Hoe lang hou je dit vol

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Hoe lang hou je dit vol

Bericht door ArjanAanraad » ma aug 31 2009 9:37 pm

Ben benieuwd wat jullie van de bewerkingen vinden, lucht wat meer contrast, beeld wat lichter, beetje verscherpt en wat gebouwtjes etc weggewerkt.....

Oud
Afbeelding

Nieuw
Afbeelding
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

jettiny
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Hoe lang hou je dit vol

Bericht door jettiny » di sep 01 2009 7:20 pm

Geen reactie is wel een beetje magertjes, maar ik zal een poging doen ondanks dat ik de situatie niet helemaal ken natuurlijk.
Eigenlijk vraag je een beoordeling naar de nabewerking en daar zijn veel mensen beter in dan ik.
Maar goed, wat ik zo zie is dat het lichter maken van het beeld oke lijkt.
daarentegen vind ik het clonen van het grote gebouw niet geheel gelukt.
Het is nog te recht gebleven aan de bovenkant.
Nu ik toch aan het melken ben :lol: zou ik qua compo de man meer van voren hebben genomen onder een hoek van 45 graden oid.
Ook iets ruimer in beeld gebracht, en wellicht een ander diafragma om de ellende van dat clonen te voorkomen.
Wellicht had een TTL-BL invulflits met centrummeting ook wat ellende weggehaald van de grote partij lucht om je onderwerp.

Hopelijk heb je er wat aan wat ik heb beschreven.
Veel succes verder.
vrgr
Tiny

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Hoe lang hou je dit vol

Bericht door ArjanAanraad » di sep 01 2009 10:32 pm

Thks, die bovenkant daar ga ik mee aan de slag. Ik heb inderdaad geen invulflits gebruikt, ik had mijn flitser van mijn camera verwijdert omdat het op een gegeven moment zo druk werd dat ik bang werd dat hij door de drukte zou beschadigen. Achteraf gezien heb ik daar spijt van want de foto's zijn daardoor een stuk minder geworden. Nabewerking levert inderdaad niet het gewenste resultaat op.... we blijven oefenen.

Bedankt voor de moeite.

Gr Arjan
jettiny schreef:Geen reactie is wel een beetje magertjes, maar ik zal een poging doen ondanks dat ik de situatie niet helemaal ken natuurlijk.
Eigenlijk vraag je een beoordeling naar de nabewerking en daar zijn veel mensen beter in dan ik.
Maar goed, wat ik zo zie is dat het lichter maken van het beeld oke lijkt.
daarentegen vind ik het clonen van het grote gebouw niet geheel gelukt.
Het is nog te recht gebleven aan de bovenkant.
Nu ik toch aan het melken ben :lol: zou ik qua compo de man meer van voren hebben genomen onder een hoek van 45 graden oid.
Ook iets ruimer in beeld gebracht, en wellicht een ander diafragma om de ellende van dat clonen te voorkomen.
Wellicht had een TTL-BL invulflits met centrummeting ook wat ellende weggehaald van de grote partij lucht om je onderwerp.

Hopelijk heb je er wat aan wat ik heb beschreven.
Veel succes verder.
vrgr
Tiny
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”