaakt en nu waar kopen ?
Keuze gemaakt en nu waar kopen ?
Hallo Allemaal,
Alle reacties van mijn eerder bericht "Aanschaf D90, maar welke kit erbij" nog eens overwogen mbt de objectieven, mijn dank hier nogmaals voor.
Het wordt toch de 18-105 70-300, voor mij nu de juiste keuze.
Nu heb ik m dus overal opgezocht en de prijzen verschillen enorm.
Nu zag ik m bij FOKA het goedkoopste voor € 1260,- nu wil het toeval dat mijn vriendje in Rotterdam woont en hij m dus op kan halen, maar wat zijn de ervaringen van de FOKA ? Goede service ?
Ikzelf woon in Eindhoven en daar is ie overal rond de € 1350 scheelt me dus zo'n € 100 die ik dus kan bijleggen bij de overige uitgaven, een tas, geheugenkaart en extra accu.
Groetjes Patricia
Alle reacties van mijn eerder bericht "Aanschaf D90, maar welke kit erbij" nog eens overwogen mbt de objectieven, mijn dank hier nogmaals voor.
Het wordt toch de 18-105 70-300, voor mij nu de juiste keuze.
Nu heb ik m dus overal opgezocht en de prijzen verschillen enorm.
Nu zag ik m bij FOKA het goedkoopste voor € 1260,- nu wil het toeval dat mijn vriendje in Rotterdam woont en hij m dus op kan halen, maar wat zijn de ervaringen van de FOKA ? Goede service ?
Ikzelf woon in Eindhoven en daar is ie overal rond de € 1350 scheelt me dus zo'n € 100 die ik dus kan bijleggen bij de overige uitgaven, een tas, geheugenkaart en extra accu.
Groetjes Patricia
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Keuze gemaakt en nu waar kopen ?
Als je geen service wilt en kleine dingen koopt kan je best op FOKA afgaan, maar mijn advies is ga naar Kamera-Express. Daar werken namelijk mensen met verstand van fotografie en geven je uitstekende service
Hij kost bij Kamera-Express € 1293,- (http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=25789)
Succes.
Hij kost bij Kamera-Express € 1293,- (http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=25789)
Succes.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Foka is één van de oudste fotohandels in Rotterdam. Daar werken ook mensen met verstand van foto-apparatuur.
Neem eens contact op met camera.nl. Nieuwe zaak in Barendrecht; concurerend vwb prijs met Kamera-express, Foka en Konijnenberg. Nu nog lekker rustig in de winkel; geen lange wachttijden en je kunt exemplaren bekijken.
Neem eens contact op met camera.nl. Nieuwe zaak in Barendrecht; concurerend vwb prijs met Kamera-express, Foka en Konijnenberg. Nu nog lekker rustig in de winkel; geen lange wachttijden en je kunt exemplaren bekijken.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
FOKA kan dan wel de oudste fotografiewinkel zijn in R'dam, maar om daarop nou te baseren dat er service verleend wordt en dat ze verstand hebben van fotografie is een beetje kort door de bocht.
Ik heb getracht vorig jaar een objectief te kopen en ik kreeg de indruk dat de verkoper mij net als bij bijv de MM gewoon een product wilde verkopen ipv daadwerkelijk ook echt weten waar hij het over had.
Tuurlijk zijn waarschijnlijk persoonlijke ervaringen, maar ik ga er nooit meer heen
Ik heb getracht vorig jaar een objectief te kopen en ik kreeg de indruk dat de verkoper mij net als bij bijv de MM gewoon een product wilde verkopen ipv daadwerkelijk ook echt weten waar hij het over had.
Tuurlijk zijn waarschijnlijk persoonlijke ervaringen, maar ik ga er nooit meer heen

- Cees
- Forumlid
ArjanL schreef:Foka is één van de oudste fotohandels in Rotterdam. Daar werken ook mensen met verstand van foto-apparatuur.
Daar kom je op € 1.278 uit. http://www.camera.nl/
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- hvds
- Forumlid
- Contacteer:
diezelfde ervaring heb ik bij KE en over service bij reparatie maar te zwijgen.M.Oorthuis schreef:FOKA kan dan wel de oudste fotografiewinkel zijn in R'dam, maar om daarop nou te baseren dat er service verleend wordt en dat ze verstand hebben van fotografie is een beetje kort door de bocht.
als je weet wat je wilt hebben is het trouwens niet meer echt belangrijk om een verkoper te treffen die er verstand van heeft
gewoon de goedkoopste nemen denk ik.
groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.
in the race for quality there is no finish line!
in the race for quality there is no finish line!
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Dat is ook weer waar als je exact wilt weten kan je zelfs nog naar de MMhvds schreef:diezelfde ervaring heb ik bij KE en over service bij reparatie maar te zwijgen.M.Oorthuis schreef:FOKA kan dan wel de oudste fotografiewinkel zijn in R'dam, maar om daarop nou te baseren dat er service verleend wordt en dat ze verstand hebben van fotografie is een beetje kort door de bocht.
als je weet wat je wilt hebben is het trouwens niet meer echt belangrijk om een verkoper te treffen die er verstand van heeft
gewoon de goedkoopste nemen denk ik.
groet
Henri

- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Net als hvds had ik die ervaringen bij KE, hoewel het nu wat beter lijkt te gaan. Nu ga ik maar naar Camera.nl; is nog om de hoek ookM.Oorthuis schreef:FOKA kan dan wel de oudste fotografiewinkel zijn in R'dam, maar om daarop nou te baseren dat er service verleend wordt en dat ze verstand hebben van fotografie is een beetje kort door de bocht.

http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De eerste winkel in Nederland waar alleen maar deskundig personeel werkt moet ik nog zien denk ik. Zelfs bij Patent in Utrecht (toch ook een gerennommeerde zaak) moest de verkoper voor de zekerheid nog checken of een AF-S -objectief het wel deed op een D80
. Dit terwijl de man er volgens mij al jaren werkt.
Enfin: FOKA heeft in ieder geval voor mij en mijn schoonvader naar tevredenheid geleverd. K-E heb ik ook goede ervaringen mee, maar beide zaken alleen van internetwinkelen.

Enfin: FOKA heeft in ieder geval voor mij en mijn schoonvader naar tevredenheid geleverd. K-E heb ik ook goede ervaringen mee, maar beide zaken alleen van internetwinkelen.
De keuze is dan makkelijk gemaakt, er zal overal wel wat zijn en het is toch de verwachting die je zelf hebt, ik hoor iig geen hele schokkende verhalen over FOKA. Daarbij is ie hier op voorraad en bij KE en Camera.nl niet dus FOKA here i come !
Wederom bedankt voor jullie input !
Groetjes Patricia
Groetjes Patricia
Ik heb hem bij cameranu.nl in Urk gekocht.
Aangezien dat ik wist wat ik wilde (nou bijna dan), heb ik naar de prijs gekeken.
Goed en netjes geholpen, was de rit van 300km waard
Aangezien dat ik wist wat ik wilde (nou bijna dan), heb ik naar de prijs gekeken.
Goed en netjes geholpen, was de rit van 300km waard
Hoi Patricia, FOKA is ook een web-winkel en stuurt ook gewoon je spullen op, scheelt je weer een flinke rit.patricil schreef:De keuze is dan makkelijk gemaakt, er zal overal wel wat zijn en het is toch de verwachting die je zelf hebt, ik hoor iig geen hele schokkende verhalen over FOKA. Daarbij is ie hier op voorraad en bij KE en Camera.nl niet dus FOKA here i come !
Groetjes Patricia
groet Witkee
Mijn keuze was precies dezelfde! Leuk. Bevalt mij goed.
Bij Konijnenberg staat het hele setje voor 1299,= te koop. Heb inmiddels goede ervaringen met ze. Ze zitten rond Zwolle/Ommen (Den Ham) en in Turnhout (in het midden van Eindhoven en Antwerpen).
Bij Konijnenberg staat het hele setje voor 1299,= te koop. Heb inmiddels goede ervaringen met ze. Ze zitten rond Zwolle/Ommen (Den Ham) en in Turnhout (in het midden van Eindhoven en Antwerpen).
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
Ik heb m !!!!!!!!
Gisteren naar FOKA gegaan. Voor de prijs die ik in Eindhoven zou moeten betalen heb ik nu: D90, 18-105 70-300, nikontas, nikon geheugenkaart en extra accu.
Ik ben blij
Bedankt voor al jullie hulp.
Groetjes Patricia
Gisteren naar FOKA gegaan. Voor de prijs die ik in Eindhoven zou moeten betalen heb ik nu: D90, 18-105 70-300, nikontas, nikon geheugenkaart en extra accu.
Ik ben blij

Bedankt voor al jullie hulp.
Groetjes Patricia
- Cees
- Forumlid
Veel plezier met je mooie speeltjes!
Groet, Cees
Lid NCN